Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Budapesti Szabadkikötő Logisztikai ZRt.


Logisztikai Szolgáltató Központ, LSZK   új keresés  



Név: Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.
Rövid név: Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.
Cím: 1211 Budapest Weiss Manférd út 5-7.
H-1751 Budapest, Pf.: 95.
Megye Pest
Telefon: Központi telefonszám:
+36 1 278 3102
Fax: +36276-3978
Tel/Fax:  
Mobil:  
Vezető: dr. Szabó Zsolt
Beosztás vezérigazgató
Telefon: +361 278 3500
Fax: +361 278 3501
Mobil:  
E-mail: info@bszl.hu
Honlap: www.bszl.hu

Tevékenység:

Szolgáltatások

- Hajók, közúti és vasúti járművek rakodása
- Áru tárolás hagyományos és hűtött raktárakban, szabadtéren
- Áru kezelés
- Raktárak, irodák és tároló területek bérbeadása
- Vámáruk kezelése, forgalmuk bonyolítása
- Vasútüzemi szolgáltatások, közúti mérlegelés
- 24 órás diszpécserszolgálat

Szállítmányozás

- Tengerentúli gyűjtő és full konténeres árutovábbítás megszervezése (LCL, FCL)
- Belföldi és nemzetközi vasúti szállítmányozás teljes körű bonyolítása
- Nemzetközi és belföldi közúti fuvarszervezés
- Folyamon történő fuvarozás és szállítmányozás megszervezése
- Vámkezeltetéssel összefüggő adminisztráció bonyolítása
- Kikötőbe érkező árúk konténerbe történő átrakása és a rendeltetési helyre való továbbítása
- Folyamon érkező árú közútra, vasútra történő átrakása és továbbítása

Még az idén elkezdődik egy 11 000 m2 alapterületű raktárépület II. és III. ütemének kivitelezése és ezzel párhuzamosan egy három modulból álló, 12 000 m2 nagyságú raktárkomplexum építése.
(logsped)
2016.09.15.

Sikeresen befejeződött a MAHART- Szabadkikötő Zrt. és a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) kikötőfejlesztési programja.
(logsped)
2015.10.13.

Hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a Csepeli Szabadkikötőben működő Mahart Gabonatárház Kft.-vel az UD Stahl Recycling Kft.
(logsped)
2015.08.24.

Több száz új munkahelyet teremtenek az idén a Budapesti Szabadkikötő területén megvalósuló beruházások.
(logsped)
2015.01.15.

A MAHART Szabadkikötő Zrt. - mint a támogatás-igénylője - nettó 2 milliárd 996 millió forint támogatáshoz juthat, ez a beruházás értékének 92,5 százaléka. (MTI)
(logsped)
2014.02.07.

A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) az Európai Unió Central Europe programjának INWAPO projektjével közösen szervezett szakmai előadássorozattal emlékezett meg a Csepeli Szabadkikötő megalapításának 85 évfordulójáról.
(logsped)
2013.09.19.

Felére csökkent a csepeli Szabadkikötő közúti megközelítésének ideje, biztonságosabbá és gördülékenyebbé vált a raktár és logisztikai központ konténer és teherforgalma az újonnan megépült Corvin csomópont és a csepeli gerincút első szakaszának átadásával.
(logsped)
2013.03.05.

A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. erősíti együttműködését a pozsonyi és a bécsi kikötőkkel, felméri közös szolgáltatások fejlesztésének lehetőségét és teszteli a vízi úton történő konténerszállítás lehetőségét az INWAPO keretében.
(logsped)
2012.11.21.

A Waberer's Csoport 50 százalékról 100 százalékra növelte részesedését a Csepeli Szabadkikötőt társprivatizáló Multicont Zrt.-ben és ezzel 49,5 százalékos ellenőrzést szerzett a nagymúltú logisztikai létesítmény felett.
(logsped)
2008.06.27.

Kéthektáros modern logisztikai bázist és cégközpontot nyitott a Budapesti Szabadkikötőben az ArcelorMittal acélipari vállalat.
(logsped)
2008.04.04.

A Szeviép Zrt. fejlesztheti tovább a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. infrastruktúráját, miután győztesnek hirdették ki az erre a célra kiírt nyílt közbeszerzési eljáráson.
(DM)
(logsped)
2008.02.07.
A Waberer's Holding részesedést szerzett a Budapesti Szabadkikötőben

A Waberers Holding Vagyonkezelő Zrt. által irányított vállalkozáscsoport főbb tevékenységei a közúti teherszállítás, valamint ahhoz kapcsolódó tevékenységek (szállítmányozás, rakománykezelés, tárolás, raktározás); vámügynöki és vámkezelői tevékenység és ahhoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatások; gépjárműjavítás és gépjármű-kereskedelem; ingatlankezelés - áll a Gazdasági Versenyhivatal sajtóközleményében.

A Raaberlog Zrt. a Wintco Kft. által irányított vállalkozás-csoport tagja, meghatározó tevékenysége a konténeres és hagyományos (vasúti, közúti, tengeri) szállítmányozás. A Wintco-csoportba tartozik a Multicont Zrt., melynek szintén meghatározó tevékenysége a konténeres, illetve a hagyományos szállítmányozás. A Multicont Zrt. a faáru kereskedelemmel foglalkozó Erdért-csoporttal közösen irányítja a Budapesti Szabadkikötő Zrt-t.

A versenytörvény szerint a GVH nem tagadhatja meg az engedélyt, ha az összefonódás nem hoz létre vagy nem erősít meg olyan gazdasági erőfölényt, amely akadályozza a hatékony verseny kialakulását, fennmaradását vagy fejlődését az érintett piacon. Az érintett vállalkozások tevékenysége alapján a magyar piacot érintő káros versenyhatás nem volt azonosítható, ezért a GVH az összefonódást engedélyezte. (MF)
(logsped)

2006.10.11.
A GVH engedélyezte a Waberer's-Raaberlog
összefonódást

A Waberer's Zrt. és a Raaberlog Nemzetközi Szállítmányozási Kft. közös irányítást szerezhet a Multicont Nemzetközi Szállítmányozási Logisztikai Zrt. felett - ezt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa határozatában engedélyezte. Így a Budapesti Szabadkikötő Zrt. immár három vállalkozáscsoport, a Waberer's, a Wintco és az Erdért közös irányítása alá került. (GVH)

(logsped)

2006.10.11.
A Waberer's Holding részesedést szerzett a Budapesti Szabadkikötőben

A Waberer's Holding (WH) Zrt. 50 százalékos tulajdonrészt szerzett a Multicont-csoportot irányító, Multicont Logisztikai Zrt.-ben, így érdekeltségébe került a Budapesti Szabadkikötő Zrt. is, amelynek 99 százalékát a Multicont Terminál Szolgáltató Kft.-Erdért Kft. konzorcium ez év májusában vásárolta meg az ÁPV Zrt.-től 5 milliárd forintért

A WH Zrt. az MTI-t hétfőn arról tájékoztatta, hogy egyszázaléknyi részvénypakettet vett a Raaberlog Kft.-től - amely így 50 százalékos tulajdonosa maradt a Multicont Zrt.-nek -; továbbá megvásárolta a Multicont Zrt. részvényeinek 49 százalékával rendelkező az idén júliusban bejegyzett 3 millió forint törzstőkéjű Container-Invest Vagyonkezelő Kft. üzletrészeinek 100 százalékát.

A kivásárlás után a Multicont-csoportot fele-fele arányban közösen irányítja a Raaberlog Kft. és a WH Zrt., ám az összefonódáshoz szükséges a Gazdasági Versenyhivatal engedélye is.

A Budapesti Szabadkikötő Zrt. új tulajdonosai menesztették Somlóvári László vezérigazgatót, és erre a tisztségre Nagy Imre kapott megbízást, míg a kereskedelmi és forgalmi igazgató Ágh Miklós, a Ferroport eddigi ügyvezető igazgatója lett.

A Multicont Terminál Szolgáltató Kft.-Erdért Kft. konzorcium az ÁPV Zrt. felé tíz év alatt 13,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget a Szabadkikötőben, melyet a Waberer's Holding 30-35 milliárd forinttal kíván növelni.

Az ÁPV Zrt. Szabadkikötőre kiírt tenderén a Waberer's Holding Logisztikai Zrt. is indult, azonban 4,7 milliárd forintos ajánlatával csak a harmadik lett.

A Mahart Szabadkikötő Rt.-ből kiváló, 355 millió forint jegyzett és 477 millió forint saját tőkéjű Budapesti Szabadkikötő Zrt. rendelkezik a Csepeli Szabadkikötő 75 évre szóló üzemeltetési jogával, valamint 75 évre haszonélvezeti joga van a földterületekre, az azon álló felépítményekre és infrastruktúrára.

A társasághoz 45 hektárnyi kikötői vízfelület és 38 hektárnyi fejleszthető ingatlanterület tartozik, de ezek az infrastruktúrával együtt nem kerülnek a befektető tulajdonába, tartós állami tulajdonban maradnak. (FN)
(logsped)

2006.09.19.
Új ro-ro kikötő épül Csepelen

Mintegy kétmilliárd forintos beruházásra készül a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) új tulajdonosa, az Erdért Zrt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Terminál Szolgáltató Kft. konzorciuma - közli a Világgazdaság. A tervek szerint új, európai színvonalú kikötő létesül Csepelen a kamionszállító ro-ro hajók számára.

Nagy Imre vezérigazgató úgy tájékoztatott, hogy a konzorcium a következő tíz évben 13 milliárd forintos beruházássorozatot ígért privatizációs pályázatában, s ennek első lépése kezdődhet meg az év végén. A tervek szerint két év alatt a jelenlegit leváltó új, európai színvonalú kikötő létesül Csepelen a kamionszállító ro-ro hajók számára, amelyhez az anyagiak nagy részét európai uniós alapokból kívánja pályázatok révén biztosítani. Az EU ugyanis kiemelt fontosságúnak tartja a vízi szállítás fejlesztését, hiszen egy ro-ro hajó akár 70-80 kamionnyi árut is elvisz, és nemcsak a közúti, hanem a vasúti szállításnál is jóval alacsonyabb környezeti terheléssel.

Az új tulajdonos továbbra is kikötőként és logisztikai központként kívánja hasznosítani a BSZL-t, amelynek legnagyobb értékét a vízoldali, közúti és vasúti kapcsolat mellett az összesen 153 hektárnyi terület jelenti, amelyből mintegy 50 hektár még beépítetlen, tehát ingatlanfejlesztés szempontjából nagy lehetőségeket rejt magában.

A BSZL privatizációja csak harmadik nekifutásra sikerült. Ugyanakkor a privatizációs stratégiának megfelelően többször átalakult vállalat - éppen a privatizációra való hivatkozással - 2002-től nem köthetett a tárgyéven túli hitelszerződéseket, és így a kikötő fejlesztéséhez nem lehetett vállalkozói tőkét bevonni. Emiatt folyamatosan csökkent a kikötő versenyképessége a környékbeli korszerű logisztikai központokkal szemben - tudatta a Világgazdaság. (MF)
(logsped)

2006.09.19.
5 milliárdért kelt el a szabadkikötő

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. eredményesnek nyilvánította Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. 99 százalékos tulajdonára kiírt pályázatot, így a részvénycsomagot 5 milliárd forintért megveheti a nyertes.

Az ÁPV Zrt. közleménye szerint a vagyonkezelő igazgatósága a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. alaptőkéjének 99 százalékát megtestesítő részvénycsomag értékesítése céljából kiírt értékesítési pályázatot eredményesnek nyilvánította, a pályázat nyertese az Erdért Zrt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Terminál Szolgáltató Kft. konzorciuma 5 milliárd forintos vételárral. (MF)
(logsped)

2006.05.12.
A Wallis lehet a befutó a Szabadkikötő pályázatán?

A csepeli szabadkikötőt üzemeltető cég 99 százalékos részvénycsomagjára kiírt tender egyik esélyese lehet a legjelentősebb hazai tulajdonosi hátterű társaságok között számon tartott Wallis Zrt. A pletykákat az a keddi bejelentés erősítette fel, mely szerint a magyar társaság együttműködési keretmegállapodást kötött a logisztikai szolgáltatásokat végző, német Rhenus AG.

Ugyan a pályázók kilétét homály fedi, ám a Wallis érdeklődésére vonatkozó pletykákat támaszthatja alá az a kedden közzétett hír, mely szerint a magyar vállalat logisztikai szolgáltatásokat tartalmazó jövőbeni beruházásai, illetve tenderei során a Rhenus-szal kíván együttműködni. Mint ismert a Rhenus AG korábban kétszer is indult a Csepeli Szabadkikötőt üzemeltető Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. (BSZL) privatizációs pályázatán, azt azonban nem tudni, hogy az idén februárban kiírt harmadik pályázatra adott-e be ajánlatot. (MF)
(logsped)

2006.04.28.
Négy pályázó a budapesti szabadkikötőre

Négy ajánlat érkezett a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékos részvénycsomagjára kiírt, nyilvános, egyfordulós pályázatra - közölte az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. kommunikációs igazgatósága. A korábbi pályázatot február elején érvénytelenítették.

Négy cég tett ajánlatot a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. részvénycsomagjának 99 százalékára.
A részvénytársaság alaptőkéje 355 millió forint. A vállalat rendelkezik a Csepeli Szabadkikötő üzemeltetésének 75 évre szóló jogával, ezen felül 75 évre szóló haszonélvezeti joga van a MAHART-Szabadkikötő földterületeire. (IR)
2006.03.21.
(logsped)

2006.03.21.
Új pályázat a szabadkikötőre

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. új, nyilvános, egyfordulós pályázatot írt ki a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Rt. 99 százalékos részvénycsomagjára, miután az előző tendert eredménytelennek nyilvánították.

Február elején eredménytelennek nyilvánított pályázat tenderdokumentációját heten vásárolták meg, de ajánlatot csupán két befektető nyújtott be.

A pályázatra a Rhenus AG and Co. KG és a Rhenus Kft. továbbá az Erdért Rt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Kft. konzorciuma adott be ajánlatot, ám az igazgatóság döntése szerint egyik sem felelt meg a tender érvényességi kritériumainak. A pályázaton résztvevők száma elmaradt a várakozásoktól, pedig a tenderdokumentáció megvásárlói között megtalálhatók voltak az ágazat meghatározó hazai és nemzetközi szakmai befektetői.

Az ÁPV Rt. először tavaly nyáron hirdette meg a társaságot, ám akkor a kellő érdeklődés hiányában vonták vissza a tendert. A társaság alaptőkéje 355 millió forint. A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. az átalakult, az ÁPV Rt. 100 százalékos tulajdonában levő MAHART-Szabadkikötő (MSZ) Rt-ből jött létre, szétválással.

A BSzL rendelkezik az úgynevezett Csepeli Szabadkikötő üzemeltetésének 75 évre szóló jogával és 75 évre szóló haszonélvezeti joggal az MSZ földterületeire, illetve az azokon álló felépítményekre és a kapcsolódó infrastruktúrára, valamint az üzemeltetéséhez szükséges egyéb eszközök tulajdonjogával.
Az ÁPV a megajánlott vételár nagysága, a BSzL működtetésére vonatkozó üzleti stratégia, és a kikötő fejlesztését célzó beruházások nagyságára vonatkozó - garanciákkal és szerződéses szankcióval is alátámasztott - kötelezettségvállalás alapján értékeli az ajánlatokat.

A pályázatok benyújtási határideje március 16-a. (FN)
(logsped)

További információk:



2006.02.24.