Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.


Logisztikai Szolgáltató Központ, LSZK   új keresés  



Név: Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.
Rövid név: Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.
Cím: 1211 Budapest Weiss Manférd út 5-7.
Megye Pest
Telefon: Központi telefonszám: (36-1) 278 3100
Fax: +36-276-3978
Tel/Fax:  
Mobil:  
Vezető: dr. Szabó Zsolt
Beosztás vezérigazgató
Telefon: +361 278 3500
Fax: +361 278 3501
Mobil:  
E-mail: zs.szabo@portofbudapest.hu

Vezető:

Ortó István
Beosztás általános vezérigazgató helyettes
Telefon: +361 278 3126
Fax:  
Mobil:  
E-mail: zs.szabo@portofbudapest.hu

Vezető:

Molnár Valéria
Beosztás kereskedelmi osztályvezető
Telefon: +361 278 3102
Fax: 361 276 3978
Mobil:  
E-mail: v.molnar@portofbudapest.hu

Vezető:

Takács Katalin
Beosztás gazdasági vezérigazgató helyettes
Telefon: +361 278 3163
Fax: +361 277 6348
Mobil:  
E-mail: k.takacs@portofbudapest.hu
Honlap: www.portofbudapest.hu

Tevékenység:

Szolgáltatások

- Hajók, közúti és vasúti járművek rakodása
- Áru tárolás hagyományos és hűtött raktárakban, szabadtéren
- Áru kezelés
- Raktárak, irodák és tároló területek bérbeadása
- Vámáruk kezelése, forgalmuk bonyolítása
- Vasútüzemi szolgáltatások, közúti mérlegelés
- 24 órás diszpécserszolgálat

Szállítmányozás

- Tengerentúli gyűjtő és full konténeres árutovábbítás megszervezése (LCL, FCL)
- Belföldi és nemzetközi vasúti szállítmányozás teljes körű bonyolítása
- Nemzetközi és belföldi közúti fuvarszervezés
- Folyamon történő fuvarozás és szállítmányozás megszervezése
- Vámkezeltetéssel összefüggő adminisztráció bonyolítása
- Kikötőbe érkező árúk konténerbe történő átrakása és a rendeltetési helyre való továbbítása
- Folyamon érkező árú közútra, vasútra történő átrakása és továbbítása

 

A MAHART Szabadkikötő Zrt. - mint a támogatás-igénylője - nettó 2 milliárd 996 millió forint támogatáshoz juthat, ez a beruházás értékének 92,5 százaléka. (MTI)   
(logsped)
2014.02.07.

A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) az Európai Unió Central Europe programjának INWAPO projektjével közösen szervezett szakmai előadássorozattal emlékezett meg a Csepeli Szabadkikötő megalapításának 85 évfordulójáról.    
(logsped)
2013.09.19.

Felére csökkent a csepeli Szabadkikötő közúti megközelítésének ideje, biztonságosabbá és gördülékenyebbé vált a raktár és logisztikai központ konténer és teherforgalma az újonnan megépült Corvin csomópont és a csepeli gerincút első szakaszának átadásával.   
(logsped)
2013.03.05.

A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. erősíti együttműködését a pozsonyi és a bécsi kikötőkkel, felméri közös szolgáltatások fejlesztésének lehetőségét és teszteli a vízi úton történő konténerszállítás lehetőségét az INWAPO keretében.   
(logsped)
2012.11.21.

A Waberer's növelte részesedését a Csepeli Szabadkikötőben

A Waberer's Csoport 50 százalékról 100 százalékra növelte részesedését a Csepeli Szabadkikötőt társprivatizáló Multicont Zrt.-ben és ezzel 49,5 százalékos ellenőrzést szerzett a nagymúltú logisztikai létesítmény felett.   
(logsped)
2008.06.27.

ArcelorMittal logisztikai központ Csepelen
Kéthektáros modern logisztikai bázist és cégközpontot nyitott a Budapesti Szabadkikötőben az ArcelorMittal acélipari vállalat.   
(logsped)
2008.04.04.

A Szeviép Zrt. nyerte a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.-re kiírt tendert
A Szeviép Zrt. fejlesztheti tovább a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. infrastruktúráját, miután győztesnek hirdették ki az erre a célra kiírt nyílt közbeszerzési eljáráson.  
(DM)
2008.02.07.

A Waberer's Holding részesedést szerzett a Budapesti Szabadkikötőben

A Waberer's Zrt. és a Raaberlog Nemzetközi Szállítmányozási Kft. közös irányítást szerezhet a Multicont Nemzetközi Szállítmányozási Logisztikai Zrt. felett - ezt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa határozatában engedélyezte. Így a Budapesti Szabadkikötő Zrt. immár három vállalkozáscsoport, a Waberer's, a Wintco és az Erdért közös irányítása alá került.

A Waberers Holding Vagyonkezelő Zrt. által irányított vállalkozáscsoport főbb tevékenységei a közúti teherszállítás, valamint ahhoz kapcsolódó tevékenységek (szállítmányozás, rakománykezelés, tárolás, raktározás); vámügynöki és vámkezelői tevékenység és ahhoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatások; gépjárműjavítás és gépjármű-kereskedelem; ingatlankezelés - áll a Gazdasági Versenyhivatal sajtóközleményében.

A Raaberlog Zrt. a Wintco Kft. által irányított vállalkozás-csoport tagja, meghatározó tevékenysége a konténeres és hagyományos (vasúti, közúti, tengeri) szállítmányozás. A Wintco-csoportba tartozik a Multicont Zrt., melynek szintén meghatározó tevékenysége a konténeres, illetve a hagyományos szállítmányozás. A Multicont Zrt. a faáru kereskedelemmel foglalkozó Erdért-csoporttal közösen irányítja a Budapesti Szabadkikötő Zrt-t.

A versenytörvény szerint a GVH nem tagadhatja meg az engedélyt, ha az összefonódás nem hoz létre vagy nem erősít meg olyan gazdasági erőfölényt, amely akadályozza a hatékony verseny kialakulását, fennmaradását vagy fejlődését az érintett piacon. Az érintett vállalkozások tevékenysége alapján a magyar piacot érintő káros versenyhatás nem volt azonosítható, ezért a GVH az összefonódást engedélyezte. (MF)
2006.10.11.

A GVH engedélyezte a Waberer's-Raaberlog
összefonódást

A Waberer's Zrt. és a Raaberlog Nemzetközi Szállítmányozási Kft. közös irányítást szerezhet a Multicont Nemzetközi Szállítmányozási Logisztikai Zrt. felett - ezt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa határozatában engedélyezte. Így a Budapesti Szabadkikötő Zrt. immár három vállalkozáscsoport, a Waberer's, a Wintco és az Erdért közös irányítása alá került.
(GVH)
2006. 10. 11.

A Waberer's Holding részesedést szerzett a Budapesti Szabadkikötőben

A Waberer's Holding (WH) Zrt. 50 százalékos tulajdonrészt szerzett a Multicont-csoportot irányító, Multicont Logisztikai Zrt.-ben, így érdekeltségébe került a Budapesti Szabadkikötő Zrt. is, amelynek 99 százalékát a Multicont Terminál Szolgáltató Kft.-Erdért Kft. konzorcium ez év májusában vásárolta meg az ÁPV Zrt.-től 5 milliárd forintért

A WH Zrt. az MTI-t hétfőn arról tájékoztatta, hogy egyszázaléknyi részvénypakettet vett a Raaberlog Kft.-től - amely így 50 százalékos tulajdonosa maradt a Multicont Zrt.-nek -; továbbá megvásárolta a Multicont Zrt. részvényeinek 49 százalékával rendelkező az idén júliusban bejegyzett 3 millió forint törzstőkéjű Container-Invest Vagyonkezelő Kft. üzletrészeinek 100 százalékát.

A kivásárlás után a Multicont-csoportot fele-fele arányban közösen irányítja a Raaberlog Kft. és a WH Zrt., ám az összefonódáshoz szükséges a Gazdasági Versenyhivatal engedélye is.

A Budapesti Szabadkikötő Zrt. új tulajdonosai menesztették Somlóvári László vezérigazgatót, és erre a tisztségre Nagy Imre kapott megbízást, míg a kereskedelmi és forgalmi igazgató Ágh Miklós, a Ferroport eddigi ügyvezető igazgatója lett.

A Multicont Terminál Szolgáltató Kft.-Erdért Kft. konzorcium az ÁPV Zrt. felé tíz év alatt 13,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget a Szabadkikötőben, melyet a Waberer's Holding 30-35 milliárd forinttal kíván növelni.

Az ÁPV Zrt. Szabadkikötőre kiírt tenderén a Waberer's Holding Logisztikai Zrt. is indult, azonban 4,7 milliárd forintos ajánlatával csak a harmadik lett.

A Mahart Szabadkikötő Rt.-ből kiváló, 355 millió forint jegyzett és 477 millió forint saját tőkéjű Budapesti Szabadkikötő Zrt. rendelkezik a Csepeli Szabadkikötő 75 évre szóló üzemeltetési jogával, valamint 75 évre haszonélvezeti joga van a földterületekre, az azon álló felépítményekre és infrastruktúrára.

A társasághoz 45 hektárnyi kikötői vízfelület és 38 hektárnyi fejleszthető ingatlanterület tartozik, de ezek az infrastruktúrával együtt nem kerülnek a befektető tulajdonába, tartós állami tulajdonban maradnak. (FN)
2006.09.19.

Új ro-ro kikötő épül Csepelen

Mintegy kétmilliárd forintos beruházásra készül a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) új tulajdonosa, az Erdért Zrt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Terminál Szolgáltató Kft. konzorciuma - közli a Világgazdaság. A tervek szerint új, európai színvonalú kikötő létesül Csepelen a kamionszállító ro-ro hajók számára.

Nagy Imre vezérigazgató úgy tájékoztatott, hogy a konzorcium a következő tíz évben 13 milliárd forintos beruházássorozatot ígért privatizációs pályázatában, s ennek első lépése kezdődhet meg az év végén. A tervek szerint két év alatt a jelenlegit leváltó új, európai színvonalú kikötő létesül Csepelen a kamionszállító ro-ro hajók számára, amelyhez az anyagiak nagy részét európai uniós alapokból kívánja pályázatok révén biztosítani. Az EU ugyanis kiemelt fontosságúnak tartja a vízi szállítás fejlesztését, hiszen egy ro-ro hajó akár 70-80 kamionnyi árut is elvisz, és nemcsak a közúti, hanem a vasúti szállításnál is jóval alacsonyabb környezeti terheléssel.

Az új tulajdonos továbbra is kikötőként és logisztikai központként kívánja hasznosítani a BSZL-t, amelynek legnagyobb értékét a vízoldali, közúti és vasúti kapcsolat mellett az összesen 153 hektárnyi terület jelenti, amelyből mintegy 50 hektár még beépítetlen, tehát ingatlanfejlesztés szempontjából nagy lehetőségeket rejt magában.

A BSZL privatizációja csak harmadik nekifutásra sikerült. Ugyanakkor a privatizációs stratégiának megfelelően többször átalakult vállalat - éppen a privatizációra való hivatkozással - 2002-től nem köthetett a tárgyéven túli hitelszerződéseket, és így a kikötő fejlesztéséhez nem lehetett vállalkozói tőkét bevonni. Emiatt folyamatosan csökkent a kikötő versenyképessége a környékbeli korszerű logisztikai központokkal szemben - tudatta a Világgazdaság. (MF)
2006.09.19.

5 milliárdért kelt el a szabadkikötő

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. eredményesnek nyilvánította Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. 99 százalékos tulajdonára kiírt pályázatot, így a részvénycsomagot 5 milliárd forintért megveheti a nyertes.

Az ÁPV Zrt. közleménye szerint a vagyonkezelő igazgatósága a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. alaptőkéjének 99 százalékát megtestesítő részvénycsomag értékesítése céljából kiírt értékesítési pályázatot eredményesnek nyilvánította, a pályázat nyertese az Erdért Zrt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Terminál Szolgáltató Kft. konzorciuma 5 milliárd forintos vételárral. (MF)
2006.05.12.

A Wallis lehet a befutó a Szabadkikötő pályázatán?

A csepeli szabadkikötőt üzemeltető cég 99 százalékos részvénycsomagjára kiírt tender egyik esélyese lehet a legjelentősebb hazai tulajdonosi hátterű társaságok között számon tartott Wallis Zrt. A pletykákat az a keddi bejelentés erősítette fel, mely szerint a magyar társaság együttműködési keretmegállapodást kötött a logisztikai szolgáltatásokat végző, német Rhenus AG.

Ugyan a pályázók kilétét homály fedi, ám a Wallis érdeklődésére vonatkozó pletykákat támaszthatja alá az a kedden közzétett hír, mely szerint a magyar vállalat logisztikai szolgáltatásokat tartalmazó jövőbeni beruházásai, illetve tenderei során a Rhenus-szal kíván együttműködni. Mint ismert a Rhenus AG korábban kétszer is indult a Csepeli Szabadkikötőt üzemeltető Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. (BSZL) privatizációs pályázatán, azt azonban nem tudni, hogy az idén februárban kiírt harmadik pályázatra adott-e be ajánlatot. (MF)
2006.04. 28.

Négy pályázó a budapesti szabadkikötőre

Négy ajánlat érkezett a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékos részvénycsomagjára kiírt, nyilvános, egyfordulós pályázatra - közölte az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. kommunikációs igazgatósága. A korábbi pályázatot február elején érvénytelenítették.

Négy cég tett ajánlatot a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. részvénycsomagjának 99 százalékára.
A részvénytársaság alaptőkéje 355 millió forint. A vállalat rendelkezik a Csepeli Szabadkikötő üzemeltetésének 75 évre szóló jogával, ezen felül 75 évre szóló haszonélvezeti joga van a MAHART-Szabadkikötő földterületeire. (IR)
2006.03.21.

Új pályázat a szabadkikötőre

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. új, nyilvános, egyfordulós pályázatot írt ki a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Rt. 99 százalékos részvénycsomagjára, miután az előző tendert eredménytelennek nyilvánították.

február elején eredménytelennek nyilvánított pályázat tenderdokumentációját heten vásárolták meg, de ajánlatot csupán két befektető nyújtott be.

A pályázatra a Rhenus AG and Co. KG és a Rhenus Kft. továbbá az Erdért Rt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Kft. konzorciuma adott be ajánlatot, ám az igazgatóság döntése szerint egyik sem felelt meg a tender érvényességi kritériumainak. A pályázaton résztvevők száma elmaradt a várakozásoktól, pedig a tenderdokumentáció megvásárlói között megtalálhatók voltak az ágazat meghatározó hazai és nemzetközi szakmai befektetői.

Az ÁPV Rt. először tavaly nyáron hirdette meg a társaságot, ám akkor a kellő érdeklődés hiányában vonták vissza a tendert. A társaság alaptőkéje 355 millió forint. A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. az átalakult, az ÁPV Rt. 100 százalékos tulajdonában levő MAHART-Szabadkikötő (MSZ) Rt-ből jött létre, szétválással.

A BSzL rendelkezik az úgynevezett Csepeli Szabadkikötő üzemeltetésének 75 évre szóló jogával és 75 évre szóló haszonélvezeti joggal az MSZ földterületeire, illetve az azokon álló felépítményekre és a kapcsolódó infrastruktúrára, valamint az üzemeltetéséhez szükséges egyéb eszközök tulajdonjogával.
Az ÁPV a megajánlott vételár nagysága, a BSzL működtetésére vonatkozó üzleti stratégia, és a kikötő fejlesztését célzó beruházások nagyságára vonatkozó - garanciákkal és szerződéses szankcióval is alátámasztott - kötelezettségvállalás alapján értékeli az ajánlatokat.

A pályázatok benyújtási határideje március 16-a. (FN)
2006. 02. 24.

További információk:

Waberer's