|
|
Elektronikus kereskedelem
|
Kereskedelem az Interneten
Egyik meghatározás szerint az e-commerce (e-kereskedelem) "
az üzleti tranzakcióknak minden olyan formája, melyek során a felek inkább elektronikus,
mint fizikai úton, vagy közvetlenül érintkeznek".
Az e-business viszont az IBM meghatározása szerint az üzleti folyamatok Internetes
technológiákon alapuló támogatását jelenti.
Egyes értelmezések szerint e-business magában foglalja az e-kereskedelmet, a tudásbázisokat,
üzleti inteligenciát stb. (IT-Business)
Az e-kereskedelem lebonyolítása különböző eszközök felhasználásával
történhet.
A forgalom jelentős része Interneten keresztül bonyolódik le, illetve,
mobiltelefonnal kombinálva lehetséges a tranzakciók jóváhagyása (SMS). A jövőben a
mobiltelefonok e-kereskedelem betöltött szerepe is egyre jelentősebb szerepet fog játszani.
Az Internetes kereskedelemnek két formáját különböztetjük meg.
-Business-to-business (B2B) Vállalatok közötti kereskedelem
-Business-to-costumer (B2C) Kereskedő és vásárló közötti kereskedelem
Jelenleg elsősorban a B2C-vel foglalkozunk.
|
Az e-kereskedelmi rendszer
Az elektronikus kereskedelmi rendszer 3 fő részből áll.
- Elektronikus áruház
- Elektronikus bank
- Elektronikus pénztárca, (hitelkártya) egyéb fizetési formák.
Háttér a megfelelő árukészet és a szállításlogisztikai kapacitás.
Megrendelés, fizetés és szállítás
A vevő betérve egy Internetes áruházba virtuális kosarába rakja a kiválasztott árukat, majd
megrendeli azokat, a választott fizetési feltételeknek megfelelően. A szerver (melyen a virtuális áruház
üzemel)meghatározott időközönként értesíti a kereskedőt, aki intézkedik arról, hogy a megrendelt
áru eljusson a vevőhöz.
A megrendelés, fizetés és szállítás egyszerűsített folyamatát a következő ábrán kísérhetjük figyelemmel
Fizetési lehetőségek
A legelterjedtebb az fizetési forma az utánvétel. Ezt követi a bankkártyás. Elvileg lehetséges
a készpénzes ( A megrendelés az Interneten a kedvezmények igénybevételével,
az áru fizetése, átvétele egy üzletben) és az átutalásos (Hagyományos átutálás a B2B egyik formája) is,
de ezeket a módozatokat lényegében a B2C -nél nem használják.
|
A Trans-Sped növekedése újabb állomáshoz érkezett. Megnyitotta több mint 13 ezer m2-es raktárbázisát, amely áprilistól áll az e-kereskedelembem.
(logsped)
2021.05.09.
|
Egy év alatt harmadszor múlta felül minden korábbi teljesítményét az internetes és csomagküldő értékesítés Magyarországon. (MTI)
(logsped)
2021.05.07.
|
Nyártól a piacfelügyeleti hatóságok többletjogosítványokat kapnak főként az online visszaélések megakadályozására. Jövő tavasszal pedig hatályba lépnek a kettős minőséggel szembeni fellépést megalapozó rendelkezések. (MN)
(logsped)
2021.04.26.
|
Több évet ugrott előre a hazai e-kereskedelem fejlődése a járvány következtében, és visszafordíthatatlanul megnyerte magának a magyarországi vásárlók jó részét.
(logsped)
2021.04.09.
|
A Trans-Sped stratégiájának része az erősebb budapesti jelenlét, melyet idén 2000 m2-es raktárral, új irodával és az e-kereskedelmi logisztika szolgáltatás indításával valósít meg.
(logsped)
2020.10.18.
|
A koronavírusnak köszönhetően rekordmértékű, éves összevetésben 34,8 százalékos a bővülés, a belföldi e-kereskedelem az első 6 hónapjában. (MTI)
(logsped)
2020.09.03.
|
A hazai webáruházak 73%-a könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a Shoprenter legutóbbi, 13. alkalommal elkészített kutatásából. (MM)
(logsped)
2020.07.24.
|
Első és legfontosabb dolog a biztonság, legyen szó akár belföldi, akár külföldi webshopról. (Origo)
(logsped)
2020.05.24.
|
A webáruházakat működtető cégek kétharmada fejlesztene, de jó részük tanácstalan, hogy merre induljon el – derül ki a Virgo csoport iparági kutatásából. (MM)
2020.03.25.
|
Megváltoztak a vásárlási szokások a koronavírus-járvány hatására, az online rendelt élelmiszerek kiszállítási határideje ugyanakkor egyre hosszabb a hirtelen megugrott igények miatt. (MTI)
2020.03.17.
|
A csomagpontra szállítás rendkívül népszerű lett az elmúlt néhány évben a webshoptulajdonosok és a vásárlók körében is. (K&K)
2020.02.27.
|
Pár év alatt a semmiből nőtt ki a Webshippy, egy logisztikai szolgáltató és szoftvercég, ami hasonló szolgáltatást nyújt webshopoknak, mint az Amazon. (GP)
(logsped)
2020.01.19.
|
Nemcsak a karácsonyi időszakban, hanem egész évben érdemes odafigyelni arra, hogy megbízható weboldalról vásároljunk. (MTI)
(logsped)
2019.12.01.
|
Abban az esetben is el lehet állni egy online vásárlástól, ha nem tetszik a termék - mondta Böröcz Helga közjegyző. (MTI)
(logsped)
2019.11.25.
|
Elsősorban a vevők tisztában legyenek, hogy kitől vásárolnak és ismerjék a jogaikat. (FEOSZ)
(logsped)
2019.10.25.
|
Az Extreme Digital és a magyarországi eMAG fúzióra készül, miközben jelentős átalakuláson meg keresztül az egész szektor. (VG)
(logsped)
2019.08.12.
|
A Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke meghaladta az 1000 milliárd forintot tavaly, ami nagyjából 13 százalékos növekedést jelent. (MTI)
(logsped)
2019.06.06.
|
Az Európai Unió (EU) a globális e-kereskedelmet ösztönző nemzetközi szabályok bevezetésére törekszik, amelyek révén könnyebbé válik az ágazatban működő vállalkozások, különösen a kis- és középvállalkozások tevékenysége. (MTI)
(logsped)
2019.05.29.
|
Több mint százszorosára nőhet az e-kereskedelemhez kapcsolódó vámeljárások száma Magyarországon, miután egy európai uniós rendelet értelmében 2021-től az unión kívüli országokból érkező, kis értékű csomagok után is adófizetési kötelezettség keletkezik.
(logsped)
2019.05.03.
|
Hétfőn az Európai Unió egész területén érvénybe lépett az az uniós rendelet, amely megszünteti az indokolatlan területi alapú korlátozásokat az e-kereskedelemben. (HVG)
2018.12.07.
|
Az Európai Unió rendelete értelmében a tagországok online kereskedői december 3-tól nem alkalmazhatnak állampolgárság, lakóhely, illetve letelepedési hely szerint különböző árakat. (MTI)
2018.11.04.
|
Elsősorban a fogyasztói bizalom erősítése volt az uniós adatvédelmi keretrendelet (General Data Protection Regulation - GDPR) megalkotásának célja - jelentette ki az igazságügyi miniszter csütörtökön Szegeden. (HÍR TV)
2018.10.18.
|
Komoly lehetőségeket kínál a magyar online kiskereskedelem bővülése – erről beszélt Varga Mihály pénzügyminiszter tegnap az egyesült államokbeli Amazon internetes áruház központjában tett látogatásakor.
(logsped)
2018.07.14.
|
A magyarországi e-commerce szektor számára óriási lehetőség rejlik abban, hogy szereplői külföldi piacokon is megjelenjenek termékeikkel. A DHL a nemzetközi piacra lépéshez igyekszik hasznos tippeket nyújtani.
2018.07.01.
|
A magyar online kiskereskedelem nettó forgalma tavaly 545 milliárd forint volt, ezzel először szárnyalta túl az 500 milliárd forintos lélektani határt. (eNET)
(logsped)
2018.06.13.
|
A Magento az online kereskedőket köti össze a vásárlókkal, a DHL pedig a vásárlókat a csomagjaikkal. A Magento partnerei ezentúl a világ legtávolabbi pontján lévő vásárlóikhoz is eljuttathatják termékeiket a DHL nemzetközi szolgáltatásaival, akár 1 nap alatt.
(logsped)
2018.05.14.
|
DHL Express és a Cranfield School of Management kutatása alapján készült tanulmány bemutatja azokat a digitális megoldásokat és stratégiákat, amelyek sikeresen alkalmazhatóak a határokon átnyúló e-kereskedelmi tevékenység kialakításában.
(logsped)
2018.04.02.
|
Jelentősen nőtt az online kereskedelem aránya Magyarországon – mondta Csath Magdolna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára. (MTI)
(logsped)
2018.02.10.
|
Javaslatot nyújtott be az elektronikus kereskedelem ösztönzésére szerdán az Európai Bizottság, a tervezet célja, hogy az Európai Unió országaiban megkönnyítsék az áruk és szolgáltatások értékesítését, illetve vásárlását az interneten. (MTI)
(logsped)
2016.05.25
|
Tovább növekszik a virtuális bankkártyák térnyerése a magyarországi piacon - írja a Világgazdaság.
(logsped)
2016.01.28.
|
A kiskereskedelem hatszázalékos éves bővülésével számol erre az évre a Nemzetgazdasági Minisztérium. A tárca azt is jelezte, hogy kiemelten foglalkoznak a hagyományos áruházi értékesítésnél is gyorsabban bővülő internetes kereskedés szabályozásával. (MI)
(logsped)
2016.01.26.
|
Az Európai Bizottság kezdeményezi az elektronikus kereskedelem fejlesztése érdekében a nemzetközi csomagküldés árainak leszorítását. (M1)
(logsped)
2016.01.03.
|
Már több mint 100 hazai webshopban lehet a július óta elérhető digitális fizetési megoldással, a MasterPass-szal fizetni. (azenpenzem.hu)
(logsped)
2015.11.30.
|
A netes vásárlás sokkal gyorsabban növekszik, mint várták. Az előző évhez képest 30 százalékos bővülés is várható. (MTI)
(logsped)
2015.09.03.
|
A Wordpress platform legnépszerűbb e-kereskedelmi rendszeréhez integrálta e-pénz és bankkártya-elfogadási rendszerét a Barion. (hirado.hu)
(logsped)
2015.07.27.
|
A GKI szerint a Magyar Posta a webáruházak körében nem tud szállítási kapacitásának megfelelő szerepet betölteni, a gazdaságkutató Digital kutatásából ugyanis az derült ki, hogy a rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék. (MTI)
(logsped)
2014.10.20.
|
A magyar nyelvű webáruházak 88 százaléka kínál vásárlóinak legalább egy szerződött futárszolgálatot, azonban a tranzakciókból való részesedés az elmúlt 4 évben folyamatos csökken. (MTI)
(logsped)
2014.07.23.
|
2011. március 29-én a PC World szervezésében kerül megrendezésre az "e-Commerce 2011 az online kereskedelemről" menevezésű konerencia.
(logsped)
2011.03.23.
|
A Fotexnet Áruház október 1-től egyelőre harminc tartalomszolgáltató oldalán indítja el Partneráruházait.
(logsped)
2010.09.27.
|
Jó befektetés a webáruház, mert olcsón beindítható és üzemeltetése sem túl költséges. Online bolt nyitásához az e-kereskedelmi pályázatokon uniós támogatás is igényelhető.
(origo)
2009.10.17.
|
Logisztika nélkül nem megy - konferencia a SzEK szervezésében
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért 2008. november 25-én fél
napos konferenciát szervez.
(logsped)
2008.11.10.
|
Így adjon el az interneten
Az elektronikus kereskedelemben ugyanolyan fontos a vásárlói bizalom, mint a hagyományosban.
(FN)
2008.04.21
|
Webáruház nyitás feltételei
A webáruház nyitásának alapvető feltétele a számlaképesség.
(Forrás: www.bolthalo.hu)
2008.02.21
|
Elégedettebb a internetes vásárló
Az átlag magyar felnőtt elsősorban ruházati cikket, kozmetikai termékeket, könyvet vagy gyermekjátékot vásárolt interneten ajándéknak az idei karácsonyra.
(FN)
2008.01.17
|
A Rossman online áruházat nyitott
Rossmann az elmúlt hónap során megnyitotta saját webshopját (http://rossmann.shop.fotexnet.hu) a Fotexnet Áruházban, és ezzel a nagy drogériai láncok közül elsőként lépett az e-kereskedelmi piacra. A Rossmann mintegy 1200 állandó és több száz akciós terméke már karácsony előtt elérhetővé és online megrendelhetővé vált a Fotexnet Áruházban, amelyek között a hagyományos drogériai és szépségápolási termékeken túl olyan kategóriák is megtalálhatók, mint a játékok, a babafelszerelés, a bio- és reformélelmiszerek.
Rossmann Fotexnet Áruházban megjelenített teljes termékkínálata hamarosan a vállalat saját weboldalán is megvásárolható lesz. Az önálló, honlapba integrált webáruház, amely jelenleg fejlesztés alatt van, szintén a Fotexnet Kft.-vel együttműködve kerül kialakításra.
A vállalat a Fotexnet Áruházban megrendelt termékeket futárszolgálattal szállítja házhoz,
(TF)
2007. 01 18.
|
30 milliárdos forgalom várható idén a hazai webáruházaknál
A magyarországi online áruházak forgalma 2006-ban várhatóan eléri a 30 milliárd forintot - mondta Lemák Gábor, a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgató-helyettese.
Míg 2001-ben alig lépte át a 3 milliárdot, 2005-ben 20 milliárd forint volt a webáruházak forgalma. Magyarországon jelenleg közel ezer online áruház működik, ebből mintegy 50 mozgatja a piacot.
Lemák kiemelte: a felhasználók aránya alacsony a lakosságon belül, mintegy 280 ezren vásároltak valaha az interneten. Ez egytizede az európai uniós aránynak, ahol a lakosság 40 százaléka él ezzel a lehetőséggel. Bár az online áruházak felkészültek, a felhasználói oldalon mind az infrastrukturális feltételek, mind a képzettség hiánya miatt rövid távon nem várható áttörés.
(MF)
2006. 05 31.
|
Konferencia: Az elektronikus kereskedelem aktuális helyzete
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért 2006. május 30-31. között rendezi meg a III. Elektronikus Kereskedelem Konferenciát a Zsófia Konferenciahajón. A konferencia célja, hogy áttekintést nyújtson az elektronikus kereskedelem aktuális helyzetéről és legfontosabb kérdéseiről. Az előadások többek között az internetes szolgáltatások biztonsági oldalával foglalkoznak, fókusztémái: az elektronikus kereskedelem, mint üzleti modell; az adatkezelés problémái; az internetes fizetés különböző formái; a megbízható informatikai háttér kritériumai; a fogyasztói bizalom elnyeréséhez és megtartásához szükséges jogszabályi környezet.
(TF)
2006. 05 11.
|
Ausztriában is egyre több a netvásárló
Ausztriában ma már a 14 évesnél idősebbek 34 százaléka használja ki az internet nyújtotta vásárlási lehetőséget - derült ki a Profil című osztrák hetilap hétfői számából.
A független hírmagazin legfrissebb számában, többoldalas összeállításban mutatta be az internetes vásárlás ausztriai fejlődését, hírül adva, hogy a 8,14 milliós országban ma már minden harmadik ember vásárol az interneten keresztül. A lap kimutatásai szerint 2000-ben még nem haladta meg az egymilliót az internetes vásárlók száma, tavaly viszont már 2,2 milliónyian vásároltak az interneten keresztül, idén pedig várhatóan 2,3 milliónyian élnek majd ezzel a lehetőséggel. (NSZ)
2005. 09 20.
|
Az "e-kereskedelem a versenyképes kis- és középvállalkozásokért" című programot megvalósító konzorcium záró konferenciát szervez.
A csaknem két éve indított program célja, hogy naprakész információkat és ismereteket nyújtson a kkv-k részére az elektronikus kereskedelemről és az elektronikus üzlet alapjairól. A projektet az Európai Unió és a Magyar Köztársaság finanszírozza.
A záró rendezvényen a program során elért eredményekről és a program lehetséges folytatási lehetőségeiről lesz szó.
A rendezvény fővédnöke Dr. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.
Helyszín: Danubius Thermal & Conference Hotel Helia
Budapest, XIII. ker. Kárpát u. 62-64.
Időpont: 2005. augusztus 25. 10.00-13.30 óra
(ÜS)
2005. 08. 22.
|
Bizalmi kérdés az online vásárlás
Friss felmérések szerint az online vásárlók akár napokig is nézegethetik a "kirakatokat", mielőtt döntenének. Az első látogatás és a tényleges vásárlás közötti időkülönbség átlagosan 19 óra, de a vevők több mint egyötöde három napot is eltölt keresgéléssel.
A vevők közötti versengés a felmérés szerint a szórakoztató elektronikai eszközök piacán a legmagasabb, de előkelő helyet foglalnak el például a számítógépes játékok, az otthoni biztonságtechnikai termékek, a személyes luxustárgyak és a sportszerek is.
(MF)
2005. 05. 06.
|
E-pénz, m-kereskedelem
Az Európai Unió készülő új irányelvei kiterjesztik azoknak a termékeknek és szolgáltatásoknak a körét, amelyeket mobiltelefonnal lehet majd megvásárolni. A Bizottságnak az e-pénzről szóló ajánlása alapján az emberek mobiltelefonnal fizethetnek majd az italautomatáknál, vásárolhatnak színház- és mozijegyet, s az úgynevezett m-kereskedelembe bevont termékek, szolgáltatások köre egyre bővül.
A 2004 májusában elindított konzultáció során kiderült: a tagállamok eredetileg úgy értelmezték az e-pénz direktívát, hogy az korlátozza a feltöltő kártyákkal megvásárolható termékek számát, és csak a mobiltelefonhoz közvetlenül kapcsolódó dolgokat lehet vásárolni, például csengőhangokat és háttérképeket. A bizottság most közzétett állásfoglalása tükrözi Brüsszel azon szándékát, hogy a mobiltelefon egyre inkább korszerű pénztárcaként is funkcionáljon vagyis segítségével más szolgáltatásokat, termékeket is lehessen könnyen, egyszerűen vásárolni. Ezzel megnyílik az út az m-kereskedelem fejlődése előtt.
(PB)
2005. 03. 21.
|
E-business megoldást épített ki a Synergon a Suzukinak
A Synergon Informatika Rt. és a Magyar Suzuki Rt. szerződést kötöttek a megrendelő elektronikus beszerzési rendszerének cseréjére. A Synergon a pályázatot az Atos Origin által fejlesztett ACTIS EDImanager szoftver megoldásával nyerte meg. Az új rendszer bevezetésének célja a korábbi rendszer korszerűbbre cserélése, illetve a magyar beszállító partnerek bekapcsolása az elektronikus beszállítói rendszerbe.
A Magyar Suzuki Rt. jelenleg használt EDI (Electronic Data Interchange) rendszerét a Synergon telepítette 1999 végén. A ma is megbízhatóan működő rendszer, azonban már nem felel meg a jelenlegi elvárásoknak, így a Suzuki a rendszer frissítése helyett új rendszer bevezetése mellett döntött.
Az új EDI rendszer megvalósítására beérkezett ajánlatok közül a Suzuki a Synergon megoldását választotta, mely az Atos Origin által fejlesztett ACTIS EDImanager szoftveren alapul. Az új rendszer melletti döntést újabb EDI partnerek jelentkezése, valamint a Suzuki hazai beszállítóinak bevonási terve az EDI kommunikációba is erősítette.
A Synergon a rendszer telepítésén kívül a rendszer integrációját, a partner kapcsolatok beállítását, a belső adatok és az EDI szabvány szerinti üzenetek közötti leképzéseket, a kommunikáció felépítését, a felhasználók oktatását, és a rendszer éles üzembe vitelét végezte el.
A rendszer bevezetése után tervezett következő lépés a Suzuki hazai beszállítóinak EDI kommunikációba történő bevonása. A megoldás üzleti előnyei a partnerek számára a papír- és postaköltség csökkentése, munkaerő felszabadítás, raktárkészlet optimalizálás, az adatfeldolgozás pontosságának és megbízhatóságának növelése, és ezáltal jobb üzleti kapcsolat a Suzukival.
A Synergon és a Suzuki célja, hogy EDI bevezetési és tanácsadói tapasztalatát felhasználva olyan megoldást biztosítson a Suzuki és beszállítói részére, amely lehetővé teszi, hogy az üzleti kapcsolatban álló cégek elektronikus közösséggé formálódjanak.
2005. 01. 14.
|
Online legolcsóbb a hotelszoba-foglalás
A KPMG 16 ország 330 szállodájában végzett nemzetközi felmérése szerint az utazni vágyók az esetek 58 százalékában olcsóbban tudtak szobát foglalni valamelyik indirekt csatornán keresztül, mint bármelyik közvetlen úton.
A szállodák világszerte a közvetlen, elsősorban online szobafoglalásra kívánják ösztönözni vendégeiket, és ennek megfelelően fejlesztik értékesítési stratégiájukat, ám ennek ellenére tovább nő az internetes közvetítő ügynökségek szerepe.
(NSZ)
2005. 05. 03.
|
Hódítottak az online boltok
Karácsony előtti időszakban a hazai webáruházak látogatottsága is, a 2004-es forgalmuk mintegy egyharmadát ebben a másfél hónapos időszakban érték el. A hazai internetes vásárlók főként könyvet, CD-t, DVD-t, illetve különböző elektronikai eszközöket kerestek a webáruházakban.
A Fókusz Online-on karácsony előtt ajándékot vásárolók körében az ismert, közkedvelt szerzők nevével fémjelzett szépirodalmi művek, szakácskönyvek, albumok bizonyultak a legkeresettebbeknek. Mintegy 30 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolított a karácsony előtti másfél hónapban a főként elektronikai termékeket kínáló eBolt online áruház, mint 2003-ban. A legnépszerűbb termék a DVD-lejátszó volt, de sokan vásároltak digitális fényképezőgépet is.
(HTV)
2005. 01. 07.
|
Internetes vásárlási láz az ünnepek előtt
A hagyományos üzletekben való sorban állás helyett egyre többen választják Magyarországon is az online áruházak oldalain való böngészést, állítják az internetes boltok üzemeltetői. Míg 2002-ben mindössze négymilliárd forintot költöttek az interneten a magyar vásárlók, addig ez az összeg az idén várhatóan eléri majd a tízmilliárd forintot.
(HTV)
2004. 12. 23.
|
E-üzletben terjeszkedne az MTI
HÚj szolgáltatásokat indít a Magyar Távirati Iroda Rt. (MTI). A hírügynökség internetes felületre kifejlesztett termékeket kínál, közülük többet kifejezetten az üzleti szféra számára. A nagy- és középvállalatok számára indítja el a havi előfizetési díj ellenében igénybe vehető MTI Hírnök nevű szolgáltatást. A VIP-SMS-sel azokat tájékoztatná a cég, akiknek minden pillanatban szükségük lehet az éppen aktuális információkra. Az MTI legfontosabb napi 80 híre a társaság megújult weboldalán, illetve kéziszámítógépen és mobiltelefonon keresztül is elérhető. A hírekért 1-1,3 forintot kell fizetni. Reggeli Monitor néven az MTI saját internetes napilapot is készít majd. A társaság az idei évet várhatóan 51 millió forintos veszteséggel zárja.
(VG)
2004. 11. 27.
|
Bezár a FotexNet áruház, vége az Ingyenlottónak
Határozatlan időre felfüggesztik a FotexNet online áruház működését - tudta meg a Magyar Hírlap Online. Értesülésük szerint a szolgáltatás ebben a formájában biztosan nem indul újra, viszont a cég jövő tavasszal kívánja megújult formában elindítani hasonló, bővített szolgáltatását.
Porkoláb Péter ügyvezető-igazgató az MHO-nak cáfolta, hogy a döntés hátterében financiális okok is állnának. Mint mondta, inkább logisztikai átalakításra van szükség, annak érdekében, hogy a mostaninál hatékonyabban tudják kiszolgálni a fogyasztók igényeit.
A FotexNet megszűnése nem érinti a DVDRent.hu-t és a FOTEXnet.hu Research-öt. Ugyanakkor az Ingyenlottó végleg megszűnik.
(MHO)
2004. 10. 27.
|
Egyre több kereskedő teszi fel kínálatát az internetre is
A német kiskereskedelem 14,5 milliárd eurós internetes értékesítési forgalomra számít jövőre. Az online-üzletág főként az utazási irodák, jegyértékesítő irodák, valamint a klasszikus csomagküldő szolgálatok forgalmát lendíti fel. gyre több kereskedő teszi fel kínálatát az internetre is, nemcsak az üzlet polcaira. A HDE német kiskereskedelmi szervezet szerint már minden negyedik kereskedő megteremtette internetes jelenlétét. Az idén 13 milliárd eurót forgalmaz az e-kereskedelmi ágazat Németországban, az internetes értékesítés még az egyébként konjunkturális visszaesésben lévő kiskereskedelmi ágazaton belül is lendületes növekedési ütemet mutat. Az idén 17 százalékkal bővült a forgalom, ezt a várakozások szerint jövőre újabb 13 százalékos bővülés követi.
(PB)
2004. 10. 26.
|
Parkolj le, de maradj mobil Szegeden!
Magyarországon egyedülálló szolgáltatás valósul meg Szegeden:parkolójegy SMS-ben, mobilszámlára.
2004. 09. 30.
|
Nem érettek a netes vásárlásra a magyarok
Az interneten már értékesítő cégek vezetőinek legnagyobb hányada szerint a vevők felkészületlensége a legjelentősebb fékezője a webes értékesítésnek, közölte a GKI Gazdaságkutató Intézet szerdán az MTI-vel.
A T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készült felmérés szerint az idén az első félévében az öt fő feletti vállalatok 77 százaléka, azaz körülbelül 45 ezer vállalkozás rendelkezett internetkapcsolattal. E vállalati kör 48 százaléka, azaz 21 600 vállalkozás épített ki önálló webes megjelenést, ám ez utóbbi cégeknek is csak egyharmada, 7 200 társaság értékesítette termékeit az interneten keresztül 2003-ban.
A közlemény szerint az elektronikus piactéren értékesítő társaságok aránya még alacsonyabb, az 5 fő feletti társaságoknak csupán az 1 százaléka, körülbelül 600 cég kereskedik így. A kutatás alapján a honlappal rendelkező vállalkozások 90 százaléka nem használja ki a webes megjelenésben rejlő magasabb szintű lehetőségeket és honlapját mindössze információ- és tartalomszolgáltatásra használja.
(INDEX)
2004. 09. 26.
|
Dinamikusan bővült az online-vásárlás az első félévben
Húsz-ötven százalékkal növelték forgalmukat a hazai internetes áruházak az év első félévében a tavalyi év első hat hónapjához képest. Így már az idén átlépheti a tízmilliárdos határt az internetes kiskereskedelem értéke - derült ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. felméréséből. Az online piac azonban igen koncentrált: a vezető cégek piaci részesedése nyolcvan százalék feletti.
Mint Nagy Sándor, a G Roby Netshop Kft. e-commerce üzletágának vezetője a Világgazdaságnak elmondta, a hazai internetes kiskereskedelemre továbbra is jellemző a nagyfokú koncentráció, a forgalom nyolcvan százaléka az online üzletek alig egyötödében keletkezik. Hozzátette, hogy nehezebben maradnak talpon azon cégek, amelyek technológiai oldalról és nem kereskedőként közelítenek a területhez, mivel az e-kereskedelemben a hangsúly a termék- és szolgáltatásértékesítésen van.
Mecséri Ildikó, az elektronikai berendezéseket kínáló eBolt kereskedelmi és minőségirányítási vezetője elmondta, hogy rendkívül fontos az online kiskereskedelem további fejlődése szempontjából a szélessávú internet-előfizetők számának növekedése, hiszen az ilyen kapcsolattal rendelkezők tudnak több időt a vásárlásra szánni. (TF)
2004. 09. 12.
|
Online áruházat indít a Microsoft
Az Internet Explorer után újabb Microsoft termék törhet egyeduralomra, jön a Windowsba épített Marketplace. Német online lapértesülések szerint elsősorban hardvert és szoftvert, valamint számítástechnikai kiegészítőket kínál majd a redmondi szoftveróriás interenetes áruháza, a Microsoft Marketplace. A termékek beszállítói olyan jó nevű gyártók, mint a Dell és a HP lesznek. A tervek szerint az online áruház a Windows Start menüjéből és az Internet Explorerből is elérhető lesz.
2004. 07. 14.
|
Debütál az m-parkolójegy
Szegeden elsőként vezetik be Európában a mobiltelefonos parkolójegyváltást. Az egyik mobilszolgáltató és a Szepark közösen üzemelteti a rendszert: elég egy üzenetet küldeni a kocsi rendszámával a megadott telefonszámra. A baj csak az, hogy a mobillal váltott jegy drágább a hagyományosnál. (180 Ft.helyett 220 Ft.)
Beáll az autós a fizető parkolóba, küld egy üzenetet mobiltelefonjáról egy számítógépnek a kocsija rendszámával és a kiválasztott parkolójegy kódjával. A számítógép egy üzenetben nyugtázza a fizetést, és ha a parkolóellenőr egy másik mobiltelefonba bepötyögi a rendszámot, a rendszer jelzi, hogy az illető autónak kifizették a várakozási díját. Szeptembertől Szegeden elsőként valósul meg az m-parkolójegy, azaz a mobil-kereskedelem egy formája. Bár más városokban működik hasonló rendszer, azok nem a mobiltársaságok bevonásával készültek, csak vitatott módon fölhasználják hálózatukat. Ott a parkolás kezdetét és végét jelzik egy-egy hívással, a díjat pedig előre be kell fizetni.
Egyelőre szeptembertől a T-mobile ügyfelei vehetik majd igénybe a mobil fizetési lehetőséget Szegeden.
2004. 06. 23.
|
Tízmilliárdos forgalom az online boltokban
A hazai online áruházak forgalma az idén elérheti a tízmilliárd forintot is. A magyar piac igen koncentrált, a legnagyobb internetes boltokban keletkezett a forgalom négyötöde - írja a Világgazdaság.
A legnépszerűbb termékek köre nem változott az elmúlt évhez képest, így továbbra is a DVD, könyv, CD, szórakoztatóelektronikai és számítástechnikai cikkek közül vásárolnak legtöbben.
(FN)
2004. 06. 10
|
Sikeresek az online boltok
Az online kiskereskedők már komoly bevételhez jutnak, és az elemzők szerint további bővülés várható. Jelenleg az utazások, a hardverek és a szoftverek iránt érdelődnek a legtöbben, és az elemzők a női vásárlók rohamára számítanak.
Az online kiskereskedők összességében tavaly először termeltek nyereséget az Egyesült Államokban, miután az internetes értékesítés árbevétele éves összevetésben 51 százalékkal, 114 milliárd dollárra ugrott, felülmúlva a 96 milliárd dolláros várakozást. 2002-ben a kiskereskedelem online szegmense még éppen nullszaldós volt
(Napi Online)
2004. 05. 27.
|
Bővíti internetes boltját a Quelle
A Quelle Österreich bővíteni kívánja internetes üzletét. Jelenleg forgalmának 13 százalékát adják az interneten leadott megrendeléssel kezdeményezett értékesítések. 2003-ban 312 millió euró árbevételt ért el a cég, ebből 257 milliót a csomagküldő szolgáltatás termelt ki. A Quelle Österreich igazgatótanácsának elnöke, Peter Wahle 1520 százalékos költségmegtakarítást tart elérhetőnek az interneten bonyolított megrendelésekkel. Az elkövetkező két évben az összes forgalomnak 15-16 százalékát kívánja interneten leadott megrendelések által elérni. Tavaly óta SMS-en leadott megrendeléseket is teljesít a Quelle.
Naponta mintegy 160 ezer árucsomag hagyja el a linzi logisztikai központot, amivel a Quelle az osztrák posta legnagyobb ügyfelének kijáró rangot érdemli ki magának. A posta azonban milliós nagyságrendű áremelést jelentett be, ami drámai hatással lehet a cég eredményességér
(MTI)
2004. 05. 17.
|
Elektronikus kereskedelem az interneten
Az Internetre, mint új információs csatornára és annak terjedésére alapozva új üzleti forma alakult ki, az elektronikus kereskedelem. Az elektronikus kereskedelem Internet alapú termék- és szolgáltatás kereskedelmet, naprakész üzleti információkat és lehetőségeket jelent. A kis- és középvállalkozások számára a jövő üzleti lehetőségeinek alapja a gyors információ- elérés és közvetítés, amelynek leggyorsabb, és egyik legfontosabb csatornája az Internet. Így a világháló a közeljövőben az üzleti élet elsőszámú kommunikációs eszközévé válik számukra is.
Az "e-commerce" program célja, hogy a KKV-k részére információkat és ismereteket nyújtson az elektronikus kereskedelem és az elektronikus üzlet alapjaival és működésével kapcsolatban. Az e-commerce programot az Európai Unió Phare programja támogatja, a társfinanszírozást a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium biztosítja. A Phare program keretében meghirdetett projektet a KPMG által létrehozott konzorcium nyerte el, a Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht., mint közreműködő szervezet biztosítja a program megvalósulását, a program monitoringjéért a VÁTI Kht., mint szerződő hatóság felelős.
A program keretében általános és specifikus oktatáson közel ezer KKV-nak lesz alkalma megismerni az elektronikus kereskedelem lehetőségeit, valamint a vállalkozásoknál tartott műhelymunka révén saját e-stratégiáját elkészíteni. Ezt követően pedig a tanácsadási szolgáltatások keretében több mint 200 cég alakíthatja ki részletes stratégiáját, és a megvalósításhoz szükséges terveket. A stratégiával és tervekkel rendelkező cégek sikerrel pályázhatnak a finanszírozási lehetőségekre is.
A projekt keretében igénybe vett oktatási, tréning és tanácsadói szolgáltatások a KKV-k részére ingyenesek. Segítséget vehetnek igénybe a testreszabott elektronikus kereskedelmi stratégia elkészítéséhez, valamint az elektronikus kereskedelemi fejlesztésekhez (mint pl.: e-marketing, webbolt kialakítás).
(OBJEKTÍV Hírügynökség )
2004. 04. 29.
|
Az internetes nagykereskedés előnyei - viszonteladóknak
Milyen előnye származhat a viszonteladóknak - vagyis egy alapvető B2C ágazatnak - a B2B elektronikus nagykereskedelemből? Nem alkalmatlan a viszonteladás természetétől fogva a B2B tranzakciókra?
Ha jól megnézzük a viszonteladók termékekeit és beszerzési lehetőségeit, a kiskereskedelem tökéletesen megérett a B2B tranzakciókra. Az e-nagykereskedés segítségével alacsonyabbá tehetők a beszerzési költségek, a viszonteladók közti együttműködés is hasznosnak bizonyulhat, a nagykereskedésekkel fenntartott kapcsolat pedig hatékony beszerzési folyamatot tesz lehetővé, így a B2B javítja a termelékenységet és gyorsítja az átfutási időket.
Egy B2B oldal segítségével lehet például más viszonteladókkal közös rendelést feladni, mellyel valószínűleg kedvezményeket lehet a gyártóktól kapni, sőt esetleg a szálllítási költségek is megoszthatók. Egy másik lehetőség: a raktárban maradt áru elárverezhető, így gyorsan túl lehet rajtuk adni, mellyel a raktárköltségek csökkenthetők.
Néhány jelentős viszonteladó most készül bekapcsolódni a B2B gazdaságba, köztük a Sears és Carrefour az Oracle-lel együttműködve. Tervezik, hogy létrehoznak egy átfogó B2B weboldalt a viszonteladók számára. A GlobalNetXchange-en elérhető lesz majd egy hatalmas viszonteladói áruválasztékkal rendelkező áruház, beszerzési folyamat menedzsment, és sok együttműködést segítő szolgáltatás. Az eredetileg a fent említett két cégre épülő oldalon keresztül 50000 beszerző, disztribútor és egyéb kereskedelmi partner lesz jelen. Várhatóan ezzel jelentősen csökkennek majd a beszerzési költségeik, és sokkal gyorsabbá, hatékonyabbá válik a folyamat, kiterjedt infrastruktúra és nagy befektetések nélkül.
(e-kereskedelem)
2004. 04. 09.
|
Egyre népszerűbb az online aukció
A legnagyobb magyar online aukciós piactér, a Vatera.hu forgalma tavaly 240 százalékkal nőtt és elérte a 316 millió forintot. Az eladott termékek száma 320 százalékkal emelkedett.
A Vatera piacterén eddig 28 ezer felhasználó regisztrálta magát; egy év alatt csaknem megduplázódott a számuk. A Vatera számításai szerint a magyar internetes társadalom két százaléka regisztrálta magát az oldalon. Nemzetközi mutatók alapján a Vatera arra számít, hogy 2004-ben gyorsan növekszik majd a magukat regisztrálni kívánó internetezők száma.
Jelentősen nőtt a tavalyi év folyamán a felhasználók aktivitása és az egy felhasználóra jutó forgalom is. Az online aukció egyre kedveltebb olyan régebbi termékkategóriákban is, mint a régiségek, gyűjtemények, vagy a felhasználók háztartásában fellelhető felesleges tárgyak, elektronikai eszközök vagy könyvek értékesítése. Egyúttal rendkívül sikeresnek bizonyultak olyan új kategóriák is, mint a lízingelt és banki finanszírozásból kikerült autók aukciója. (Napi online)
2004.02.11.
|
|