Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Az új elővárosi Flirt motorvonatok fele már forgalomba állt

Első munkanapján, 2015. március 2-án a Budapest–Vácrátót–Vác és a Budapest–Vác–Szob vonalakon szállította az utasokat a MÁV-START huszonegyedik új FLIRT motorvonata. A 42 villamos motorvonat gyártására szerződött svájci Stadler Bussnang AG járműveinek fele ezzel már közlekedik. A beszerzésből származó összes motorvonatot utasforgalomra kész állapotban legkésőbb 2015. szeptember végéig átadják. - közölte Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a MÁV és a GYSEV közös közleményben.

A MÁV-START Zrt. 2012 novemberében indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzés nyertesével 2013-ban megkötött szerződés értelmében a Stadler Bussnang AG svájci járműgyártó 42 darab elővárosi vagy regionális villamos motorvonatot gyárt a vasúttársaság számára.

A MÁV-START új elővárosi vonatai a MÁV-csoport általános színvilágába illeszkedő, kék, fehér, sárga, szürke fényezést kaptak. Az akadálymentesített járművek 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük 160 kilométer/óra. A motorvonatok korszerű utas-tájékoztató rendszerrel felszereltek, légkondicionáltak, utasterük kerekesszékek és kerékpárok fogadására alkalmas. A járműveken WiFi szolgáltatás érhető el, a mobiltelefonok és laptopok hálózati csatlakozókról tölthetők.

A motorvonatokkal a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác, Budapest–Cegléd–Szolnok, és a villamosítás befejezése után a Budapest–Esztergom vasútvonalakon találkozhatnak majd az utasok.



Miután a további 21 jármű is megérkezik, a MÁV-START kötelékében összesen 102 korszerű FLIRT motorvonat fog közlekedni. Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet majd ebből a típusból kiállítani. A MÁV-START így évente harmincnégy millió utazást, az utazások negyedét tudja korszerű motorvonatokkal kiszolgálni.

A meglévő FLIRT-ök kiemelkedő megbízhatóságuk mellett öt év és negyvenmillió megtett kilométer alatt hétmilliárd forint értékű villamos energiát takarítottak meg a vasúttársaságnak. A korszerű elővárosi motorvonatok igen népszerűek az utasok körében: ahol ezek a járművek közlekednek, ott akár 6-12 százalékkal is nőtt az utasszám. A közös beszerzési eljárással indult projekt részeként a GYSEV Zrt. által megrendelt hat motorvonat közül három már 2014 őszén megérkezett. Március végéig a másik három zöld-sárga jármű is forgalomba áll a Sopron–Szombathely– Szentgotthárd és a Sopron–Győr vonalakon.

Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „A MÁV-START elővárosi flottája az Európai Unió Kohéziós Alap társfinanszírozásával bővül, a nagyprojekt 220 millió eurós támogatását 2015 januárjában hagyta jóvá az Európai Bizottság. A fejlesztési tárca a szolgáltatási színvonal növelése érdekében további motorvonatok forgalomba állítását tervezi a következő években. A MÁV-START várhatóan tavasszal újabb 21 korszerű jármű beszerzésére indíthat közbeszerzési eljárást.”
(logsped)

2015.03.02.