Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



TNT

Kapcsolódó oldal:  



A TNT expressz szállító vállalat ismét bővítette közúti hálózatát.
(logsped)
2015.10.01.

A TNT expressz szállító vállalat új légijáratot indított a cég európai légi központjából, a belgiumi Liege-ből Tunéziába. (MTI)
(logsped)
2015.08.10.

A TNT expressz szállító vállalat új légijáratot indított a cég európai légi központjából, Liège-ből Máltára.
(logsped)
2015.06.08.

A TNT expressz szállító vállalata új légijáratot indít a cég európai légi elosztóközpontjából, a belgiumi Liêge-ből Tel Avivba.
(logsped)
2015.04.13.

A TNT az év elején napi rendszerességűre sűrítette közúti szolgáltatását Isztambulba.
(logsped)
2015.03.17.

A TNT átfogó fejlesztéseket jelentett be a Németországba irányuló nemzetközi szállítások területén - yorsul a kiszállítás.
(logsped)
2015.01.28.

A TNT új légijáratot indít Velencébe. A Boeing 737-400-as repülőgép heti öt alkalommal közlekedik az olasz város és a TNT európai légiközpontja, a belgiumi Liege között.
(logsped)
2014.12.13.

A TNT saját légitársasága, a TNT Airways száműzi a papír dokumentumokat a pilótafülkékből, és bevezeti az iPad Air tabletek használatát a mintegy 50 repülőgépből álló flottájánál.
(logsped)
2014.12.09.

Új nemzetközi logisztikai központot épít a hollandiai Eindhovenben a TNT. Új légi útvonalat is indítanak a németországi Hannoverbe.
(logsped)
2014.11.26.

Petrás György, a magyar TNT munkatársa nyerte a vállalat Drive Me Challenge elnevezésű versenyét.
(logsped)
2014.10.16.

A TNT bemutatta megújult arculatát, amely az emberi kapcsolatok fontosságára és a cég egyedülálló európai közúti hálózatára fókuszál.
(logsped)
2014.10.09.

Újabb díjat kapott a TNT, miután a Budapest Airport a 7. légiközlekedési gálán a legjobban teljesítő integrátorrá választotta.   
(logsped)
2014.02.25.

A TNT Express kontinensek közötti Express Freight szolgáltatását további tíz, Európán kívüli országban is bevezette, így világszerte már nyolcvan országban elérhető.   
(logsped)
2013.12.17.

A TNT Express megkezdte új, légi és közúti elosztóközpontjának építését a szaúd-arábiai Dammam város melletti King Fahd Nemzetközi Repülőtéren.    
(logsped)
2013.11.14.

A Cisco 2013-ban a TNT Expressnek ítélte a kiváló logisztikai szolgáltató díjat (Excellence in Service Logistics).    
(logsped)
2013.11.05.
A TNT Express-t választotta az év közúti szállítmányozó vállalatává a világ egyik vezető ellátásilánc-menedzsment szolgáltatója, a CEVA.    
(logsped)
2013.10.01.
A TNT expressz szállító vállat továbbfejlesztette iPhone alkalmazását, amely már az iTunes Apple Store-ból is ingyenesen letölthető. Az alkalmazás nemcsak iPhone telefonokon, de iPod Touch és iPad készülékeken is használható, és a március óta elérhető iOS 5.1-es verziót is támogatja.   
(logsped)
2012.06.08.

Még a kiszállítás előtt az interneten lehet jelezni, hogy mikor és hol a legalkalmasabb a küldemény átvétele.   
(logsped)
2011.10.10.

A TNT Express 2011 szeptember 5-től bevezette az elektronikus számlázási szolgáltatását Magyarországon.   
(logsped)
2011.09.06.

A TNT Express, az ENSZ Világélelmezési programja keretében negyvenöt tonna élelmiszersegélyt szállított a szomáliai éhező gyerekek megsegítésére.   
(logsped)
2011.08.10.

2011 május végétől már iPhone, BlackBerry, Windows Mobile és Androidos készülékeken is követhetjük a szállítmányok útját.   
(logsped)
2011.06.27.

A TNT Express tovább erősíti eddig is szigorú biztonsági intézkedéseit, hogy megvédje ügyfeleit, küldeményeiket valamint dolgozóit az esetleges küldeményekbe rejtett robbanószerkezetektől.   
(logsped)

2010.11.22.

Hetente háromszor repülnek a csungkingi high-tech központ és Európa között.   
(logsped)

2010.11.11.

A TNT növeli szállítási kapacitását Európa és Kína között. Az új Boeing 747-400 ERF típusú teherszállító repülőgép Kína és a vállalat belgiumi elosztóközpontja, Liege között repül.   
(logsped)
2010.07.12.

A TNT mostantól már hetente öt alkalommal indít légijáratot Liege-i központi átrakóhelyéről Varsón keresztül Moszkvába.   
(logsped)
2010.06.15.

Jelentősen egyszerűsödik az expressz küldemények importügyintézése a TNT ügyfelei számára.   
(logsped)
2010.03.19.

Európában elsőként minden EU-országra kiterjedően vezetik be a Direct Express szolgáltatást   
(mfor)
2009.11.26.

Új Boeing 747-400 ERF áll üzembe Liege és Hongkong között   
(logsped)
2009.09.24.

A magyar TNT márciustól megszerezte azt a vámhatósági tanúsítványt, amelynek segítségével gyorsabb vámügyintézésre számíthatnak a vállalat ügyfelei.   
(logsped)
2009.03.23.

Együttműködik a TNT és a Con-way Freight

A TNT és az amerikai Con-way Freight szállítmányozási vállalat kölcsönös együttműködési megállapodást írt alá közúti és légi szállítási hálózataik összekapcsolásáról. (logsped)   
2009.04.03.

Új szlogennel jelentkezik a TNT: "sure we can"

Nemcsak egyszerű szállítási feladatokat vállal, hanem komplex szolgáltatást végez ügyfelei számára.   
(logsped)
2008.10.21.

Új csomagolóanyag a TNT-nél

A TNT új csomagolóanyag-sorozatot vezetett be.   
(logsped)
2008.06.27.

Ukrajnára is kiterjeszti közúti hálózatát a TNT
A TNT a napokban elsőként indított rendszeres közúti járatokat Ukrajnába.   
(logsped)
2008.03.21

Új elosztóközpontot nyit a TNT Magyarországon

Új elosztóközpontot nyit november 5-én a TNT Magyarországon. A világ egyik piacvezető expressz szállító vállalata Budapest mellett ezentúl Szombathelyet is logisztikai bázisként használja majd. Ezzel jelentősen javul a TNT időérzékeny szolgáltatásainak elérhetősége a nyugat-magyarországi ügyfelek számára.

"Az utóbbi időben nagy mértékben megugrott az expressz szolgáltatásaink iránti igény a nyugati határszélhez közeli megyékben. Ezért úgy döntöttünk, hogy eddigi budapesti központú logisztikai rendszerünket átalakítjuk, és Szombathelyen üzembe helyezünk egy jelentős kapacitású elosztóközpontot. Ennek eredményeképpen a környező régiókban reggel korábbi kiszállítást és délután későbbi küldeményfelvételt tudunk vállalni" - mondta el a döntés okairól ifj. Járosi Márton, a TNT Express Worldwide Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Szombathelyen a TNT új bázisának alapterülete 1.200 négyzetméter, ami lehetőséget nyújt a TNT magas színvonalú normáinak megfelelő küldeményszortírozásra és átrakásra. Az új logisztikai központból Vas és Zala megyét teljes egészében, Győr-Moson-Sopron, Veszprém és Somogy megyéket részben szolgálják majd ki.

A logisztikai rendszer fejlődése azt jelenti, hogy egyes körzetekben szolgáltatástól függően akár hat és fél órával megnyúlik az az időszak, amikor a TNT felveszi illetve kiszállítja a küldeményeket. Ezzel a vezető expressz szállító nagy mértékben hozzájárul a nyugat-magyarországi régió gazdasági fejlődéséhez, elősegíti az itt elhelyezkedő vállalatok nagyobb mértékű bekapcsolódását a globális gazdasági vérkeringésbe. (logsped)
2007.09.30.

TNT-repülővel utaztak az óriáspandák

Ritka utasai voltak a TNT egyik repülőjének: ezúttal két óriáspandát szállított Kínából Spanyolországba.





A szelíd kinézetű mackók nemrégiben foglalták el új otthonukat a madridi állatkertben, ahová egy nemzetközi program keretében érkeztek. A Ping Csing, azaz Jégcsillag és Hua Zujba, azaz Szépajkú névre hallgató két panda tizennégy órás repülőutat tett meg Sanghajból Madridba a TNT egyik Boeing 747-es repülőgépén.

"Az óriáspandák eljuttatása Madridba különösen nagy kihívás volt a TNT számára. A repülőgépen folyamatos állatorvosi felügyeletet kellett biztosítanunk, s emellett meg kellett felelnünk a szigorú környezetvédelmi előírásoknak is" - mondta ifj. Járosi Márton, a TNT Express Worldwide Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. A szállítmányozási vállalat nagy tapasztalattal rendelkezik különleges, időérzékeny csomagok továbbításában. Szállítottak már cápákat is, de gyakran juttatnak célba emberi szöveteket vagy biológiai mintákat.



Ping Csing, a hím panda hét éves és 140 kilogrammot nyom, a nőstény Hua Zujba négy éves és 93 kilogramm. Az óriáspandákból 1.600 példány él szabadon Kína területén, és további 140 különböző állatkertekben. A nemzetközi állatkerti program (Giant Panda International Conservation Cooperation Project) célja a pandák sikeres szaporítása fogságban. A világon hét állatkert fogad pandákat, ebből mindössze csak négyben sikerült ezeket a veszélyeztetett emlősöket szaporítani. (logsped)
2007.09.20.

Globálisan új szolgáltatásokkal jelenik meg a TNT

A TNT 2007. szeptember közepétől az iparágban egyedülálló módon kibővíti és átalakítja szolgáltatásait.



Globális szállító vállalatként - ügyfelei túlnyomó része is több országban tevékenykedik - új szolgáltatásokat vezet be, egységesíti és áttekinthetőbbé teszi mind a légi mind pedig a köz-úti expressz szállítási portfolióját. A szakmában mindig is innovatívnak számító cég ezzel is-mét mérföldkövet jelentő újítást valósított meg.

A jelentős beruházással és a logisztikai rendszer komoly átalakításával járó változtatások az ügyfelek számára az adminisztráció egyszerűsödését, a cég számára pedig a további növe-kedés megalapozását jelentik. Magyarországon a TNT abban bízik, hogy az új termékek ré-vén a jelenlegi recessziós időszakban is sikerül új ügyfélkört megszólítania és ezzel forgal-mukat az átlagosnál nagyobb mértékben bővíteni.

Percre pontosan tervezhető küldeményérkezés

"Fejlesztéseink alapgondolata, hogy a szállítások időérzékenysége mindig is relatív fogalom marad. Ügyfeleink számára nem feltétlenül az a legfontosabb, hogy küldeményük pontosan hány szállítási óra után érkezik meg a földgolyó egy másik pontjára, hanem az, hogy egy adott, tervezhető időpillanatban számíthassanak arra, hogy egy fontos alkatrész, elektroni-kus formátumú tervrajz, orvosi teszteredmény, hűtött vérminta vagy éppenséggel egy doku-mentum a célállomáson van" - mondta el a változásokat beharangozó szerdai sajtóbeszél-getésen ifj. Járosi Márton, a TNT Express Worldwide Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A vállalat számára megbízói igényei jelentik a fejlődés igazi motorját. Ezért a hamarosan életbe lépő új szolgáltatási rendszer bevezetését is komoly igényfelmérések illetve kutatások előzték meg. Ennek eredményeképpen kikristályosodott, hogy egységesíteni kell a külföldi illetve belföldi szállítások rendszerét illetve a korábbi vállalatfelvásárlásokból származóan sok országban különböző márkaneveken futó, egymáshoz hasonló expressz-szállítási szol-gáltatásokat.

9.00, 10.00 vagy 12.00 órai Expressz, 12.00 órai Economy Expressz

Szeptember 17-étől kezdve az egész világon egységesen a TNT vállalja, hogy nemzetközi és belföldi expressz küldeményeit három meghatározott időpontban - 9.00, 10.00 vagy 12.00 óráig - átadja a címzettnek. Ezen kívül az "Economy Expressz", azaz a nagyobb terje-delmű, nem feltétlenül másnapi kiszállítást igénylő szolgáltatási kategóriában is megrendel-hető a 12.00 óra előtti kiszállítás.

A TNT ügyfelei számára mindez a tervezhetőséget, a nagyobb biztonságot, azaz saját szol-gáltatásaik színvonalának növekedését eredményezi. Amennyiben a küldeményre biztosan lehet számítani egy adott munkanap reggelén, akkor a várt alkatrész délután már a gépbe szerelve várhatja a műszak indulását vagy a fontos tervrajz már biztosan bemutatható a déli prezentáción - érzékeltette a változtatások lényegét néhány gyakorlati példával ifj. Járosi Márton.

Jelentősen egyszerűsödik az adminisztráció is. Mivel a szolgáltatások teljesen egységesek bárhol a világon, ezért csupán egyetlen fajta fuvarlevelet kell majd kitölteni. Mindez kitűnően kiegészíti a TNT-től már évek óta megszokott elektronikus megrendelési és nyomon követési rendszert, amely az ügyfelek számára biztosítja a számítógépen át történő, rendkívül egy-szerű küldeményrendelést és a valós idejű nyomon követést is.

Heti 4,1 millió küldeményt kézbesítenek

Magyarországon a TNT rendelkezik a legnagyobb piaci részesedéssel az expressz szállító vállalatok között. Mind a légi expressz mind a közúti expressz fuvarozási szegmensben je-lentős növekedést könyvelhetett el az elmúlt években, s az új szolgáltatásoktól további ügy-félkör bevonást reméli. "Már az előző időszakban is egyre több kis- és középvállalati meg-rendelő bízott meg szolgáltatásainkban. Az ő számukra különösen fontos, hogy egyszerűsö-dik a rendelésfelvétel, csökken az adminisztrációs teher" - hangsúlyozta az ügyvezető igazgató. (logsped)
2007.09.13.

A TNT bevezette az elektronikus vámkezelést

A TNT expressz-szállítmányozási vállalat július elején bevezette az elektronikus vámkezelést. Ez a TNT ügyfelei számára azt jelenti, hogy a vámkezelés akár automatikusan, pénzügyőri beavatkozás nélkül is megtörténhet.



Az új eljárásnak köszönhetően a vámkezeléshez szükséges adatokat elektronikus üzenet formájában küldi meg a TNT a vámhatóságnak, amely ez alapján hozza meg a szükséges döntését és nyomtatja ki a vámkezelés megtörténtéről szóló határozatát. A vámkezelés lezajlásáról a TNT elektronikus üzenet formájában kap értesítést. "Az elektronikus vámkezelés legfontosabb előnye, hogy az eddig is gyors eljárást még inkább előmozdítja. Így megrendelőink hamarabb juthatnak hozzá küldeményeikhez. Emellett az is lényeges szempont cégünk számára, hogy a papírmunka kiiktatása a környezetvédelem iránti elkötelezettségünket is tükrözi" - emelte ki ifj. Járosi Márton, a TNT Express Worldwide Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A magyarországi TNT és a Vám-és Pénzügyőrség már július eleje óta alkalmazza az ún. Automatizált Import Rendszert (AIS) a TNT által szállított import küldemények vámkezelése során. Az eljárás bevezetését az tette lehetővé, hogy a TNT kiemelt figyelmet fordít a csomagok nyomonkövetését biztosító rendszerek fejlesztésére.

E nyomonkövető rendszerek teszik lehetővé a TNT munkatársai számára azt is, hogy már a küldemény vámkezelési pontra való megérkezése előtt rendelkezésre álljanak a vámkezeléshez szükséges alapinformációk, így az eljárást elő lehet készíteni. Ennek következtében a küldemény fizikai megérkezésekor már csak az ellenőrzést kell elvégezni, és indulhat a hivatalos vámkezelési eljárás. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a szállító repülőgép Ferihegyre történő leszállását megelőzően a TNT munkatársai már tudják, hogy mely ügyfeleknek milyen küldeménye érkezik. Amennyiben szükséges, értesítik az ügyfelet, egyeztetik a vámkezelés részleteit, előkészítik a vámkezelést, és ha a leszállást követő ellenőrzés is mindent rendben talál, megtörténik a vámkezelés. Így a korábban több órás procedúra legfeljebb húsz percet vesz igénybe, s ha minden rendben van, az ügyfél a csomagot akár már az érkezéstől (vagy a repülőgép leszállásától) számítva néhány órán belül vámkezelten kézhez kaphatja. E nyomonkövető rendszerek tervezése során a TNT figyelembe vette az Európai Unió azon programját is, amely 2009-re a vámeljárások teljes körű elektronizálását tűzte ki céljául. Ez a tudatos felkészülés találkozott a magyar vámhatóság által biztosított lehetőséggel, amelynek következtében a TNT az elsők között vezette be az eljárást. (logsped)
2007.08.31.

Ivóvízszállítással segített a magyar TNT

A TNT szállította a hőségben szétosztott vizet a Magyar Vöröskeresztnek

A legnagyobb magyar expressz szállító vállalat, a TNT Express Worldwide Hungary Kft. jelentős segítséget nyújtott a Vöröskeresztnek a hőségben szétosztott víz fővárosba szállításához. A Fővárosi Védelmi Bizottság hétfői ülésén döntöttek a rendkívüli hőség miatt szükséges vízosztásról. A Magyar Vöröskereszt, a Polgári Védelem és a Fővárosi Önkormányzat közös akciójának során nagy mennyiségű ivóvizet kellett Budapestre szállítani. Ehhez egy egri ásványvíz-palackozó cég ajánlotta fel a segítségét, és a TNT nyújtott logisztikai támogatást.

A TNT rendkívül gyorsan reagált a felkérésre, a segítség felajánlásáról szóló délutáni döntést követően másnap reggel már ott álltak a szállító járművek az egri telephelyen, és így sikerült megoldani, hogy délben a Vöröskereszt aktivistái már a budapesti utcákon oszthassák a vizet a tikkasztó hőségben. "Mindig nagy öröm számunkra, ha szakértelmünkkel, hálózatunkkal, expressz szállítási kapacitásunkkal vészhelyzetben segíthetünk" - tette hozzá ifj. Járosi Márton, a TNT Express Worldwide Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. (logsped)
2007.06.25.

Egységes mobil küldeményadminisztrációt vezet be a TNT
14 ezer járművet szerelnek fel - Magyarországon már működik a Mobile Worker

A TNT jelentősen megerősíti küldeményadminisztrációs rendszerét az egész világon. A cég központjában bejelentették, hogy a sikeres európai tesztfázis után 25 országban összesen 14 ezer járművet szerelnek fel azzal a kommunikációs egységgel, amely lehetővé teszi, hogy a csomagok felvételének vagy átadásának ténye azonnal bekerüljön a központi globális informatikai rendszerbe. A TNT magyarországi leányvállalata jelentős beruházással már üzembe állította a rendszert, így a világ legnagyobb üzleti expressz szállítóvállalatának magyarországi ügyfelei a korábbiaknál is gyorsabban kaphatnak információkat küldeményeik helyzetéről.

Az angolul "Mobile Worker" névre keresztelt küldeményadminisztrációs rendszer lényege, hogy a csomagok kézbesítése vagy felvétele után a futárok azonnal feltöltik az adatokat a cég központi hálózatára és az internetre. Ezzel a lépéssel a küldemények valós idejű on-line nyomon követése már száz százalékos: a feladó néhány perccel az átadás után a világhálón keresztül azt is megtekintheti, hogy személy szerint ki vette át az általa küldött dokumentumot vagy terméket.

A Mobile Workert Finnországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Szingapúrban tesztelték, majd a sikeres próbát követően 25 országban állították rendszerbe, így a TNT Express Worldwide Hungary Kft-nél is. "Mint minden fejlesztésünknek, ennek is az a célja, hogy ügyfeleink elégedettségét növejük. Ehhez elengedhetetlen, hogy új rendszerünk zökkenőmentesen működjön. A Mobil Worker eddig hibátlanul teljesített." - mondta a magyarországi tapasztalatokról ifj. Járosi Márton ügyvezető igazgató.

A küldeményadminisztrációs rendszerben alkalmazott vonalkód leolvasóval összeépített kézi számítógép a járművekben lévő vezeték nélküli, illetve mobil hálózaton keresztül közvetlenül a cég Nagy-Britanniában lévő nagy kapacitású szerverével kommunikál. A mobil adatátvitel jelentősen felgyorsítja a TNT-futárok hatékonyságát. A Mobile Worker hét különböző kommunikációs rendszert integrál egy egységes megoldásba, s ezzel lehetővé válik, hogy a TNT ügyfelei legfeljebb öt perccel a küldemény felvétele után már tudomást szerezzenek annak státuszáról a világhálón keresztül.
2006.08.31.