Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

eÜgyintézés, Elektronikus ügyintézés

Másfél év múlva már csak elektronikusan intézhetjük hivatalos ügyeinket, de a szorgalmasabb hatóságok már 2017-ben átállhatnak. (VS)
(logsped)
2016.09.22

A FŐGÁZ lehetővé teszi mintegy másfél millió jelenlegi lakossági fogyasztója számára a gázmérő átírásának elindítását elektronikusan is - közölte a társaság kedden az MTI-vel.
(logsped)
2016.07.19.

Az elektronikus aláírás is érvényes, bizonyító erejű, és az unió egész területén elfogadott lesz a július elsején hatályba lépő új szabályozás szerint. (MTI)
(logsped)
2016.04.30.
Lezárult a nemzeti egységes kártyarendszer (NEK) informatikai hátterének kialakítása, ezzel megnyílt a lehetőség arra, hogy az állampolgárok több különböző szolgáltatást egyetlen elektronikus kártyával vehessenek igénybe. (MTI)
(logsped)
2015.09.29.
Az Univerzális Elektronikus Igazolvány, az e-kártya bevezetéséhez szükséges törvénymódosításokat elfogadta a parlament. (MTI)
(logsped)
2015.07.05.
Döntött a kormány az e-kártya bevezetéséről - közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter a sajtótájékoztatóján. (MTI)
(logsped)
2015.05.14.
Ujjlenyomattal történő azonosítást tesz lehetővé és elektronikus aláírásra is alkalmas lesz az új e-személyi, amelyet jövő januártól vezetne be a kormány - írja a Napi Gazdaság szerdai számában.
(logsped)
2015.04.01.

Tesztüzemben már lehet használni a digitális forintot, a Buxa mobiltárca a hagyományos forintot digitálissá alakítja, amit okostelefonos alkalmazásokkal lehet felhasználni. A Portfolió bemutatja, mit tud az új technológiájú forint.
(logsped)
2014.10.14.
A Hibridlevél Kft. által bevezetett szolgáltatás lényege, hogy a legfejlettebb adatbiztonsági szabványoknak is megfelelve postai levél küldését teszi lehetővé a számítógépről, ezzel egyszerűsíti és meggyorsítva a folyamatot. (SG)    
(logsped)
2013.10.02.
2013 január 1-jétől működik az elektronikus bírósági kommunikáció és ügyfélkapcsolat, az interneten is lehet joghatályos beadványokat, például keresetet, különféle kérelmeket a bírósághoz intézni - közölte az Országos Bírósági Hivatal (OBH)az MTI-vel.   
(logsped)
2012.12.20.
E-mail vagy SMS értesítést kérhetnek az ügyfelek 2010. úlius 13-tól okmányirodában igényelt személyazonosító igazolványának, útlevelének illetve vezetői engedélyének elkészültéről.   
(KEK KH)
2010.07.14.

Dániában az állami hivatalok jelentős része már nem is fogad be mást, csak elektronikusan küldött dokumentumokat, ezzel védi a környezetet, spórol az államnak és az állampolgárnak.   
(logsped)
2010.06.29.

A cégbeszámolókat elektronikusan kell benyújtani
A cégek csak elektronikusan nyújthatják be beszámolóikat a cégbíróságnak májustól. (mfor)   
2009.04.22.

E-számla Magyarországon
Az e-számlázás és az e-archiválás bevezetése jelentős költségmegtakarítást eredményezne a hazai vállalatoknak. (rerminál)   
2009.04.14.

Egyszerűség és megtakarítás: elektronikus ügyintézés

A korszerű elektronikus ügyintézés segíti az együttműködést a különböző államigazgatási szervek között, hozzájárul a költségvetési kiadások lefaragásához, valamint gyors és egyszerű ügyintézést biztosít a vállalatok és a lakosság számára - mondta Paál Péter, az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) Informatikai Bizottságának elnöke szerdán, budapesti sajtótájékoztatóján.

Az AmCham állásfoglalásában kifejti, a hatóságok közti adatáramlás érdekében meg kell újítani az adatvédelmi törvényt, segíteni kell az elektronikus aláírás elterjedését. A csak elektronikus úton történő ügyintézést választó ügyfelek részére kedvezmények biztosítását ajánlja a szervezet. Emellett növelni kell a közhiteles szolgáltatások hozzáférhetőségét az ügyintéző rendszerek számára, javítani kell az ügyfélkapu szolgáltatási színvonalát és felhasználói felületét, valamint be kell vezetni az elektronikus fizetést az elektronikus ügyintézéshez. (PB)
2007.06 21.

Őstermelő e-bevallása
A biztosítottnak minősülő őstermelők a fizetendő járulékokról január 1-jétől negyedévente, a negyedévet követő hónap 12. napjáig kötelesek az e célra rendszeresített 07085 számú bevallást elektronikus úton megküldeni az állami adóhatóságnak.  
(DM)
2007. 03. 16.

Elektronikus Vám-ügyintézés az interneten
2005. november 1-jén hatályba lépett, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény szerint lehetőség nyílt a vám- és pénzügyőrség hatáskörébe tartozó egyes közigazgatási hatósági ügyeinek elektronikus ügyintézésre. Az on-line vámszolgáltatásnak ma már egyre nagyobb a jeletősége.  
(PC)
2007. 01. 26.

Elektronikus ügyintézés a Budaörsi Önkormányzatnál
Budaörsi Önkormányzat a napokban e-ügyintézést indított útjára. Az E-Group Services Kft. fejlesztésében elkészült elektronikus ügyfélszolgálat az önkormányzat honlapjáról (www.budaors.hu) érhető el. Segítségével a helyi adóinformációkat lehet megtekinteni, illetve a rendszeren keresztül az adónyilatkozatok is továbbíthatók. Tervek szerint hamarosan további szolgáltatások is elérhetők lesznek a Budaörsi Önkormányzat portálján. (TF)
2007.01 24.

A könyvelők már bebiztosították magukat az e-bevallások ellen
Az e-bevallások üzemszerűvé válása miatt egyre nagyobb szüksége lesz védelemre, így kollektív felelősségbiztosítást kötött tagjai részére a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete. A biztosítás 19 ezer forintba kerül, ami 500 ezer forintos kárösszegig nyújt fedezetet. A keret azonban újra feltölthető, amennyiben év közben kimerítik azt, vagy akár pótdíj ellenében nagyobb limitet is vásárolhatnak a könyvelők. (TF)
2006.09 05.

E-adózás: nem büntet az APEH
Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) a Központi Rendszeren keresztül 2006. május 31-ig feladott hibás, illetve késedelmes 0608, 06081K és 06083 számú, az egyéni járulékokra vonatkozó bevallásokat és adatszolgáltatásokat a bevallási késedelem, illetve a bevallás hibája miatt nem fogja mulasztási bírsággal sújtani. (PB)  
2006. 05. 08.

Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile a Sun Microsystems Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését.
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a tranzakciók ellenőrzése, illetve a számlainformációk lekérdezése került. A korábbi negyedévektől eltérően, a többi online banki szolgáltatás (befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás) tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek. (TF)
2006.04 27.

Népszerű az internetes adóbevallás
Egyre többen választják az adóbevallás elektronikus módját. Az internetről letölthető űrlapokat magánszemélyek és vállalkozók, munkáltatók is használják már. Az 50 ezer legnagyobb adózónak pedig komoly változtatásokra is fel kell készülnie.  
(MR)
2006.04.27.

Személyi kölcsön az interneten keresztül
Március végétől több új szolgáltatást indít az Erste Bank Hungary Rt. és a T-Online Magyarország Zrt. által közösen működtetett az [origo] klikkbank - közölte a hitelintézet.
A lakossági és mikrovállalati számlacsomag, lekötött betét és folyószámlahitel mellett az említett időponttól a lakossági ügyfelek már interneten keresztül, akár otthonról is igényelhetnek személyi kölcsönt. A hónap végétől emellett az [origo] klikkbank kínálata értékpapírszámlával és ingatlan- és pénzpiaci befektetési jegyekkel is bővül. (NO)
2006.03 29.

E-közigazgatási portál Veszprémben
Az országban az elsők között valósult meg e-közigazgatási rendszer Veszprémben.
Veszprém városa hosszú idő óta úttörő szerepet vállalt a közigazgatási szolgáltatások megújításában és a lakosság kiszolgálásában.
A lakosság számára a projekt leglátványosabb eleme az új informatikai rendszert megjelenítő kezelőfelület, azaz egy új honlap megalkotása volt.
A rendszer indulásakor az alábbi helyi ügyek intézhetők elektronikusan: átmeneti segély kérelem, fakivágás kérelem, zöldterületek gondozásával kapcsolatos bejelentések, helyi iparűzési adó, közterület-bontási kérelem, lakásfenntartási támogatás, működési engedély kérése, mezőőri szolgálattal kapcsolatos bejelentések, rendkívüli gyermekvédelmi támogatás kérése, telepengedély kiadása. Ezen túlmenően a portálon lehetővé válik a helyi adóegyenleg lekérdezése is. (SG)
2006.03 16.

Ügyintézés tanyán, mobilról
Interneten és mobiltelefonon is intézhetik önkormányzati ügyeiket 2006 végétől a homokháti kistérségben élők.
Nemcsak interneten, hanem mobiltelefonon keresztül is intézhetik ügyeiket a homokháti kistérségben élők a jövő év végétől. Az integrált e-önkormányzati rendszer létrehozására kiírt közbeszerzési eljárást a budapesti székhelyű Humansoft Kft. nyerte el. Az 536,5 millió forintos beruházás szerződését tegnap írták alá Budapesten.
- fejlesztésnek köszönhetően a térségben teljes körű elektronikus ügyintézésre lesz lehetőség, amely azért különösen jelentős, mert a lakosság negyven százaléka tanyán él - mondta tegnap Nógrádi Zoltán Mórahalom polgármestere. A kistérség a rendszer kiépítésére a Gazdasági Versenyképesség Operatív Programban 470 millió forintot nyert, melyet a Belügyminisztérium 40 millió forinttal, az érintett kilenc település pedig 26 millió forinttal egészített ki.
A polgármester hangsúlyozta: az e-ügyintézés azok számára is egyszerű lesz, akik egyébként nem használnak számítógépet. A települések teleházaiban és nyilvános internetállomásain létrehozott érintőképernyős gépek ugyanis lépésről lépésre segítik majd az ügyfeleket például adóbevallással, vállalkozói igazolvánnyal, különböző hatósági engedélyekkel kapcsolatos intézkedésben. (DM)
2005. 12. 07

Ügyintézés tanyán, mobilról
Interneten és mobiltelefonon is intézhetik önkormányzati ügyeiket 2006 végétől a homokháti kistérségben élők.
Nemcsak interneten, hanem mobiltelefonon keresztül is intézhetik ügyeiket a homokháti kistérségben élők a jövő év végétől. Az integrált e-önkormányzati rendszer létrehozására kiírt közbeszerzési eljárást a budapesti székhelyű Humansoft Kft. nyerte el. Az 536,5 millió forintos beruházás szerződését tegnap írták alá Budapesten.
- fejlesztésnek köszönhetően a térségben teljes körű elektronikus ügyintézésre lesz lehetőség, amely azért különösen jelentős, mert a lakosság negyven százaléka tanyán él - mondta tegnap Nógrádi Zoltán Mórahalom polgármestere. A kistérség a rendszer kiépítésére a Gazdasági Versenyképesség Operatív Programban 470 millió forintot nyert, melyet a Belügyminisztérium 40 millió forinttal, az érintett kilenc település pedig 26 millió forinttal egészített ki.
A polgármester hangsúlyozta: az e-ügyintézés azok számára is egyszerű lesz, akik egyébként nem használnak számítógépet. A települések teleházaiban és nyilvános internetállomásain létrehozott érintőképernyős gépek ugyanis lépésről lépésre segítik majd az ügyfeleket például adóbevallással, vállalkozói igazolvánnyal, különböző hatósági engedélyekkel kapcsolatos intézkedésben. (DM)
2005. 12. 07

Az internetre kerül az összes magyar jogszabály
Elvileg január 1-jétől kell elérhetővé tenni az összes hatályos jogszabályt az interneten, az államigazgatás azonban még csak a munka ütemezését tervezi.
A közigazgatási szervek három céget bízhatnak meg a feladattal, vagy házon belül oldhatják meg azt. November 1-jétől a közigazgatási szerveknek (az önkormányzatok kivételével) ingyenesen hozzáférhetővé kell tenniük az ügyintézésük során alkalmazott hatályos jogszabályokat az interneten - a közigazgatási eljárásról szóló törvény (ket) szerint. A jövő év elejétől azonban minden hatályos és tervezett jogszabálynak, az ezekhez kapcsolódó koncepcióknak, előterjesztéseknek, indoklásoknak is elérhetővé kell válniuk, regisztráció és díjfizetés nélkül, ráadásul a véleményezési lehetőséget is biztosítani kell az állampolgároknak.
Az önkormányzati rendeletek kivételével létre kell hozni a naponta frissített hatályos jogszabályok gyűjteményét, amelyben biztosítani kell a szám, cím vagy szöveg szerinti keresést. A gyűjtemény megjelenésének helye és formája még bizonytalan, rendszere a CompLex CD Jogtáréhoz lesz hasonló. Az önkormányzati rendeleteket a belügyi tárca honlapján teszik közzé, miután a jegyző azokat elektronikus formában megküldte a miniszternek, önálló közzétételre csak 20072008 során kötelezi a helyi szervezeteket a jogszabály.
A 2006. január 1-je előtt keletkezett jogszabálytervezetekre, törvényjavaslatokra és a Magyar Közlöny példányainak digitális másolataira nem vonatkozik a közzétételi kötelezettség, ám e-mail formájában ezeket is bárki igényelheti majd.(SG)
2005. 11. 30

Egyre jobban megy az online ügyintézés
Az Információs Társadalom és Trendkutató Központ hírlevelében érdekes tanulmányról olvashatunk az online ügyintézésről. A felmérés szerint a csaknem 50 ezer megkérdezett hatvan százaléka azt mondta, nagyon elégedett az elektronikus szolgáltatásokkal.
Az Unió tagállamaiban végzett felmérés azt mutatja, hogy mostanra az emberek megbarátkoztak az új technikákkal, megtanulták használni az internetet, és kifejezetten szeretik, hogy megkönnyíti az életüket. A megkérdezettek között voltak magánszemélyek és cégek is, ők hasonlóan vélekednek az egyes közszolgáltatásokról. Mindent egybevetve tíz válaszadóból kilenc azt mondja, szerinte érdemes online módon intézni ügyeinket. Persze a megkérdezettek nemcsak szépet és jót mondtak, valamivel egyszerűbb, áttekinthetőbb felületet szeretnének.
Felmérések szerint, ha az Unió mind a huszonöt tagállamában általánosan elterjedtté válik az e-ügyintézés, azzal évente 100 millió órát is megspórolhatunk magunknak. (Click)
2005. 11. 24

Mintaprojektté vált a XIII. kerületi e-önkormányzat
Másfél évvel ezelőtt indította el elektronikus önkormányzati rendszerének kiépítését a XIII. kerületi önkormányzat. A projekt különlegessége, hogy azt saját forrásból, pályázati pénzek nélkül bonyolítják le - az IBM Magyarország mindenkori it-költségvetésüket figyelembe vevő ütemezésben szállítja a rendszer elemeit.
Finanszírozási és technológiai szempontból is alaposan átgondolt stratégia szerint hozza létre elektronikus önkormányzati rendszerét a budapesti XIII. kerületi önkormányzat. A helyhatóság másfél évvel ezelőtt kezdett el érdeklődni az informatikai szállítóknál arról, hogyan építhetne ki egy ilyen technológiát. Végül az IBM Magyarország szakembereivel állapodtak meg: IT-partnerük tudomásul vette, hogy önerőből, pályázati pénzek igénybevétele nélkül akarják megvalósítani a rendszert, ami azt jelenti, hogy kis lépésenként lehet telepíteni annak elemeit.

Jelenleg a hagyatéki és az építési ügyek intézhetők el így. További tervük a közeljövőre, hogy az önkormányzati intézmények, iskolák, könyvtárak stb. informatikai menedzsmentjét is bevonják a központi felügyelet alá, ami olcsóbbá és jobb minőségűvé teheti azok szolgáltatásait. A MeH-től most kapott "megbízás" lényege, hogy a XIII. kerületben fog először működni a kormányzati ügyfélkapu, amelyen - a megfelelő adatok megadása után - minden állampolgár egy azonosítóval és jelszóval léphet be az összes közintézmény e-rendszerébe, az APEH-től az önkormányzatokig (nem kell tehát minden hivatalnál külön kombinációkat használnia). (SG)
2005. 11. 17

Első Hazai Mobilkormányzati Konferencia: e-ügyintézés telefonon
A megnyitó előadásban Dr. Baja Ferenc, a "Közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól" szóló törvény (KET) jelentősségéről beszélt. A november elsejétől élő törvény szerint minden hatósági ügy intézhető elektronikus formában is, és ehhez kapcsolódóan az érintett szervezetek számára is fontos az, hogy megfelelő tájékoztatást nyújtsanak mobil eszközökön keresztül is.
A két kulcs-technológia az internet és a mobiltelefon. Mivel hazánkban közel 90 százalékos a mobiltelefonok elterjedése és az internethasználat is egyre nő, egyre több állampolgár kapcsolódhat az előreláthatólag gyorsabb és könnyebb elektronikus ügyintézési folyamatokba. (CW)
2005. 10. 24

Internetes cégbejegyzés
Szeptembertől elektronikus úton lehet benyújtani a cégbíróságokhoz a részvénytársaságok cégbejegyzési és változásbejegyzési kérelmeit, valamint a korlátolt felelősségű társaságok székhelyének, fióktelepének és tevékenységi körének változásairól szóló bejegyzési kérelmeket.
A szolgáltatás a kormányzati portálon keresztül érhető el. A cégnyilvántartásról, a cégnyilvánosságról és a bírósági cégeljárásról szóló törvény idén szeptembertől lehetővé teszi a cégbírósági elektronikus ügyintézést. A szolgáltatás a kormányzati portál Ügyintéző szekciójában érhető el, hátterét az Igazságügyi Minisztérium Országos Cégnyilvántartó és Céginformációs Rendszere biztosítja. (Index)
2005. 09. 07

E-ügyintézés a felvi.hu-n
Május első hetétől a felvételi jelentkezésüket és adataikat is módosíthatják az interneten keresztül mindazok, akik idén felvételiznek főiskolára vagy egyetemre.
A www.felvi.hu honlapon az idén először mindenki számára elérhető volt az e-jelentkezés (tavaly zajlott a tesztüzem, amikor is százan már jelentkezhettek ebben a formában), és nemsokára új szolgáltatásokat is nyújt majd az elektronikus felület. A heteken belül induló e-ügyintézést azonban csak az használhatja, aki 2005-ben jelentkezett valamely felsőfokú oktatási intézmény alapképzésére.
Az e-ügyintézés azok számára jelent segítséget, akik a jelentkezés véglegesítése után meggondolták magukat a választott szakok tekintetében, esetleg valamit rosszul töltöttek ki a jelentkezési lapjukon. Az elektronikus felületen a felvételiző egy alkalommal megváltoztathatja jelentkezéseinek sorrendjét, sőt, akár törölheti is azokat. Az e-ügyintézés másik előnye, hogy a felvételiző akár a személyes adatainak változását is maga jegyezheti be. A www.felvi-hu weboldalon megtalálható felületen egyszerűen átgépelheti a módosítani kívánt adatait, majd egy kérvény formájában elektronikusan elküldheti a változtatásokat az OFI-nak.
Természetesen továbbra is lehetősége van mindezeket a módosításokat a hagyományos módon, papíron megírt és postázott kérvényekkel intézni, ám elektronikusan egyszerűbb és kényelmesebb.
A jelentkező által kért javításokat először az OFI vagy az intézmény bírálja el, majd ezek után frissítik az adatbázist. Sőt, a felvételiző még azt is nyomon követheti, hol tart a hivatal útvesztőiben a kérvénye, ugyanis egy menüpont alatt megtalálja a státuszát: "elküldve", "elbírálás alatt" vagy "elfogadva/elutasítva".
Az e-ügyintézés eléréséhez regisztrációra van szükség, ekkor a jelentkezőknek az iktatószámukat és a személyi igazolvány számukat is meg kell adniuk a választott azonosító (nicknév), a jelszó és a működő e-mail cím mellett. (Mivel sok nick foglalt már, célszerű számokat is használni vagy ponttal elválasztva a saját nevet beírni.) Fontos, hogy a regisztrációkor a célcsatorna a "Felvételizni szeretnék" legyen, mert az e-ügyintézés funkciók csak innen érhetők el. Azok, akik már korábban regisztráltak az OFI honlapján, természetesen utólag is megadhatják az iktatószámukat és a személyi igazolvány számukat. Az e-ügyintézéshez adatvédelmi okokból egy hatjegyű biztonsági kódra is szüksége lesz a felhasználónak - akik 2005-ben elektronikus úton intézték a felsőoktatási jelentkezésüket is, már rendelkeznek ilyen kóddal, de az e-ügyintézés oldalra lépve mindenki kérheti a saját kódja kiküldését az e-mail-címére.
Ha a felvételiző belép az e-ügyintézésbe, a személyes oldalán rögtön látni fogja, mi az az adat, amit már kijavított, de azt is, amit esetleg az intézmény kért. Ugyanakkor minden ilyen változásról e-mailben is kap értesítést.
Az e-ügyintézés felületén található egy Kérvénytár névre keresztelt menüpont is, innen különböző formaleveleket lehet letölteni és kinyomtatni pl. adatmódosításhoz, hiányzó dokumentumok elküldéséhez vagy a fellebbezéshez. A sablont a rendszer automatikusan, áttekinthetően feltölti a jelentkező adataival, így neki már csak az indoklást kell hozzáírnia. (Educatio Press)
2005. 04. 29