Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Partner oldalak
Franchise Centrum
Franchise meghatározása
Franchise meghatározása >>>
Virtuális Vállalat
Virtuális Vállalat meghatározása >>>
Franchise
Franchise Centrum >>>
Franchise Információ
 >>>
Franchise Etikai Kódex >>>
Franchise szerződés tartalma >>>
Előnytelen franchise szerződés>>>
Franchise csatlakozási csapdák >>>
Franchise goodwill ,Számviteli törvény >>>
Számviteli törvény 2000 >>>
Számviteli törvény módosítása (2003) >>>
Franchise Hírek >>>
Franchise handbook.com >>>
Üzleti hálózat>>>
Franchise-Szövetségek
Magyar Franchise-szövetség >>>
Amerikai Szövetségi Versenyhivatal (FTC) >>>
British Franchise Association >>>
CFA Kanadai Franchise Társaság >>>
Európai Franchise-szövetség >>>
International Franchise Association (IFA ) >>>
Franchise hálózat
Berlitz nyelvi szolgáltatások franchise >>>
Budmil® frachise >>>
BURGER KING franchise >>>
Cardgroup >>>
Coop üzletlánc franchise >>>
Cora franchise >>>
DIEGO franchise >>>
Ducati franchise >>>
FORNETTI franchise látványpékség >>>
Gelateria la Gondola ® Kávézó-fagylaltozó ->>>
Gumiabroncs franchise  >>>
Haris Kereskedőház >>>
HIGH-CARE franchise >>>
Juice Plus+ franchise >>>
Marks & Spencer franchise partner >>>
McDonald franchise  >>>
Oázis Kertészetet franchise >>>
OBI franchise rendszer >>>
Opel Gombos franchise >>>
Otthon Centrum hálózat franchise >>>
Photo hall franchise >>>
RS bútor franchise >>>
Subway >>>
Technogen franchise >>>
Üzleti hálózat>>>
Vianni franchise >>>
Franchise

A SPAR és Wittner Márton móri magán-kiskereskedő közötti megállapodás értelmében 2012. szeptember 20-ától a vállalkozó egyik üzlete, elsőként SPAR Partner franchjse egységként működik tovább.   
(logsped)
2016.01.14.

A Westendben nyitja meg első magyarországi üzletét a Debenhams brit üzletlánc közép-kelet-európai franchise jogaival rendelkező Debro Holding.   
(mmonline)
2011.03.27.

Lapker - franchise kávéhálózatot épít ki
A Világgazdaság értesülése szerint a Magyar Lapterjesztő országos kávéhálózat kiépítését tervezi. (VG)
2008.08.21.

Nagyszabású franchise-építésbe kezd a KirályPizza
Öt éven belül a jelenlegi kettőről tizenkét tagúra szeretné növelni a hálózatában lévő éttermek számát a KirályPizza. Az Egerből induló lánc elsőként a fővárosban és Debrecenben szeretne új egységet - tudta meg a Világgazdaság a rendszergazda Rex and Dr. Kft. cégtől. (VG)
2007.11.21.

Jön az Alain Delon frachise hálózat
Januártól megkezdi a magyarországi terjeszkedést a térségünkben eddig csak Szlovákiában jelen lévő Alain Delon férfiruhaüzlet-hálózat. A tervek szerint a következő öt évben tíz egységet nyitna nálunk.

A cégnél nem mester átvevőt keresnek ? aki aztán országosan képviseli a céget ?, mint általában a külföldi hálózatok teszik, hanem egy-egy üzlet nyitására önálló átvevőknek adják el a franchise-ogot. (VG)
2007.11.21.

Rogner franchise lesz az egerszalóki fürdő
Franchise-szerződést kötött az osztrák Rogner szállodalánc és az Egerszalóki Gyógy- és Wellnessfürdőt tulajdonló Szalók Holding Zrt., közölte Robert Rogner kedden Egerszalókon. (ingatlanok)
2007.10.10.

A lengyel piacon vezet a Rossmann
A német Rossmann lett a vezető drogérialánc Lengyelországban, miután megvásárolta legnagyobb versenytársa, a Drogeria Natura franchise-rendszerben működtetett üzleteit - adta hírül a német vállalat.
A Rossmann-nak - az akvizíciónak köszönhetően - jelenleg már közel 250 drogériája van az országban, de a német cég tervei szerint hamarosan további 30 egységgel bővülhet a lengyelországi lánc. (VG)
2007.07.30.

Balaton-átúszás a RE/MAX Magyarország támogatásával
A RE/MAX Magyarország 2007. július 21-én a balatoni nyár egyik fő eseményének számító Balaton-átúszás szponzoraként ünnepelheti működésének egy éves évfordulóját. (logsped)
2007.06.28.

RE/MAX: Terjeszkedés, hitelcentrum, feng shui
A RE/MAX nemzetközi ingatlan franchise hálózat tavaly nyári magyarországi megjelenését követően dinamikus terjeszkedésről számolhatott be a 25. RE/MAX iroda ünnepélyes megnyitása kapcsán rendezett sajtóeseményen. A RE/MAX Magyarország 28 franchise partnert szerzett az elmúlt tíz hónap alatt, és több mint 150 értékesítőt képzett ki a hálózat saját, több évtizedes tapasztalatain alapuló oktatási rendszerével. (logsped)
2007.06.01.

Terjeszkedik a pórázpláza
Összesen 25 új szakáruházat hozna létre 2010-ig a hobbiállatok számára eledelt és felszerelést kínáló Fressnapf Hungária Kft. Tamási Miklós, a csoport hazai franchise partnerének ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: tavaly három új egységet adtak át, az év végére pedig már 16 üzlet működik majd. (MF)
2007.03.10.

Hitelcentrumot indított a RE/MAX
A 2006. júliusi magyarországi megjelenését követően a világ legnagyobb nemzetközi ingatlan franchise hálózata, a RE/MAX tovább erősíti hazai pozícióját: februárban elindította Hitelcentrumát a banki hitelezés területén több éves tapasztalattal rendelkező Bánhegyi Attila vezetésével.
RE/MAX Hitelcentrum természetesen abban az esetben is kiszolgálja az ügyfelet, ha az nem egy RE/MAX által közvetített ingatlant vásárol meg. (Franchise Centrum)
2007.02.09.

Best Byte számítástechnikai bolthálózat
Szerte az országban található partnereit egyesíti közös márkanévvel és arculattal a Ramiris Rubin Zrt. számítástechnikai nagykereskedő. A cég 150 számítástechnikai boltot szervezett egybe a Best Byte nevű hálózatba. Szabó Tamás üzletfejlesztési menedzser elmondta: a hálózat tagjai számára és a vásárlók egységes kiszolgálására egy közös weboldalt fejlesztettek ki. Az érdeklődők az interneten megrendelt termékeket a hozzájuk legközelebb lévő boltban vehetik át. A hálózat tevékenységét közös akciókkal, közös hirdetési újsággal támogatják. (Computerworld)
2007.02.09.

Katedra az egyik legnagyobb franchise nyelviskola hálózat
Az egy évtizede piacvezető kizárólag magyar tulajdonú Katedra Nyelviskola Budapest vezetésével, két éves előkészítő munka után létrejött a legkiterjedtebb országos nyelviskola hálózat. A Katedra Nyelviskola hálózat indulásakor 13 megye 21 városában valamint Budapesten összesen 600 tanárral fogadja a több, mint 25 ezer beiratkozót. A budapesti központi iskolát és a vidéki iskolákat franchise szerződés kapcsolja össze egységes hálózattá. (uno)
2007.02.02.

Csányi Sándor: Franchise működés a cél
Három éven belül egy franchise típusú pénzügyi szolgáltatóvá válhat az OTP csoport, amely minden piacon egységes eljárásokkal, sztenderdizált termékekkel versenyezhet majd - állítja Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója. Úgy látja: a külföldi leányvállalatok teljesítménye bőven ellensúlyozhatja a hazai bankpiacon várható visszaesést. (VG Online)
2006.12.29.

Tarol a Re/Max hálózat
Tizenöt év alatt 150 irodát szeretne magyarországi hálózatában tudni az amerikai gyökerű Re/Max globális ingatlanos franchise-lánc. A közvetítő eddig hat partnerrel kötött szerződést - mondta Kesthely Bence, a mester franchise-jogokat birtokló Global Real Estate Kft. társ ügyvezető tulajdonosa. (VG)
2006.10.24.

LÁNC-REAKCIÓ 2006 Nemzetközi Franchise Konferencia és Kiállítás
Dinamikusan fejlődik az üzleti hálózatépítés Magyarországon, jelenleg mintegy 300 cég működik franchise-rendszerben - hangzott el a LÁNC-REAKCIÓ 2006 Nemzetközi Franchise Konferencia és Kiállítás megnyitóján pénteken Budapesten.
Lavotha Ildikó, a Magyar Franchise Szövetség elnöke elmondta: évente 10 százalékkal nő a hálózatok száma, amelyeknek mintegy 20 ezer átvevője van, a franchise-rendszerek több mint 100 ezer munkahelyet teremtenek Magyarországon.
2006.09.23.

Hazánkba jött a Gloria Jean's kávézólánc
A napokban megnyitotta első magyarországi kávézóját a franchise-rendszerben terjeszkedő ausztrál Gloria Jean's hálózat. Az idén még további három-négy üzletet szeretnének átadni. A középtávú tervekben országosan 30-35 kávézó szerepel, ebből 1820 Budapesten. A főváros mellett Győrben, Debrecenben, Sopronban, Szegeden és Pécsett szeretnének megjelenni - közli a Világgazdaság. (MF)
2006.09.19.

Üzleti partnereket keres a farmergyártó cég
2006 júniusától gyökeresen átalakította partnerhálózati struktúráját a Mustang Hungária Kft. Ezentúl mindinkább a sajátmárkás hálózat kiépítésére törekszik, azaz kizárólag olyan partnereken keresztül kívánja értékesíteni termékeit, amelyek belépnek franchise hálózatába és ennek keretében kizárólag Mustang termékeket forgalmaznak. (Origo)
2006.09.14.

Magyarországon a világ legnagyobb ingatlanközvetítője a RE/MAX
Komoly versenytársat kapnak a franchise-rendszerű magyarországi ingatlanközvetítők: megkezdte itteni működését a RE/MAX, amely a lezárt tranzakciók számát tekintve világelsőnek számít. Ha a tervek megvalósulnak, az új belépő alaposan átformálhatja piacot.
A Magyarországra vonatkozó master franchise jogokat a RE/MAX Europe-tól a Global Real Estate Kft.-nek sikerült megszereznie, így ez a cég kezdheti meg az itteni hálózat kiépítését. A két huszonéves magyar fiatalember által alapított társaság eurószázezrekben mérhető invesztíció, többhónapos piacfelmérés és tárgyalássorozat után kezdte meg (NapiO)
2006.08.01.

Helye lesz a franchise-nak az NFT II-ben
A Magyar Franchise Szövetség a nemrégiben tartott jubileumi és tisztújító közgyűlése után ugyancsak a Gellért szállóban tartotta nyílt szakmai napját a franchise-vállalkozói közösség azon érdeklődő szereplői számára, akik nem tagjai a szövetségnek.
A szövetség főtitkára röviden áttekintette a 15 év fontosabb eseményeit, az 1991. évi alakulástól az 1992-ben megrendezett első nemzetközi franchise-konferencia és kiállítás megrendezésén keresztül az eredményekig és aktuális problémákig, s az ezekből adódó feladatokig. Valamint szó esett a franchise második Nemzeti Fejlesztési Tervben betölthető helyéről és szerepéről, valamint a szövetség ez irányú lobbitevékenységéről. (FN)
2006. 06. 19

Sajátmárkás hálózatot épít a Mustang farmer
2006 júniusától gyökeresen átalakítja partnerhálózati struktúráját a Mustang Hungária Kft. Az új központi stratégiának megfelelően a cég termékei túlnyomó részét ezentúl olyan partnereken keresztül forgalmazza, akik kizárólag Mustang termékeket értékesítenek.
Az idén nyártól érvénybe lépő új értékesítési struktúra szerint a Mustang ezentúl mindinkább a sajátmárkás hálózat kiépítésére törekszik, azaz kizárólag olyan partnereken keresztül kívánja értékesíteni termékeit, akik belépnek franchise hálózatába és ennek keretében kizárólag Mustang termékeket forgalmaznak. (MF)
2006. 06. 16

LÁNC-REAKCIÓ
12. Nemzetközi Franchise Konferencia, Kiállítás és Gála

A hazai franchise ágazat szakmai és érdekképviseleti szervezete, a Magyar Franchise Szövetség (MFSZ) tizenkettedik alkalommal a Hunguest Hotels Europa Congress Center-ben ( Budapest ) 2006. szeptember 2223. között rendezi meg éves konferenciáját és kiállítását. A Magyar Franchise Szövetség 1992 óta rendszeresen szervez nemzetközi franchise konferenciákat és vásárokat, melyen a franchise-rendszerű hazai és nemzetközi vállalatok képviselői, a gazdasági és pénzügyi szektor vezetői, valamint a franchise iránt érdeklődő üzletemberek vesznek részt.
2006. 04. 28

Saxoo: az USA-ba tart magyar ruhamárka
A Saxoo London márkanév alatt felső középkategóriás férfiruházati termékeket gyártó és forgalmazó, magyar tulajdonban lévő CWC London Kft. idén tavaszra ígérte környező országokban létrehozandó franchise-lánca kiépítésének kezdetét, ám a terjeszkedés csúszik.
A tavaly nyári bejelentéskor a cég vezetői úgy nyilatkoztak, hogy idén tavasszal kívánják lerakni az alapokat, addig a munkálatok előkészítése folyik. Jelenleg úgy tűnik, hogy a hálózat felállítása valamelyest késik, a mostani tervek szerint ősszel tennék meg az első lépéseket. A fejlődés első eredményei Szlovákiában - itt már három márkabolt működik -, Csehországban és Ausztriában lesznek láthatóak. Emellett egy üzlet Dubaiban is van már, s itt is továbbiakat akarnak kialakítani, ám ahogy az előbbi esetekben, úgy ez is nagyban függ a helyi partnerektől. (NO)
2006. 03. 22

Ingatlan és franchise?
Túl van az 50. irodán az Otthon Centrum, mely ez alkalomból sajtótájékoztatón mutatta be az ingatlantanácsadásban Magyarországon még ritkaságnak számító franchise rendszerüket. Az OC 2004 elején nyitotta meg az első irodákat a franchise rendszerben, az év végére már több mint 10 irodával rendelkeztek, s 2006 végére 80 partner elérését célozta meg a menedzsment. (PF)
2006. 02. 21

Budapesti szállodáját is eladja az Intercontinental
A brit InterContinental Hotels csoport keddi bejelentés szerint két további szállodáját tette fel az eladandó szállodái listájára.
A hét eladandó szálloda, amelyekkel azonban az InterContinental irányítási szerződést fog kötni, az amszterdami, a budapesti, a cannes-i, a római, a frankfurti, a madridi és a bécsi.
A világ legnagyobb szállodai csoportja az utóbbi időben inkább a szállodák üzemeltetésére és a franchise üzletág elterjesztésére törekszik, igyekszik megválni viszont az épületektől. (INDEX)
2006. 02. 01

Brit bababolthálózat jönne Budapestre
A csecsemőápolási, illetve gyerekruházati termékeket árusító brit Mothercare lánc dél- és kelet-európai franchise-partnere, a görög Kloukinas Lapps 2006-ban 20 újabb üzlet nyitását tervezi - értesült a Világgazdaság.
A lap értesülése szerint a 2005-ös román és bolgár bemutatkozás után terveik között szerepel többek között a magyar piacon történő megjelenés. Emellett Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában nyithat üzletet a társaság.
A Világgazdaság úgy értesült, hogy a terjeszkedés elbírálása a Mothercare londoni központjában történik. Amennyiben zöld utat kap az új üzletek megnyitása, úgy Budapesten már az első félévben vásárolhatna a kismamák - írja a Világgazdaság.
2006. 01. 24

Magyarország a térség franchise-központja
Franchise rendszerben működtetett virágautomatát, hot-dog gyorsétkezdét, pázsitdoktort és kreativitás fejlesztő oktatóprogramot is bemutattak a második magyarországi Nemzetközi Franchise Kiállításon.
Az idei kiállításon a látogatók és kiállítók számának erőteljes növekedése és a kereskedelmi forma elterjedtsége arra utal, hogy Magyarország a térség franchise-központjává vált.
2005. 10. 07

Franchise szakembereket képeznek
Franchise-átvevő vállalkozók ismereteinek bővítésére indul képzés októberben a Budapesti Corvinus Egyetemen. Minden ismeretkör a franchise témakörére fókuszál, azokat a kérdéseket helyezi középpontba, amelyek franchise indításakor, átvételekor, ilyen üzleti egység vitelekor merülnek fel, írja a Világgazdaság.
2005. 10. 06

Franchise-rendszert hoz létre a Saxoo
Várhatóan jövő tavasszal nyitja meg első ausztriai és csehországi boltját a Saxoo London márkanévről ismert CWC London Kft. A férfiruházati cikkeket gyártó magyar tulajdonú társaságnál egyelőre azonban a hazai piaci pozíciók megerősítését és egy franchise-rendszer kiépítését tartják a legfontosabbnak - írja a Világgazdaság.
Poteczki Imre, a cég tulajdonosa elmondta, hogy a rendszer végleges kereteit jövőre tervezik lerakni. Nemzetközi terjeszkedésük során elsősorban a szomszédos országokra koncentrálnak, így szóba került ausztriai megjelenésük is, ahol Bécs, Salzburg, Graz és Linz szerepel a cég potenciális célpontjaként. Az osztrák városok mellett Prágában is hamarosan feltűnhet a Saxoo London logója. A boltnyitásokkal előreláthatóan megvárják a jövő év tavaszát vagy őszét.
2005. 08. 08

Egymilliárdból szépítkeznek a hazai McDonaldsok
Egymilliárd forintot költ hét üzletének felújítására idén az amerikai McDonald's százszázalékos tulajdonában lévő McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft., értesült az mfor.hu.
A "csinosításra" a tulajdonosok azokat az egységeket választották ki, amelyek elavultak, vagy amelyeknél a vendégkör igénye és a szolgáltatások jellege nem egyezett. A cég képviselői idén harmadikként szerdán átadták a 90 millió forintból átalakított Moszkva téri üzletet, amelyet alapításakor, 1996-ban elsősorban a kisgyermekek igényeire szabtak a tervezők. A Kft. ezért határozott úgy, hogy az elöregedett étterem helyén - a csúszdát leszerelve - a legmodernebb dizájn és technika szerint alakítja át az egységet. A terv szerint itt a fiatalok, ha bekapták hamburgerüket, a klubsarokban leülhetnek csevegni, speciális "burokban" kedvenc számaikat fülhallgató nélkül élvezhetik, plazma-tévék képernyőjét bámulhatják vagy - fizetés ellenében - internetezhetnek is.
2005. 07. 21

400 üzlet csatlakozik a Coop Hungary franchise-hálózatához
Július elsejével a Honiker Kft. kiskereskedelmi tevékenységet folytató tagjainak többsége, 400 üzlet csatlakozik a Coop Hungary franchise hálózatához - jelentette Murányi Lászkó, a Coop Hungary Rt. vezérigazgató-helyettese.
A 400 kiskereskedelmi egység új logóval, HONI-Coop néven csatlakozik a Coop üzletlánchoz, amelynek bolthálózata így a 2005 első félév végi 2.500 egységről 2.900 egységre bővül.
A Coop Hungary újabb üzletek csatlakozására számít, így év végére az üzletlánchoz tartozó egységek száma elérheti a 3 ezret, forgalma pedig a 400 milliárd forintot. (PB)
2005. 07. 01

Magyarországon terjeszkedik az amerikai órajavító
Főként bevásárlóközpontokban nyitná meg órásműhelyeit a tengerentúli Fast-Fix franchise-hálózat. A vállalat órák és ékszerek javításával, kisebb részben eladásával foglalkozik, írja a Világgazdaság.
2005. 07. 01

Amerikai ingatlanóriás jön Magyarországra
Még az idén a magyar piacra akar lépni a világ egyik legnagyobb ingatlanos franchise-hálózata, az amerikai Coldwell Banker. A hazai nagy láncok egyelőre nem aggódnak, közben gőzerővel folytatják saját rendszerük bővítését. (FN)
2005. 05. 06

Franchise lesz a CBA-ból
Idén valódi franchise-hálózattá válik a saját számításai szerint legnagyobb magyar beszerzési társaság, a CBA, így a cég jelenleg nyomon követhetetlennek tartott forgalmi adatai áttekintehetőbbé válhatnak - írja a Napi Gazdaság. (FN)
2005. 04. 22

Bambi franchise-hálózat
Több fővárosi gyógyfürdőben találkozhatunk ezentúl a Bambi franchise-hálózat büféivel. A hálózatot az e célra alapított Széchenyi Étterem Kft. alakítja ki a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Rt-vel kötött megállapodása alapján - írja a Világgazdaság.
2005. 04. 21

Érdeklődő brit franchise cégek
Tizenegy kiállító érdeklődött közép-és kelet-európai hálózatbővítési lehetőség iránt, közülük hét vállalkozás jelölte meg elsőként Magyarországot a napokban Londonban befejeződött ötödik nemzetközi franchise-expon és szakmai fórumon - tájékoztatta a Világgazdaságot Kiss István, a Magyar Franchise Szövetség (MFSZ) főtitkára, aki néhány magyar vállalkozás képviselőjével együtt meghívást kapott a szakterület egyik fontos eseményére.
2005. 04. 11

Új B2B Franchise Magyarországon
Az eBu eBusiness Budapest Rt. 2005 márciusában elindította franchise hálózatának kiépítését Magyarországon.
Az első franchise átvevő egy győri vállalkozás, aki már 2002-től végezte ezt a tevékenységet az eBu eBusiness Budapest Rt. számára. A 2000 októbere óta a B2B tevékenységgel indított vállalkozás a megszokottól eltérően sikeres.
Az eBu Rt. 2005-re a horizontális piacok működtetésében az egyik legerősebb piacvezető vállalkozássá vált.
2005. 04. 04

Budapest mellett vidéken is terjeszkedik a Marks and Spencer
Április elején nyitja meg a fővárosban nyolcadik, egyben legnagyobb Marks & Spencer üzletét a franchise-hálózatot működtető S Modell Rt. A cég a jövőben Szegeden és Miskolcon is üzletet szeretne nyitni, írja a Világgazdaság. (MF)
2005. 02. 30

Vidéken terjeszkedik a KA lakberendezési lánc
Idén év végéig négy-öt új egységet, két éven belül pedig újabb három-öt üzletet szeretne nyitni Magyarországon a spanyol KA International lakberendezési nagyvállalat hazai mester franchise-partnere, a Decorada Kft., értesült a Napi Gazdaság.
2005. 03. 09.

Hazánánkba telepítené regionális központját a Subway franchise hálózat
Regionális logisztikai központ létesítését tervezi Magyarországon a világ legnagyobb szendvicsétterem-hálózata, a Subway. A társaság szombaton nyitja meg legújabb, harmadik egységét, három hét múlva pedig a negyediket.
A magyarországi üzletfejlesztést vezető Székelyföld Kft, ügyvezetője elmondta, nem feltétlenül a gyorsaságra törekszik az itteni franchise hálózat kiépítésénél, azt azonban kiemelten fontosnak tartja, hogy a Subway hálózata legalább 10 százalékkal gyorsabban fejlődjön a konkurenseknél. (VG)
2005. 03. 09

Újabb brit áruházlánc jöhet Magyarországra
Franchise-partnert keres Magyarországon a brit Bhs kereskedelmi lánc, értesült a Világgazdaság. Amennyiben a tárgyalások sikerrel zárulnak, jövő év elején-közepén indulhat az első Bhs-üzlet Budapesten. (MF)
2005. 02. 25

Pályázati felhívások a franchise-hálózathoz kapcsolódó projektetre 2005
A Nemzeti Fejlesztési Terv Gazdasági Versenyképesség Operatív Programja (GVOP) keretében a GVOP Irányító Hatóság pályázatot hirdet a kis- és középvállalkozások műszaki-technológiai háttere fejlesztésének támogatása (GVOP20052.1.1.) és a Kis- és középvállalkozások közötti együttműködés szervezésének támogatása (GVOP20052.3.1.) céljából.
A pályázatok többek között kiterjednek a franchise-hálózathoz kapcsolódó projektekre is.
Amennyiben a támogatandó projekt franchise-hálózathoz kapcsolódik, csak abban az esetben nyújtható támogatás, ha a franchise-rendszergazda az Európai Unió területén bejegyzett vállalkozás. A pályázat vonatkozásában a mesterlicenc tulajdonosa (mester-franchise vállalkozás) nem tekinthető franchise-rendszergazdának.
A pályázatok benyújtása
(GVOP20052.1.1.) 2005. március 01-től 2005. április 01-ig, illetve - a Támogató döntésétől függően - 2005. augusztus 01-től 2005. szeptember 02-ig lehetséges. A pályázatok benyújtása és elbírálása szakaszos.
(GVOP20052.1.1.) 2005. március 1-től 2005. szeptember 30-ig lehetséges. A pályázatok benyújtása és elbírálása folyamatos.
További információk a
GKM (GVOP20052.1.1.) 
GKM (GVOP20052.3.1.) honlapján találhatók.

2005. 02. 21

Felgyorsítja terjeszkedését a Levi's
A Levi Strauss Magyarország Kft. kedden hozta nyilvánosságra, hogy jelentősen növeli itteni franchise hálózatát, illetve újabb termékcsoportok bevezetését tervezi - írja a Napi Gazdaság.
A szakma másik nagy újdonsága az első két hazai üzletét tavaly megnyitó szendvicsétterem-hálózat, az amerikai Subway megjelenése. A világszerte több mint 22 ezer éttermet működtető társaság 2005 februárjáig újabb két üzletet ad át.
Első körben a jelenlegi hét tagból álló hálózatot duplájára kívánják növelni - mondta az ügyvezető igazgató.
Az itthoni terjeszkedés gyorsításának érintőlegesen köze van a Skála üzletlánc piaci kivonulásához, ugyanis - mint Kodaj fogalmazott - a ruházati kereskedelemmel foglalkozó üzlethálózat eltűnésével jelentős űr keletkezett a piacon, amit a Levi's igyekszik minél gyorsabban betölteni. (FN)
2005. 02. 18

Egyre több az ingatlanközvetítő-franchise
Magyar Franchise Szövetség (MFSZ) adatai szerint ma a magyarországi kiskereskedelem 5-6 százalékát bonyolítják le franchise-hálózatban. A tavalyi év legjelentősebb trendje pedig az ingatlanközvetítő irodák terjeszkedése ebben a formában, írja a Világgazdaság.
A hetven franchise-hálózatot tömörítő MFSZ adataiból kiderül: 2004-ben népszerű volt a más hálózatok üzleteiben bérelt, néhány négyzetméteres eladófelületen történő értékesítés, amely a piaci telítődés egyik jele.
A szakma másik nagy újdonsága az első két hazai üzletét tavaly megnyitó szendvicsétterem-hálózat, az amerikai Subway megjelenése. A világszerte több mint 22 ezer éttermet működtető társaság 2005 februárjáig újabb két üzletet ad át.
Magyarországra továbbra sem jellemző a Nyugat-Európában vagy az Egyesült Államokban oly kedvelt, otthonról, bolthelyiség nélkül működtethető franchise-vállalkozások elterjedése, bár a szövetség szerint egyre több az ilyen jellegű társaság, derül ki a Világgazdaság cikkéből. (MF)
2005. 01. 06

Franchise-hálózatot épít a Fővárosi Vízművek Rt.
A Fővárosi Vízművek Rt. szorosabb üzleti kapcsolatot kíván kiépíteni a kisebb hazai vízművekkel. Az együttműködés keretében a vállalat teljes körű ügyfélkapcsolati, műszaki, biztonsági, informatikai és pénzügyi szolgáltatást, illetve marketingtámogatást kínál. Jelenleg a Fővárosi Vízművek Rt. hat további társasággal folytat tárgyalásokat.
A hazai vízellátó rendszerben sok az optimális üzemméret alatti cég. Míg korábban 33 víziközmű-vállalat működött Magyarországon, addig ma már ezek száma 418-ra nőtt, és közülük mintegy négyszáz kisebb az ideális méretnél, ami indokolja a franchise-rendszer kialakítását. (Híradó)
2004. 11. 26

Amerikában terjeszkedne a Fornetti
Az Egyesült Államokba terjeszkedne a kecskeméti látványpékség, a Fornetti. A Fornetti vállalkozásait jelenleg húsz mester franchise-vállalat működteti Európa országaiban.
Európa után amerikai megjelenést tervez a látványpékségeket franchise-rendszerben üzemeltető legnagyobb hazai gyártó, a kecskeméti Fornetti Fagyasztott Pékáru-termelő és Kereskedelmi Kft. A fagyasztott pékáruk termelésével és forgalmazásával foglalkozó vállalat a külföldi szabályoknak való megfelelés miatt a napokban vezette be - belföldön az iparágban elsőként - az IFS nemzetközi élelmiszerszabványt. Az IFS-t Nyugat-Európában szinte az összes nagykereskedelmi lánc (Metro, Aldi, Rewe) megköveteli élelmiszergyártóitól, komoly követelményeket írva ezzel elő a biztonság és higiénia tekintetében. (INDEX)
2004. 11. 26

A GLS további telephelyeket vásárol Olaszországban
Vicenza, Schio, Conegliano és Treviso: a GLS négy újabb csomagszállító céget vásárol Olaszországban - ezúttal a De Vicari franchise partnertől.
Nem sokkal korábban a GLS a Tavassi franchise partner csomagszállító cégét vásárolta meg. Ezek a közelmúltban történt tranzakciók összhangban vannak a GLS-nek Olaszország legfontosabb régióiban a saját tevékenységének bővítésére és megerősítésére irányuló stratégiájával.
"A legutóbbi tranzakciókkal együtt a GLS saját létesítményei 20 százalékkal járulnak hozzá a GLS Italy teljes bevételéhez", magyarázza Rico Back, az amsterdami General Logistics Systems B.V., vezérigazgatója. "A GLS jelenleg összesen 13 saját telephellyel rendelkezik Olaszországban. A piachoz való ilyen mértékű közelségünk biztosítja a regionális mentalitás és az igények jobb megértését. Lehetővé teszi számunkra, hogy még rugalmasabban reagáljunk a megbízóink követelményeire." (Tranzit)
2004. 11. 25

Marakodnak a gyorsétteremláncok a kínai piacon
A McDonalds a franchise módszerével ütné ki a nyeregből legnagyobb riválisát, a KFC-t Kínában. A gyors és olcsó hálózatépítés azért olyan sürgős, mert jövőre Peking a kiskereskedelemben is a piac megnyitására készül.
A világ legnagyobb étteremhálózata 2006-ig 12 franchise-üzlet megnyitását tervezi az ázsiai országban, értesült a Reuters hírügynökség. A McDonald's globális forgalmának 70 százalékát franchise-rendszerben bonyolítja, de hatszáz kínai üzletének nagy része egyelőre vagy teljes egészében a vállalat tulajdonában van, vagy vegyesvállalati rendszerben működik. Az első franchise üzletet tavaly nyitották az északi kikötővárosban, Tian-csinben. (MF)
2004. 11. 25

Márkára szabva - franchise
Kereskedelmi név vagy márkanév, értékes, újszerű üzletviteli ismeret lehet a valódi franchise alapja. Egyre több hálózat nevezi ma magát franchise-nak, marketingcélokból, illetve mert divat. Holott csak egy kereskedelmi név vagy márkanév, értékes, újszerű üzletviteli ismeret lehet a valódi franchise alapja. Magyarországon mintegy háromszáz - más becslések szerint négyszáz - láncolat felel meg ennek és az egyéb követelményeknek, az autóértékesítésről a lakossági szolgáltatásokon át az élelmiszerboltokig.
A franchise ugyanis, az európai etikai kódex szerint is, minimum három feltételnek kell, hogy megfeleljen - hangsúlyozza Kiss István, a Magyar Franchise Szövetség főtitkára. - Az első, egy ismert kereskedelmi név vagy márkanév megléte, ami a franchise-átadóé. A második az értékes, újszerű üzletviteli ismeret, illetve know-how. Ez utóbbi pontos fogalmát a Ptk. 86. paragrafusa határozza meg. A harmadik ismérv pedig, hogy az átadó folyamatosan támogatja az átvevőket valamilyen anyaggal, áruféleséggel vagy információval, nem hagyja őket magukra a piacon. S bár a szakirodalom jobbára nem említi, hozzátehetünk egy negyedik feltételt is, nevezetesen, hogy a franchise-hálózat tagjai jogilag és pénzügyileg
függetlenek egymástól.
- Nem franchise az MLM, a multi level marketing sem - oszlatja el a nem véletlenül kialakult félreértést a főtitkár. Ott ugyanis szerinte éppen az említett feltételek hiányoznak. (PP)
2004. 11. 17

Francia fapados szállodalánc jön Magyarországra
Magyarország kihasználatlan alsó kategóriás szállodapiacára igyekszik az Akena francia szállodalánc - olvasható a mától magyarul is megjelenő Budapest Business Journal üzleti hetilapban. A cég fejlesztési igazgatója a lapnap azt mondta: a szállodákat helyi franchise partnerekkel közösen építik majd fel. - Jelenleg is tárgyalunk potenciális befektetőkkel, akikkel közösen fogunk felhúzni négy-öt szállodát Magyarországon, az egy- és két csillagos kategóriákban - tette hozzá az igazgató.
A szállodákat Budapest peremén, illetve főbb utak közelében építik fel, a kedvezőbb telekárak és a jobb megközelíthetőség miatt.
Az első Akena-hotel nyolc hónapon belül felépülhet, és a befektetés megtérülési ideje 15 év. (PB)
2004. 11. 09

Franchise-ban terjed az Oázis
Fél éven belül négy dísznövény-kiskereskedelmi egységgel bővül a kertészeteket fél éve franchise-rendszerben üzemeltető Oázis. A kizárólag magyar tulajdonban lévő társaság jelenleg hét áruházzal működik, forgalmuk év végéig elérheti a kétmilliárd forintot - tájékoztatta a Világgazdaságot Boross István, az Oázis alapító-tulajdonosa.
A főként Hollandiából és Olaszországból importált cserepes szobanövények mellett a konténeres és földlabdás díszfákat, örökzöldeket és dekorációs eszközöket a cég belföldről szerzi be. Az Oázisnak saját tulajdonban lévő beszállító társasága van, így a csoporthoz tartozó kertészeteket a cég dísznövényimportőre, az Oázis Nagybani Kft. látja el. A vállalat más kertészeteket is ellát, forgalmának hetven százaléka a franchise-rendszerbe nem tartozó, más áruházakból származik. (VG)
2004. 10. 25

Indulnak az automata benzinkutak Magyarországon
Jövő tavasszal tervezi megnyitni első automata referencia-kútját az Eurotankomat Kft. Összesen negyven-ötven egység elindítására készülnek a franchise-partnereken keresztül. Egy-egy kút megnyitása 35-40 millió forintos beruházást igényel az arra vállalkozóktól - derült ki a Világgazdaság mai számából. (TF)
2004. 10. 21

Élénk volt az érdeklődés a hétvégi franchise expo iránt
Fontos gazdasági eseménynek adott otthont a Budapesti Corvinus Egyetem volt Közgazdaságtudományi Egyetem). Az első Magyarországon megrendezésre került Nemzetközi Franchise Kiállításra, a BuyBrand Show-ra, több mint 50 kiállító, köztük a magyar kiállítók mellett 8 franchise hálózat érkezett az Egyesült Államokból és 17 az EU tagállamokból.
jelenlegi magyarországi gazdasági és jogi folyamatok igen kedvező körülményeket kínálnak a partnerhálózaton keresztüli piaci terjeszkedésre - mondta köszöntőjében dr. Mandel Katalin, a kiállítást szervező DAKEXPO Kft. ügyvezetője. - Számos telítetlen szolgáltatási szektor létezik még Magyarországon, miközben a könnyen elérhető koncentrált piacainkat egyre nagyobb, és a fogyasztási szerkezetében is a nyugat-európaihoz közelítő vásárlóerő jellemzi. A franchise-ra alkalmas szektorokban olyan vállalkozási lehetőség nyílik a csatlakozó partnerek számára, amelyben egy nem kiemelkedő összegű befektetéssel is életképes kiskereskedelmi egység indítható el. Egy adott márka ismertsége és jó előélete jelentik a biztosítékot egy kiskereskedelmi üzlet minimális felfutási idejére és hosszú távú sikerére. (PP)
2004. 10. 20

Franchise partnereket keres a francia fapados szállodalánc
Több, egy- vagy kétcsillagos úgynevezett gazdaságos szálloda nyitását tervezi Magyarországon a francia Akena szállodalánc, és ehhez keres franchise partnereket - mondta Francois Barret, a társaság fejlesztési igazgatója hétfőn Budapesten. A társaságot bemutató prezentáción az igazgató elmondta: alapkövetelmény, hogy 70 százalékos kihasználtságot elérjék a szállodák. Véleménye szerint Magyarországon nagyon erős igény van az ilyen gazdaságos szállodákra. A megvalósíthatósági tanulmány elkészítését a beruházó finanszírozza, ára 12-15 ezer euró.
A társaság 2 szállodát a fővároshoz közel, az autópályák mellé és egyet Budapesten tervez megépíteni.
A franchise díj két részből áll, a partnernek egyrészt egyszeri díjként 380 ezer eurót fizetnek ki, majd évente az üzleti forgalmuk 4 százalékát. (MTI)
2004. 10. 06

Nyár végétől fapados interneten szörfölhetünk országszerte
Nyár végén indul az olcsóbb internetezési lehetőséget kínáló EasyInternetCafé láncolat- tudta meg a Világgazdaság. A világháló gyors és olcsó elérését ígérő, franchise-rendszerben működő szolgáltatás a magyarországi étterem-láncok üzleteiben vehető majd igénybe. A fővárosban több elérésre törekszenek, vidéken főleg az egyetemi városokban jelenik majd meg a szolgáltatás, amelynek pontos tarifáját még nem közölték. A hálózat 1999-ben jött létre, és javarészt New Yorkban és Londonban működik.
2004. 06. 16.

Hamburgerárus lesz a kosárzseni
Az USA déli államaiban 30 Burger King franchise-üzletet vásárolt minden idők egyik legjobb kosárlabdázója, Magic Johnson. A Magic Johnson Enterprises által felvásárolt üzletek Atlanta, Birmingham, Dallas és Miami városokban találhatóak. A vállalkozást a sportember nem kizárólag üzleti szempontok miatt vásárolta meg, szándékai szerint ugyanis a kisebbségi munkavállalókat és beszállítókat is segíteni kívánja. (MF)
2004. 06. 16.

Expressz - megvette a Szuperinfót
Megvásárolta a Szuperinfó országos franchise-hálózat többségi tulajdonát az Expressz Magyarország Rt. A tavaly 9,2 milliárd forintos árbevételt elkönyvelő Expressz Rt. vezérigazgatója, Szokolay Zsolt az Expressz 20 éves születésnapja alkalmával tartott ünnepi rendezvényen jelentette be az újabb akvizíciót - írta a Világgazdaság. A Szuperinfó és az Expressz együttműködése már tavaly elindult: a két cég megállapodásának köszönhetően budapesti hetilappal bővült a hirdetési laphálózat. Az ingyenes terjesztésű Budapesti Szuperinfó - az Expressz kiadványaként - tavaly év elején indult. Az ingyenes kiadvány 600 ezer példányban jelenik meg, és kézbesítés útján a Magyar Posta terjeszti.
2004. 05. 28.

Új "fapados" autókölcsönző indult
Alacsony árral, magánszemélyek, valamint kis- és közepes vállakozások számára "fapados" autókölcsönzést vezetett be május közepén a Porsche Bank tulajdonában álló Eurent Autókölcsönző Kft. - jelentette be Haraszti Géza, az EUrent Autókölcsönző Kft. ügyvezető igazgatója csütörtöki sajtótájékoztóján. Az alig két hete, 10 gépkocsival indított "PennyCar" szolgáltatás máris 70-90 százalékos kihasználtsággal működik, s a tervek szerint 2005 közepéig 50-re növelik a PennyCar gépkocsik számát. Az EUrent Kft. az olcsó, napi 7 eurós árú, "fapados" gépjárműkölcsönzést kiegészítő üzletágnak tekinti s Europcar nemzetközi autókölcsönző cég franchise partnereként vezette be - mondta Haraszti Géza. (FN)
2004. 05. 28.

Franchise Expo
Nemzetközi buybrand show, először Budapesten: jöjjön, lásson, és győzzön üzletet kötni. Vásárljon piacot, márkát, üzletet, vagy akár üzletágat! Több száz üzleti lehetőség közül választhat: a rendezők kulcsra kész megoldásokkal várják az érdékelteket 2004. október 14-16. között a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemen.

Szakmai információs programok
A nemzetközi franchise expók sikerének kulcsa az alapos és előkészített üzleti partnerkapcsolatok kialakításához nélkülözhetetlen szakmai információ. Expó látogatói ingyenesen vehetnek részt a franchise üzletek technikáját, jogi és pénzügyi hátterét megvilágító előadásokon és szimpóziumokon, illetve arendezők lehetőséget biztosítanak a tapasztalatcserére a franchise-üzletben már érdekelt üzletemberek között. Nem csak a lehetőséget kínálnak: akár már a helyszínen megtehetik az első lépéseket az üzletkötés felé, amiben tapasztalt szakemberek nyújtanak tanácsot és segítséget.

A kiállítás
Az Első Magyarországi BuyBrand Show új fórum a franchise adók, üzlethálózat építők számára, ahol személyesen ismertethetik meg üzleti koncepcióikat potenciális partnereikkel, és ahol minden lehetőség adott a további sikeres üzleti kapcsolat kiépítésére. A franchise közel egy évtizede az egyik legdinamikusabban fejlődő, s egyre több üzletágban a legnépszerűbb üzleti modell a fejlett és fejlődő gazdaságokban egyaránt. A "márkák háborújában" a modell a nagy márkák számára költségtakarékos, ugyanakkor nagyon gyors terjeszkedési lehetőséget kínál, szigorú jogi és pénzügyi garanciákkal. Az adott piacok vállalkozói és beruházói pedig - tőkeerejüknek megfelelően - a nagy márkák garanciáját élvezhetik a versenypiacon, megtartva üzleti önállóságukat.

A kiállítás szervezői azt vállalják, hogy Magyarországon első ízben vonultatják fel, s mind a kiállítók, mind a potenciális befektetők számára testközelbe hozzák a franchise üzletekben rejlő lehetőségek teljes skáláját. Magyarország májustól - két szomszédos országgal és hét közép-európai országgal együtt - csatlakozott az Európai Unióhoz. A csatlakozás - előnyei mellett - rendkívül intenzív versenyre kényszeríti azokat az üzletágakat, amelyek hagyományosan a franchise legerősebb piacai: a szolgáltatásokat, a terjesztést és a kiskereskedelmet. A hagyományos megoldások mellett ugyanakkor ma már alig akad olyan ágazat, amely ne alkalmazná sikerrel a "márkavásárlásra", azaz a szoros üzleti partnerségre épülő modell testre szabott változatait.

Látogatók közel száz, a legkülönbözőbb üzletágakban meghatározó piaci szereplőnek számító európai, észak-amerikai és magyarországi márkatulajdonos "kulcsra kész" üzleti startégiájával ismerkedhetnek meg, s személyes beszélgetéseken dönthetnek a legmegfelelőbb üzleti konstrukciókról, tapasztalt szakemberek közreműködésével. Az expó a beruházás nagyságától függetlenül minden vállalkozóhoz szól! A franchise ma már demokratikus üzletág: az Egyesült Államokban a franchise liszenszek befektetési költsége 5000 dollárnál kezdődik, de elérheti akár az 1 millió dollárt is.
2004. 05. 27.

Lakberendezés franchise-rendszerben
Az idén várhatóan két franchise-üzletet nyit a Decorada Kft., a textíliát, bútorokat és kiegészítőket forgalmazó KA International magyarországi franchise-vállalata – tájékoztatta lapunkat Zsédely Rita, a cég ügyvezető igazgatója. A KA csoport tagjaként a Decorada még 2000 végén nyitott bemutatótermet Budapesten, a hazai terjeszkedésről pedig januárban döntött a cég vezetése. Az érdeklődők többsége fővárosi és kelet-magyarországi, a két üzletből egyet Budapesten, egyet pedig vidéken szeretnének nyitni. A Decoradának egy raktára van, a terjeszkedéssel azonban bővíteni szeretnék logisztikai bázisukat. A cég Spanyolországból importálja a bútorokat, kiegészítőket, textíliákat, emellett minimális készlettel is rendelkezik. Tavaly 70 milliós forgalmat értek el. (VG)
2004. 04. 05.