FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvar. |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódók |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társ. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
Stadler Flirt motorvonat
|
Kapcsolódó oldal:
|
Uniós források felhasználásával, több száz milliárd forintból újulnak meg, a MÁV szabványait is figyelembe véve az állami kezelésbe kerülő, városhatáron átlépő HÉV-pályák. (Magyar Idők)
(logsped)
2016.02.16.
|
Első munkanapján, 2015. március 2-án a Budapest–Vácrátót–Vác és a Budapest–Vác–Szob vonalakon szállította az utasokat a MÁV-START huszonegyedik új FLIRT motorvonata.
(logsped)
2015.03.02.
|
Az ABB egyesült államokbeli és európai vasúti projektekben 40 millió dolláros összértékű megrendeléseket kapott a Stadlertől.
(logsped)
2015.01.28.
|
A MÁV-Gépészet Zrt. együttműködési szerződést írt alá, a Stadler Rail Csoport által gyártott, hazákban futó Flirt típusú elővárosi motorvonatok karbantartási munkáira.
(mfor)
2010.04.09.
|
A MÁV-START a mai napon forgalomba állította az első olyan FLIRT típusú villamos motorvonatot, amelynek kocsiszekrénye már a Stadler Rail Csoport szolnoki járműgyárában készült.
(logsped)
2009.09.14.
|
Az újabb 30 FLIRT motorvonatból a Stadler leszállította az első két darabot
A Stadler Rail Group (Stadler) immár leszállította és átadta a MÁV részére az újabb 30 FLIRT motorvonat első két darabját. (logsped)
2009.01.21.
|
Forgalomba állt mind a 30 FLIRT motorvonat
Energiatakarékos üzemmód, extra gyorsulási- és fékhatás, 140 km/h-s közlekedési sebesség.
(logsped)
2008.04.28.
|
Bankhitelből vesz újabb vonatokat a MÁV
A Raiffeisen Bank hiteléből vásárolja meg újabb harminc Stadler Flirt motorvonatát a MÁV - tudta meg a Népszabadság. A vasúttársaság 141,6 millió eurós (35,4 milliárd forintos) hiteltenderén tegnap hirdetett eredményt.
Kép: Szalai Viktor
A győztes kiválasztása önmagában nem okozhatott komolyabb nehézséget. A MÁV nyáron kiírt közbeszerzési eljárására csupán hárman jelentkeztek, és közülük az egyik pályázó visszalépett. Érvényes ajánlatot pedig végül csak a Raiffeisen adott.
Ennek ellenére a folyamatosan romló tőkehelyzete miatt évről évre rosszabb adósnak számító állami vasút lényegében ugyanazokkal a feltételekkel kap hitelt újabb járműveire, amelyeket tavaly, az első 30 Flirt hét bankot is versenybe hívó hiteltenderén kiharcolt. Úgy tudjuk: a Raiffeisen Libor felett 0,96 bázisponttal ad kölcsön a MÁV-nak. A vonatonként 1,18 milliárd forint hitelt 14 év alatt kell viszszafizetni, negyedévenkénti tőke- és kamattörlesztéssel. A kölcsön fedezetét maguk a motorvonatok jelentik.
A MÁV - egy még 2005 nyarán megkötött szerződés alapján - július 26-án hívta le 30 új vonatra szóló opcióját, amely a hiteltender tegnapi eredményhirdetésével lépett hatályba. A most megvásárolt szerelvények közül az első kettőnek jövő szeptemberben, az utolsó párnak 2009 őszén kell megérkeznie. Eközben a Stadler menetrend szerint folytatja első 30 motorvonata leszállítását is. A MÁV eddig 13 vonatot vett át a cégtől, a harmincadik Flirt pedig 2008 márciusában állhat forgalomba.
(nol.hu)
2007.09.10
|
|
|
|
|