Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Törvény, Rendelet
2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
193/2005. (IX. 22.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletes szabályairól
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
eKereskedelem
e-kereskedelem online>>>
Internet
Internet információk
Információs Társadalom
Információs Társadalom >>>
Szórakosztató elektronika, Web Árúház, bolt
Autóhifi webáruház >>>
Electronix webáruház >>>
Kamerák webshopja, Biztonságtechnikai kamerák >>>
muszakishop.hu, (Szórakoztató elektronikai és háztartási gép) >>>
Netdepo Házimozi - Hifi >>>
Sony Központi Szalon >>>
technoX WebShop, MP3 lejátszók, fej- és fülhallgatók, kiegészítők >>>
TV CENTER >>>
TvStore >>>
Számítástechnika, Web Árúház, bolt
AQUA Computer >>>
BrotherShop - akciós - , multifunkciós nyomtató, kellék >>>
Computer Budai 2000 >>>
ComputerMode-Modding >>>
ELDO webáruház, Új és használt számítástechnikai eszközök, műszaki cikkek >>>
General Computer >>>
Gömb Computer Számítástechnika >>>
Mekka-Digital (laptop, projektor) >>>
Pc áruház >>>
PCland Online >>>
PC webáruház - online >>>
Reflex Software webáruháza >>>
Tintapatron kereső >>>
Online, Web Árúház
Borland Magyarország>>>
dvdabc.hu>>>
eBolt Műszaki Árúház>>>
eContact számítástechnika>>>
Jófogás>>>
Franchise Centrum>>>
Fotómarket
>>>
G'Roby>>>
HáziPatika>>>
NetPincér>>>
Office Depot Irodaszer Online áruházt>>>
Office paper>>>
Shop builder>>>
Webárúház, szerszám, alkatrész>>>
Xpress, film, DVD>>>
Wellnet>>>
Online, Web Könyv Áruház, bolt
BÁBEL idegen nyelvű - és tankönyvbolt>>>
Kreatív könyvajánló>>>
Libri Online árúház>>>
Net tankönyv>>>
Tankönyv>>>
Elektronika, Műszaki Web Áruház, bolt
AV Planet, szórakoztató elektronika >>>
CardComp On-Line >>>
csapo-system.hu webáruház >>>
Dr.Gáz Bt.Online áruház >>>
eBolt Műszaki Áruház >>>
electromarket.hu -- hi-tech diszkont >>>
Electro Outlet >>>
ELECTROPARK.hu >>>
Elektronikai Webáruház >>>
Elektro-Top >>>
Addel Webárúház >>>
Eltszer Áruház (UnasShop) >>>
Gigacity Webáruház >>>
GLOBALGAME >>>
Gorenje teljes kínálat >>>
Elektro-Expressz >>>
Infornax Depo >>>
Integral Computer Webbolt >>>
IRODAelektronika >>>
IRODAonline >>>
Kóczán Rugó Áruház >>>
Kronos online  >>>
"KS" Csapágy és Műszaki Kereskedőház Kft >>>
Számítástechnika, műszaki cikkek
ledvilag.hu - LED világítástechnika >>>
mall.hu- Ahol élmény a vásárlás >>>
Mérleg WebShop >>>
Metroman Webshop >>>
Euronics >>>
Olasz szerszámo kés gépek kereskedelme >>>
OLCSONveddmeg.hu >>>
Olex Digital Webstudió >>>
Online műszaki áruház, űszaki cikkek és háztartási gépek >>>
Ostelsat >>>
Patronok, Tonerek, Töltőkészletek >>>
Procontrol beléptető és egyéb elektronikai áruház >>>
proSTORE online webáruház  >>>
Protektor Special Bt. >>>
Telefon Plaza >>>
Rokaat >>>
SIGNdepot.eu >>>
Smartliving webáruház, Időjárásjelző készülékek >>>
Telemat Informatikai Kft. >>>
Tüzeléstechnika, Gázkészülék, alkatrész, szerelési anyag >>>
TV CENTER >>>
TvStore >>>
Video megfigyelés, biztonságtechnika >>>
Vrec-co On-Line Áruház >>>
whirlpoolplaza-konyhagépek nagyker áron >>>
Zanussi Electrolux AEG Márkabolt >>>
ALFÖLDautó >>>


Elektronikus kereskedelem


Kereskedelem az Interneten

Egyik meghatározás szerint az e-commerce (e-kereskedelem) " az üzleti tranzakcióknak minden olyan formája, melyek során a felek inkább elektronikus, mint fizikai úton, vagy közvetlenül érintkeznek".
Az e-business viszont az IBM meghatározása szerint az üzleti folyamatok Internetes technológiákon alapuló támogatását jelenti. Egyes értelmezések szerint e-business magában foglalja az e-kereskedelmet, a tudásbázisokat, üzleti inteligenciát stb. (IT-Business)


Az e-kereskedelem lebonyolítása különböző eszközök felhasználásával történhet. A forgalom jelentős része Interneten keresztül bonyolódik le, illetve, mobiltelefonnal kombinálva lehetséges a tranzakciók jóváhagyása (SMS). A jövőben a mobiltelefonok e-kereskedelem betöltött szerepe is egyre jelentősebb szerepet fog játszani.
Az Internetes kereskedelemnek két formáját különböztetjük meg.
-Business-to-business (B2B) Vállalatok közötti kereskedelem
-Business-to-costumer (B2C) Kereskedő és vásárló közötti kereskedelem
Jelenleg elsősorban a B2C-vel foglalkozunk.

Az e-kereskedelmi rendszer

Az elektronikus kereskedelmi rendszer 3 fő részből áll.
- Elektronikus áruház
- Elektronikus bank
- Elektronikus pénztárca, (hitelkártya) egyéb fizetési formák.
Háttér a megfelelő árukészet és a szállításlogisztikai kapacitás.


Megrendelés, fizetés és szállítás

A vevő betérve egy Internetes áruházba virtuális kosarába rakja a kiválasztott árukat, majd megrendeli azokat, a választott fizetési feltételeknek megfelelően. A szerver (melyen a virtuális áruház üzemel)meghatározott időközönként értesíti a kereskedőt, aki intézkedik arról, hogy a megrendelt áru eljusson a vevőhöz.
A megrendelés, fizetés és szállítás egyszerűsített folyamatát a következő ábrán kísérhetjük figyelemmel



Fizetési lehetőségek

A legelterjedtebb az fizetési forma az utánvétel. Ezt követi a bankkártyás. Elvileg lehetséges a készpénzes ( A megrendelés az Interneten a kedvezmények igénybevételével, az áru fizetése, átvétele egy üzletben) és az átutalásos (Hagyományos átutálás a B2B egyik formája) is, de ezeket a módozatokat lényegében a B2C -nél nem használják.






A Trans-Sped növekedése újabb állomáshoz érkezett. Megnyitotta több mint 13 ezer m2-es raktárbázisát, amely áprilistól áll az e-kereskedelembem.
(logsped)
2021.05.09.
Egy év alatt harmadszor múlta felül minden korábbi teljesítményét az internetes és csomagküldő értékesítés Magyarországon. (MTI)
(logsped)
2021.05.07.
Nyártól a piacfelügyeleti hatóságok többletjogosítványokat kapnak főként az online visszaélések megakadályozására. Jövő tavasszal pedig hatályba lépnek a kettős minőséggel szembeni fellépést megalapozó rendelkezések. (MN)
(logsped)
2021.04.26.
Több évet ugrott előre a hazai e-kereskedelem fejlődése a járvány következtében, és visszafordíthatatlanul megnyerte magának a magyarországi vásárlók jó részét.
(logsped)
2021.04.09.
A Trans-Sped stratégiájának része az erősebb budapesti jelenlét, melyet idén 2000 m2-es raktárral, új irodával és az e-kereskedelmi logisztika szolgáltatás indításával valósít meg.
(logsped)
2020.10.18.
A koronavírusnak köszönhetően rekordmértékű, éves összevetésben 34,8 százalékos a bővülés, a belföldi e-kereskedelem az első 6 hónapjában. (MTI)
(logsped)
2020.09.03.
A hazai webáruházak 73%-a könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a Shoprenter legutóbbi, 13. alkalommal elkészített kutatásából. (MM)
(logsped)
2020.07.24.
Első és legfontosabb dolog a biztonság, legyen szó akár belföldi, akár külföldi webshopról. (Origo)
(logsped)
2020.05.24.
A webáruházakat működtető cégek kétharmada fejlesztene, de jó részük tanácstalan, hogy merre induljon el – derül ki a Virgo csoport iparági kutatásából. (MM)
2020.03.25.
Megváltoztak a vásárlási szokások a koronavírus-járvány hatására, az online rendelt élelmiszerek kiszállítási határideje ugyanakkor egyre hosszabb a hirtelen megugrott igények miatt. (MTI)
2020.03.17.
A csomagpontra szállítás rendkívül népszerű lett az elmúlt néhány évben a webshoptulajdonosok és a vásárlók körében is. (K&K)
2020.02.27.
Pár év alatt a semmiből nőtt ki a Webshippy, egy logisztikai szolgáltató és szoftvercég, ami hasonló szolgáltatást nyújt webshopoknak, mint az Amazon. (GP)
(logsped)
2020.01.19.
Nemcsak a karácsonyi időszakban, hanem egész évben érdemes odafigyelni arra, hogy megbízható weboldalról vásároljunk. (MTI)
(logsped)
2019.12.01.
Abban az esetben is el lehet állni egy online vásárlástól, ha nem tetszik a termék - mondta Böröcz Helga közjegyző. (MTI)
(logsped)
2019.11.25.
Elsősorban a vevők tisztában legyenek, hogy kitől vásárolnak és ismerjék a jogaikat. (FEOSZ)
(logsped)
2019.10.25.
Az Extreme Digital és a magyarországi eMAG fúzióra készül, miközben jelentős átalakuláson meg keresztül az egész szektor. (VG)
(logsped)
2019.08.12.

A Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke meghaladta az 1000 milliárd forintot tavaly, ami nagyjából 13 százalékos növekedést jelent. (MTI)
(logsped)
2019.06.06.
Az Európai Unió (EU) a globális e-kereskedelmet ösztönző nemzetközi szabályok bevezetésére törekszik, amelyek révén könnyebbé válik az ágazatban működő vállalkozások, különösen a kis- és középvállalkozások tevékenysége. (MTI)
(logsped)
2019.05.29.
Több mint százszorosára nőhet az e-kereskedelemhez kapcsolódó vámeljárások száma Magyarországon, miután egy európai uniós rendelet értelmében 2021-től az unión kívüli országokból érkező, kis értékű csomagok után is adófizetési kötelezettség keletkezik.
(logsped)
2019.05.03.
Hétfőn az Európai Unió egész területén érvénybe lépett az az uniós rendelet, amely megszünteti az indokolatlan területi alapú korlátozásokat az e-kereskedelemben. (HVG)
2018.12.07.
Az Európai Unió rendelete értelmében a tagországok online kereskedői december 3-tól nem alkalmazhatnak állampolgárság, lakóhely, illetve letelepedési hely szerint különböző árakat. (MTI)
2018.11.04.
Elsősorban a fogyasztói bizalom erősítése volt az uniós adatvédelmi keretrendelet (General Data Protection Regulation - GDPR) megalkotásának célja - jelentette ki az igazságügyi miniszter csütörtökön Szegeden. (HÍR TV)
2018.10.18.

Komoly lehetőségeket kínál a magyar online kiskereskedelem bővülése – erről beszélt Varga Mihály pénzügyminiszter tegnap az egyesült államokbeli Amazon internetes áruház központjában tett látogatásakor.
(logsped)
2018.07.14.

A magyarországi e-commerce szektor számára óriási lehetőség rejlik abban, hogy szereplői külföldi piacokon is megjelenjenek termékeikkel. A DHL a nemzetközi piacra lépéshez igyekszik hasznos tippeket nyújtani.

2018.07.01.
A magyar online kiskereskedelem nettó forgalma tavaly 545 milliárd forint volt, ezzel először szárnyalta túl az 500 milliárd forintos lélektani határt. (eNET)
(logsped)
2018.06.13.

A Magento az online kereskedőket köti össze a vásárlókkal, a DHL pedig a vásárlókat a csomagjaikkal. A Magento partnerei ezentúl a világ legtávolabbi pontján lévő vásárlóikhoz is eljuttathatják termékeiket a DHL nemzetközi szolgáltatásaival, akár 1 nap alatt.
(logsped)
2018.05.14.

DHL Express és a Cranfield School of Management kutatása alapján készült tanulmány bemutatja azokat a digitális megoldásokat és stratégiákat, amelyek sikeresen alkalmazhatóak a határokon átnyúló e-kereskedelmi tevékenység kialakításában.
(logsped)
2018.04.02.

Jelentősen nőtt az online kereskedelem aránya Magyarországon – mondta Csath Magdolna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára. (MTI)
(logsped)
2018.02.10.
Javaslatot nyújtott be az elektronikus kereskedelem ösztönzésére szerdán az Európai Bizottság, a tervezet célja, hogy az Európai Unió országaiban megkönnyítsék az áruk és szolgáltatások értékesítését, illetve vásárlását az interneten. (MTI)
(logsped)
2016.05.25

Tovább növekszik a virtuális bankkártyák térnyerése a magyarországi piacon - írja a Világgazdaság.
(logsped)
2016.01.28.

A kiskereskedelem hatszázalékos éves bővülésével számol erre az évre a Nemzetgazdasági Minisztérium. A tárca azt is jelezte, hogy kiemelten foglalkoznak a hagyományos áruházi értékesítésnél is gyorsabban bővülő internetes kereskedés szabályozásával. (MI)
(logsped)
2016.01.26.
Az Európai Bizottság kezdeményezi az elektronikus kereskedelem fejlesztése érdekében a nemzetközi csomagküldés árainak leszorítását. (M1)
(logsped)
2016.01.03.
Már több mint 100 hazai webshopban lehet a július óta elérhető digitális fizetési megoldással, a MasterPass-szal fizetni. (azenpenzem.hu)
(logsped)
2015.11.30.
A netes vásárlás sokkal gyorsabban növekszik, mint várták. Az előző évhez képest 30 százalékos bővülés is várható. (MTI)
(logsped)
2015.09.03.
A Wordpress platform legnépszerűbb e-kereskedelmi rendszeréhez integrálta e-pénz és bankkártya-elfogadási rendszerét a Barion. (hirado.hu)
(logsped)
2015.07.27.
A GKI szerint a Magyar Posta a webáruházak körében nem tud szállítási kapacitásának megfelelő szerepet betölteni, a gazdaságkutató Digital kutatásából ugyanis az derült ki, hogy a rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék. (MTI)
(logsped)
2014.10.20.
A magyar nyelvű webáruházak 88 százaléka kínál vásárlóinak legalább egy szerződött futárszolgálatot, azonban a tranzakciókból való részesedés az elmúlt 4 évben folyamatos csökken. (MTI)
(logsped)
2014.07.23.

2011. március 29-én a PC World szervezésében kerül megrendezésre az "e-Commerce 2011 az online kereskedelemről" menevezésű konerencia.
  
(logsped)

2011.03.23.

A Fotexnet Áruház október 1-től egyelőre harminc tartalomszolgáltató oldalán indítja el Partneráruházait.   
(logsped)
2010.09.27.
Jó befektetés a webáruház, mert olcsón beindítható és üzemeltetése sem túl költséges. Online bolt nyitásához az e-kereskedelmi pályázatokon uniós támogatás is igényelhető.   
(origo)
2009.10.17.

Logisztika nélkül nem megy - konferencia a SzEK szervezésében
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért 2008. november 25-én fél napos konferenciát szervez.   
(logsped)
2008.11.10.

Így adjon el az interneten
Az elektronikus kereskedelemben ugyanolyan fontos a vásárlói bizalom, mint a hagyományosban.  
(FN)
2008.04.21

Webáruház nyitás feltételei
A webáruház nyitásának alapvető feltétele a számlaképesség.  
(Forrás: www.bolthalo.hu)
2008.02.21

Elégedettebb a internetes vásárló
Az átlag magyar felnőtt elsősorban ruházati cikket, kozmetikai termékeket, könyvet vagy gyermekjátékot vásárolt interneten ajándéknak az idei karácsonyra.  
(FN)
2008.01.17

A Rossman online áruházat nyitott
Rossmann az elmúlt hónap során megnyitotta saját webshopját (http://rossmann.shop.fotexnet.hu) a Fotexnet Áruházban, és ezzel a nagy drogériai láncok közül elsőként lépett az e-kereskedelmi piacra. A Rossmann mintegy 1200 állandó és több száz akciós terméke már karácsony előtt elérhetővé és online megrendelhetővé vált a Fotexnet Áruházban, amelyek között a hagyományos drogériai és szépségápolási termékeken túl olyan kategóriák is megtalálhatók, mint a játékok, a babafelszerelés, a bio- és reformélelmiszerek.
Rossmann Fotexnet Áruházban megjelenített teljes termékkínálata hamarosan a vállalat saját weboldalán is megvásárolható lesz.
Az önálló, honlapba integrált webáruház, amely jelenleg fejlesztés alatt van, szintén a Fotexnet Kft.-vel együttműködve kerül kialakításra.
A vállalat a Fotexnet Áruházban megrendelt termékeket futárszolgálattal szállítja házhoz, (TF)
2007. 01 18.

30 milliárdos forgalom várható idén a hazai webáruházaknál
A magyarországi online áruházak forgalma 2006-ban várhatóan eléri a 30 milliárd forintot - mondta Lemák Gábor, a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgató-helyettese.
Míg 2001-ben alig lépte át a 3 milliárdot, 2005-ben 20 milliárd forint volt a webáruházak forgalma. Magyarországon jelenleg közel ezer online áruház működik, ebből mintegy 50 mozgatja a piacot.
Lemák kiemelte: a felhasználók aránya alacsony a lakosságon belül, mintegy 280 ezren vásároltak valaha az interneten. Ez egytizede az európai uniós aránynak, ahol a lakosság 40 százaléka él ezzel a lehetőséggel. Bár az online áruházak felkészültek, a felhasználói oldalon mind az infrastrukturális feltételek, mind a képzettség hiánya miatt rövid távon nem várható áttörés. (MF)
2006. 05 31.

Konferencia: Az elektronikus kereskedelem aktuális helyzete
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért 2006. május 30-31. között rendezi meg a III. Elektronikus Kereskedelem Konferenciát a Zsófia Konferenciahajón.
A konferencia célja, hogy áttekintést nyújtson az elektronikus kereskedelem aktuális helyzetéről és legfontosabb kérdéseiről.
Az előadások többek között az internetes szolgáltatások biztonsági oldalával foglalkoznak, fókusztémái: az elektronikus kereskedelem, mint üzleti modell; az adatkezelés problémái; az internetes fizetés különböző formái; a megbízható informatikai háttér kritériumai; a fogyasztói bizalom elnyeréséhez és megtartásához szükséges jogszabályi környezet. (TF)
2006. 05 11.

Ausztriában is egyre több a netvásárló
Ausztriában ma már a 14 évesnél idősebbek 34 százaléka használja ki az internet nyújtotta vásárlási lehetőséget - derült ki a Profil című osztrák hetilap hétfői számából.
A független hírmagazin legfrissebb számában, többoldalas összeállításban mutatta be az internetes vásárlás ausztriai fejlődését, hírül adva, hogy a 8,14 milliós országban ma már minden harmadik ember vásárol az interneten keresztül. A lap kimutatásai szerint 2000-ben még nem haladta meg az egymilliót az internetes vásárlók száma, tavaly viszont már 2,2 milliónyian vásároltak az interneten keresztül, idén pedig várhatóan 2,3 milliónyian élnek majd ezzel a lehetőséggel. (NSZ)
2005. 09 20.

Az "e-kereskedelem a versenyképes kis- és középvállalkozásokért" című programot megvalósító konzorcium záró konferenciát szervez.
A csaknem két éve indított program célja, hogy naprakész információkat és ismereteket nyújtson a kkv-k részére az elektronikus kereskedelemről és az elektronikus üzlet alapjairól. A projektet az Európai Unió és a Magyar Köztársaság finanszírozza.
A záró rendezvényen a program során elért eredményekről és a program lehetséges folytatási lehetőségeiről lesz szó.
A rendezvény fővédnöke Dr. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.
Helyszín: Danubius Thermal & Conference Hotel Helia
Budapest, XIII. ker. Kárpát u. 62-64.
Időpont: 2005. augusztus 25. 10.00-13.30 óra
(ÜS)
2005. 08. 22.

Bizalmi kérdés az online vásárlás
Friss felmérések szerint az online vásárlók akár napokig is nézegethetik a "kirakatokat", mielőtt döntenének. Az első látogatás és a tényleges vásárlás közötti időkülönbség átlagosan 19 óra, de a vevők több mint egyötöde három napot is eltölt keresgéléssel. A vevők közötti versengés a felmérés szerint a szórakoztató elektronikai eszközök piacán a legmagasabb, de előkelő helyet foglalnak el például a számítógépes játékok, az otthoni biztonságtechnikai termékek, a személyes luxustárgyak és a sportszerek is. (MF)
2005. 05. 06.

E-pénz, m-kereskedelem
Az Európai Unió készülő új irányelvei kiterjesztik azoknak a termékeknek és szolgáltatásoknak a körét, amelyeket mobiltelefonnal lehet majd megvásárolni. A Bizottságnak az e-pénzről szóló ajánlása alapján az emberek mobiltelefonnal fizethetnek majd az italautomatáknál, vásárolhatnak színház- és mozijegyet, s az úgynevezett m-kereskedelembe bevont termékek, szolgáltatások köre egyre bővül.
A 2004 májusában elindított konzultáció során kiderült: a tagállamok eredetileg úgy értelmezték az e-pénz direktívát, hogy az korlátozza a feltöltő kártyákkal megvásárolható termékek számát, és csak a mobiltelefonhoz közvetlenül kapcsolódó dolgokat lehet vásárolni, például csengőhangokat és háttérképeket. A bizottság most közzétett állásfoglalása tükrözi Brüsszel azon szándékát, hogy a mobiltelefon egyre inkább korszerű pénztárcaként is funkcionáljon vagyis segítségével más szolgáltatásokat, termékeket is lehessen könnyen, egyszerűen vásárolni. Ezzel megnyílik az út az m-kereskedelem fejlődése előtt. (PB)
2005. 03. 21.

E-business megoldást épített ki a Synergon a Suzukinak
A Synergon Informatika Rt. és a Magyar Suzuki Rt. szerződést kötöttek a megrendelő elektronikus beszerzési rendszerének cseréjére. A Synergon a pályázatot az Atos Origin által fejlesztett ACTIS EDImanager szoftver megoldásával nyerte meg. Az új rendszer bevezetésének célja a korábbi rendszer korszerűbbre cserélése, illetve a magyar beszállító partnerek bekapcsolása az elektronikus beszállítói rendszerbe.
A Magyar Suzuki Rt. jelenleg használt EDI (Electronic Data Interchange) rendszerét a Synergon telepítette 1999 végén. A ma is megbízhatóan működő rendszer, azonban már nem felel meg a jelenlegi elvárásoknak, így a Suzuki a rendszer frissítése helyett új rendszer bevezetése mellett döntött.
Az új EDI rendszer megvalósítására beérkezett ajánlatok közül a Suzuki a Synergon megoldását választotta, mely az Atos Origin által fejlesztett ACTIS EDImanager szoftveren alapul. Az új rendszer melletti döntést újabb EDI partnerek jelentkezése, valamint a Suzuki hazai beszállítóinak bevonási terve az EDI kommunikációba is erősítette.
A Synergon a rendszer telepítésén kívül a rendszer integrációját, a partner kapcsolatok beállítását, a belső adatok és az EDI szabvány szerinti üzenetek közötti leképzéseket, a kommunikáció felépítését, a felhasználók oktatását, és a rendszer éles üzembe vitelét végezte el. A rendszer bevezetése után tervezett következő lépés a Suzuki hazai beszállítóinak EDI kommunikációba történő bevonása. A megoldás üzleti előnyei a partnerek számára a papír- és postaköltség csökkentése, munkaerő felszabadítás, raktárkészlet optimalizálás, az adatfeldolgozás pontosságának és megbízhatóságának növelése, és ezáltal jobb üzleti kapcsolat a Suzukival.
A Synergon és a Suzuki célja, hogy EDI bevezetési és tanácsadói tapasztalatát felhasználva olyan megoldást biztosítson a Suzuki és beszállítói részére, amely lehetővé teszi, hogy az üzleti kapcsolatban álló cégek elektronikus közösséggé formálódjanak.
2005. 01. 14.

Online legolcsóbb a hotelszoba-foglalás
A KPMG 16 ország 330 szállodájában végzett nemzetközi felmérése szerint az utazni vágyók az esetek 58 százalékában olcsóbban tudtak szobát foglalni valamelyik indirekt csatornán keresztül, mint bármelyik közvetlen úton.
A szállodák világszerte a közvetlen, elsősorban online szobafoglalásra kívánják ösztönözni vendégeiket, és ennek megfelelően fejlesztik értékesítési stratégiájukat, ám ennek ellenére tovább nő az internetes közvetítő ügynökségek szerepe. (NSZ)
2005. 05. 03.

Hódítottak az online boltok
Karácsony előtti időszakban a hazai webáruházak látogatottsága is, a 2004-es forgalmuk mintegy egyharmadát ebben a másfél hónapos időszakban érték el. A hazai internetes vásárlók főként könyvet, CD-t, DVD-t, illetve különböző elektronikai eszközöket kerestek a webáruházakban.
A Fókusz Online-on karácsony előtt ajándékot vásárolók körében az ismert, közkedvelt szerzők nevével fémjelzett szépirodalmi művek, szakácskönyvek, albumok bizonyultak a legkeresettebbeknek. Mintegy 30 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolított a karácsony előtti másfél hónapban a főként elektronikai termékeket kínáló eBolt online áruház, mint 2003-ban. A legnépszerűbb termék a DVD-lejátszó volt, de sokan vásároltak digitális fényképezőgépet is. (HTV)
2005. 01. 07.

Internetes vásárlási láz az ünnepek előtt
A hagyományos üzletekben való sorban állás helyett egyre többen választják Magyarországon is az online áruházak oldalain való böngészést, állítják az internetes boltok üzemeltetői. Míg 2002-ben mindössze négymilliárd forintot költöttek az interneten a magyar vásárlók, addig ez az összeg az idén várhatóan eléri majd a tízmilliárd forintot. (HTV)
2004. 12. 23.

E-üzletben terjeszkedne az MTI
HÚj szolgáltatásokat indít a Magyar Távirati Iroda Rt. (MTI). A hírügynökség internetes felületre kifejlesztett termékeket kínál, közülük többet kifejezetten az üzleti szféra számára. A nagy- és középvállalatok számára indítja el a havi előfizetési díj ellenében igénybe vehető MTI Hírnök nevű szolgáltatást. A VIP-SMS-sel azokat tájékoztatná a cég, akiknek minden pillanatban szükségük lehet az éppen aktuális információkra. Az MTI legfontosabb napi 80 híre a társaság megújult weboldalán, illetve kéziszámítógépen és mobiltelefonon keresztül is elérhető. A hírekért 1-1,3 forintot kell fizetni. Reggeli Monitor néven az MTI saját internetes napilapot is készít majd. A társaság az idei évet várhatóan 51 millió forintos veszteséggel zárja. (VG)
2004. 11. 27.

Bezár a FotexNet áruház, vége az Ingyenlottónak
Határozatlan időre felfüggesztik a FotexNet online áruház működését - tudta meg a Magyar Hírlap Online. Értesülésük szerint a szolgáltatás ebben a formájában biztosan nem indul újra, viszont a cég jövő tavasszal kívánja megújult formában elindítani hasonló, bővített szolgáltatását. Porkoláb Péter ügyvezető-igazgató az MHO-nak cáfolta, hogy a döntés hátterében financiális okok is állnának. Mint mondta, inkább logisztikai átalakításra van szükség, annak érdekében, hogy a mostaninál hatékonyabban tudják kiszolgálni a fogyasztók igényeit. A FotexNet megszűnése nem érinti a DVDRent.hu-t és a FOTEXnet.hu Research-öt. Ugyanakkor az Ingyenlottó végleg megszűnik. (MHO)
2004. 10. 27.

Egyre több kereskedő teszi fel kínálatát az internetre is
A német kiskereskedelem 14,5 milliárd eurós internetes értékesítési forgalomra számít jövőre. Az online-üzletág főként az utazási irodák, jegyértékesítő irodák, valamint a klasszikus csomagküldő szolgálatok forgalmát lendíti fel. gyre több kereskedő teszi fel kínálatát az internetre is, nemcsak az üzlet polcaira. A HDE német kiskereskedelmi szervezet szerint már minden negyedik kereskedő megteremtette internetes jelenlétét. Az idén 13 milliárd eurót forgalmaz az e-kereskedelmi ágazat Németországban, az internetes értékesítés még az egyébként konjunkturális visszaesésben lévő kiskereskedelmi ágazaton belül is lendületes növekedési ütemet mutat. Az idén 17 százalékkal bővült a forgalom, ezt a várakozások szerint jövőre újabb 13 százalékos bővülés követi. (PB)
2004. 10. 26.

Parkolj le, de maradj mobil Szegeden!
Magyarországon egyedülálló szolgáltatás valósul meg Szegeden:parkolójegy SMS-ben, mobilszámlára.  
2004. 09. 30.

Nem érettek a netes vásárlásra a magyarok
Az interneten már értékesítő cégek vezetőinek legnagyobb hányada szerint a vevők felkészületlensége a legjelentősebb fékezője a webes értékesítésnek, közölte a GKI Gazdaságkutató Intézet szerdán az MTI-vel.
A T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készült felmérés szerint az idén az első félévében az öt fő feletti vállalatok 77 százaléka, azaz körülbelül 45 ezer vállalkozás rendelkezett internetkapcsolattal. E vállalati kör 48 százaléka, azaz 21 600 vállalkozás épített ki önálló webes megjelenést, ám ez utóbbi cégeknek is csak egyharmada, 7 200 társaság értékesítette termékeit az interneten keresztül 2003-ban.
A közlemény szerint az elektronikus piactéren értékesítő társaságok aránya még alacsonyabb, az 5 fő feletti társaságoknak csupán az 1 százaléka, körülbelül 600 cég kereskedik így. A kutatás alapján a honlappal rendelkező vállalkozások 90 százaléka nem használja ki a webes megjelenésben rejlő magasabb szintű lehetőségeket és honlapját mindössze információ- és tartalomszolgáltatásra használja. (INDEX)
2004. 09. 26.

Dinamikusan bővült az online-vásárlás az első félévben
Húsz-ötven százalékkal növelték forgalmukat a hazai internetes áruházak az év első félévében a tavalyi év első hat hónapjához képest. Így már az idén átlépheti a tízmilliárdos határt az internetes kiskereskedelem értéke - derült ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. felméréséből. Az online piac azonban igen koncentrált: a vezető cégek piaci részesedése nyolcvan százalék feletti.
Mint Nagy Sándor, a G Roby Netshop Kft. e-commerce üzletágának vezetője a Világgazdaságnak elmondta, a hazai internetes kiskereskedelemre továbbra is jellemző a nagyfokú koncentráció, a forgalom nyolcvan százaléka az online üzletek alig egyötödében keletkezik. Hozzátette, hogy nehezebben maradnak talpon azon cégek, amelyek technológiai oldalról és nem kereskedőként közelítenek a területhez, mivel az e-kereskedelemben a hangsúly a termék- és szolgáltatásértékesítésen van.
Mecséri Ildikó, az elektronikai berendezéseket kínáló eBolt kereskedelmi és minőségirányítási vezetője elmondta, hogy rendkívül fontos az online kiskereskedelem további fejlődése szempontjából a szélessávú internet-előfizetők számának növekedése, hiszen az ilyen kapcsolattal rendelkezők tudnak több időt a vásárlásra szánni. (TF)
2004. 09. 12.

Online áruházat indít a Microsoft
Az Internet Explorer után újabb Microsoft termék törhet egyeduralomra, jön a Windowsba épített Marketplace. Német online lapértesülések szerint elsősorban hardvert és szoftvert, valamint számítástechnikai kiegészítőket kínál majd a redmondi szoftveróriás interenetes áruháza, a Microsoft Marketplace. A termékek beszállítói olyan jó nevű gyártók, mint a Dell és a HP lesznek. A tervek szerint az online áruház a Windows Start menüjéből és az Internet Explorerből is elérhető lesz.
2004. 07. 14.

Debütál az m-parkolójegy
Szegeden elsőként vezetik be Európában a mobiltelefonos parkolójegyváltást. Az egyik mobilszolgáltató és a Szepark közösen üzemelteti a rendszert: elég egy üzenetet küldeni a kocsi rendszámával a megadott telefonszámra. A baj csak az, hogy a mobillal váltott jegy drágább a hagyományosnál. (180 Ft.helyett 220 Ft.)
Beáll az autós a fizető parkolóba, küld egy üzenetet mobiltelefonjáról egy számítógépnek a kocsija rendszámával és a kiválasztott parkolójegy kódjával. A számítógép egy üzenetben nyugtázza a fizetést, és ha a parkolóellenőr egy másik mobiltelefonba bepötyögi a rendszámot, a rendszer jelzi, hogy az illető autónak kifizették a várakozási díját. Szeptembertől Szegeden elsőként valósul meg az m-parkolójegy, azaz a mobil-kereskedelem egy formája. Bár más városokban működik hasonló rendszer, azok nem a mobiltársaságok bevonásával készültek, csak vitatott módon fölhasználják hálózatukat. Ott a parkolás kezdetét és végét jelzik egy-egy hívással, a díjat pedig előre be kell fizetni.
Egyelőre szeptembertől a T-mobile ügyfelei vehetik majd igénybe a mobil fizetési lehetőséget Szegeden.
2004. 06. 23.

Tízmilliárdos forgalom az online boltokban
A hazai online áruházak forgalma az idén elérheti a tízmilliárd forintot is. A magyar piac igen koncentrált, a legnagyobb internetes boltokban keletkezett a forgalom négyötöde - írja a Világgazdaság.
A legnépszerűbb termékek köre nem változott az elmúlt évhez képest, így továbbra is a DVD, könyv, CD, szórakoztatóelektronikai és számítástechnikai cikkek közül vásárolnak legtöbben. (FN)
2004. 06. 10

Sikeresek az online boltok
Az online kiskereskedők már komoly bevételhez jutnak, és az elemzők szerint további bővülés várható. Jelenleg az utazások, a hardverek és a szoftverek iránt érdelődnek a legtöbben, és az elemzők a női vásárlók rohamára számítanak.
Az online kiskereskedők összességében tavaly először termeltek nyereséget az Egyesült Államokban, miután az internetes értékesítés árbevétele éves összevetésben 51 százalékkal, 114 milliárd dollárra ugrott, felülmúlva a 96 milliárd dolláros várakozást. 2002-ben a kiskereskedelem online szegmense még éppen nullszaldós volt (Napi Online)
2004. 05. 27.

Bővíti internetes boltját a Quelle
A Quelle Österreich bővíteni kívánja internetes üzletét. Jelenleg forgalmának 13 százalékát adják az interneten leadott megrendeléssel kezdeményezett értékesítések. 2003-ban 312 millió euró árbevételt ért el a cég, ebből 257 milliót a csomagküldő szolgáltatás termelt ki. A Quelle Österreich igazgatótanácsának elnöke, Peter Wahle 1520 százalékos költségmegtakarítást tart elérhetőnek az interneten bonyolított megrendelésekkel. Az elkövetkező két évben az összes forgalomnak 15-16 százalékát kívánja interneten leadott megrendelések által elérni. Tavaly óta SMS-en leadott megrendeléseket is teljesít a Quelle. Naponta mintegy 160 ezer árucsomag hagyja el a linzi logisztikai központot, amivel a Quelle az osztrák posta legnagyobb ügyfelének kijáró rangot érdemli ki magának. A posta azonban milliós nagyságrendű áremelést jelentett be, ami drámai hatással lehet a cég eredményességér (MTI)
2004. 05. 17.

Elektronikus kereskedelem az interneten
Az Internetre, mint új információs csatornára és annak terjedésére alapozva új üzleti forma alakult ki, az elektronikus kereskedelem. Az elektronikus kereskedelem Internet alapú termék- és szolgáltatás kereskedelmet, naprakész üzleti információkat és lehetőségeket jelent. A kis- és középvállalkozások számára a jövő üzleti lehetőségeinek alapja a gyors információ- elérés és közvetítés, amelynek leggyorsabb, és egyik legfontosabb csatornája az Internet. Így a világháló a közeljövőben az üzleti élet elsőszámú kommunikációs eszközévé válik számukra is.
Az "e-commerce" program célja, hogy a KKV-k részére információkat és ismereteket nyújtson az elektronikus kereskedelem és az elektronikus üzlet alapjaival és működésével kapcsolatban.
Az e-commerce programot az Európai Unió Phare programja támogatja, a társfinanszírozást a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium biztosítja. A Phare program keretében meghirdetett projektet a KPMG által létrehozott konzorcium nyerte el, a Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht., mint közreműködő szervezet biztosítja a program megvalósulását, a program monitoringjéért a VÁTI Kht., mint szerződő hatóság felelős.
A program keretében általános és specifikus oktatáson közel ezer KKV-nak lesz alkalma megismerni az elektronikus kereskedelem lehetőségeit, valamint a vállalkozásoknál tartott műhelymunka révén saját e-stratégiáját elkészíteni. Ezt követően pedig a tanácsadási szolgáltatások keretében több mint 200 cég alakíthatja ki részletes stratégiáját, és a megvalósításhoz szükséges terveket. A stratégiával és tervekkel rendelkező cégek sikerrel pályázhatnak a finanszírozási lehetőségekre is.
A projekt keretében igénybe vett oktatási, tréning és tanácsadói szolgáltatások a KKV-k részére ingyenesek. Segítséget vehetnek igénybe a testreszabott elektronikus kereskedelmi stratégia elkészítéséhez, valamint az elektronikus kereskedelemi fejlesztésekhez (mint pl.: e-marketing, webbolt kialakítás). (OBJEKTÍV Hírügynökség )
2004. 04. 29.

Az internetes nagykereskedés előnyei - viszonteladóknak
Milyen előnye származhat a viszonteladóknak - vagyis egy alapvető B2C ágazatnak - a B2B elektronikus nagykereskedelemből? Nem alkalmatlan a viszonteladás természetétől fogva a B2B tranzakciókra? Ha jól megnézzük a viszonteladók termékekeit és beszerzési lehetőségeit, a kiskereskedelem tökéletesen megérett a B2B tranzakciókra. Az e-nagykereskedés segítségével alacsonyabbá tehetők a beszerzési költségek, a viszonteladók közti együttműködés is hasznosnak bizonyulhat, a nagykereskedésekkel fenntartott kapcsolat pedig hatékony beszerzési folyamatot tesz lehetővé, így a B2B javítja a termelékenységet és gyorsítja az átfutási időket.
Egy B2B oldal segítségével lehet például más viszonteladókkal közös rendelést feladni, mellyel valószínűleg kedvezményeket lehet a gyártóktól kapni, sőt esetleg a szálllítási költségek is megoszthatók. Egy másik lehetőség: a raktárban maradt áru elárverezhető, így gyorsan túl lehet rajtuk adni, mellyel a raktárköltségek csökkenthetők.
Néhány jelentős viszonteladó most készül bekapcsolódni a B2B gazdaságba, köztük a Sears és Carrefour az Oracle-lel együttműködve. Tervezik, hogy létrehoznak egy átfogó B2B weboldalt a viszonteladók számára. A GlobalNetXchange-en elérhető lesz majd egy hatalmas viszonteladói áruválasztékkal rendelkező áruház, beszerzési folyamat menedzsment, és sok együttműködést segítő szolgáltatás. Az eredetileg a fent említett két cégre épülő oldalon keresztül 50000 beszerző, disztribútor és egyéb kereskedelmi partner lesz jelen. Várhatóan ezzel jelentősen csökkennek majd a beszerzési költségeik, és sokkal gyorsabbá, hatékonyabbá válik a folyamat, kiterjedt infrastruktúra és nagy befektetések nélkül. (e-kereskedelem)
2004. 04. 09.

Egyre népszerűbb az online aukció
A legnagyobb magyar online aukciós piactér, a Vatera.hu forgalma tavaly 240 százalékkal nőtt és elérte a 316 millió forintot. Az eladott termékek száma 320 százalékkal emelkedett.
A Vatera piacterén eddig 28 ezer felhasználó regisztrálta magát; egy év alatt csaknem megduplázódott a számuk. A Vatera számításai szerint a magyar internetes társadalom két százaléka regisztrálta magát az oldalon. Nemzetközi mutatók alapján a Vatera arra számít, hogy 2004-ben gyorsan növekszik majd a magukat regisztrálni kívánó internetezők száma.
Jelentősen nőtt a tavalyi év folyamán a felhasználók aktivitása és az egy felhasználóra jutó forgalom is. Az online aukció egyre kedveltebb olyan régebbi termékkategóriákban is, mint a régiségek, gyűjtemények, vagy a felhasználók háztartásában fellelhető felesleges tárgyak, elektronikai eszközök vagy könyvek értékesítése. Egyúttal rendkívül sikeresnek bizonyultak olyan új kategóriák is, mint a lízingelt és banki finanszírozásból kikerült autók aukciója. (Napi online)
2004.02.11.