FŐOLDAL
     Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
     Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
     eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
     Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
     Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
     Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
     Információs
         társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
     Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
     Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
     EU
    Európai unió
     Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Oldaltérkép

A MÁV-START Zrt. forgalomba állította az első Szolnokon készült Stadler FLIRT motorvonatot

Kapcsolódó oldal:
  


A MÁV-START Zrt. forgalomba állította az első Szolnokon készült Stadler FLIRT motorvonatot

A MÁV-START a mai napon forgalomba állította az első olyan FLIRT típusú villamos motorvonatot, amelynek kocsiszekrénye már a Stadler Rail Csoport szolnoki járműgyárában készült.

. A részben magyar gyártású elővárosi motorvonat már az 50. olyan jármű, amely a MÁV Csoport számára készülő, összesen 60 darab járműből álló flottából forgalomba áll. A MÁV-START által üzemeltetett motorvonatokból a szállítási ütemezésnek megfelelően a Stadler az utolsó vonatokat 2010 februárjában adja át.

A Stadler 2008 áprilisában rakta le az új vasúti járműgyártó üzemének alapkövét Szolnokon. Az építkezés és az üzembe állítás közel rekordidő alatt fejeződött be, ezért lehetőség nyílt arra, hogy az üzem részt vegyen a MÁV Csoport számára szállítandó FLIRT állomány utolsó 7 vonatának gyártásában is. A magyar szakemberek a gyártási folyamat során hét darab 4-részes FLIRT szerelvény 28 kocsiszekrényének hegesztését, összeállítását, és festését végezték. A szolnoki üzem, amely Európa egyik legkorszerűbb alumíniumhegesztő üzemének számít, az összes MÁV Csoport részére szállítandó vonat kocsiszekrényét átadta végszerelésre a Stadler Svájcban található bussnang-i központjának.

Kozák Tamás, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta: "A budapesti elővárosi forgalomban naponta több mint 100.000 utasunk veszi igénybe a személyszállító vonatokat. Fontos feladatunk, hogy a rendelkezésünkre álló anyagi keretek között emelni tudjuk a vasúti közlekedés szolgáltatási színvonalát, melyhez elengedhetetlenek a fejlesztések. A FLIRT motorvonatok beváltották a hozzájuk fűzött reményeket: visszajelzéseink alapján az utazóközönség megkedvelte a kényelmes és környezetbarát utazási alternatívát kínáló vonatokat. Az utasbarát szolgáltatásokat nyújtó FLIRT- flottát azzal, hogy egy részük Magyarországon készül, még inkább a magunkénak érezhetjük."

"Minden a gyárból újonnan kigördülő járművünkre büszkén tekintünk, de erre a vonatra most különösen büszkék vagyunk. Kevesen hittek abban, hogy a szolnoki üzemünk részt tud majd venni a MÁV Csoport számára készülő vonatok gyártásában, de köszönhetően a projektben résztvevő minden ember lelkes és kitartó munkájának, a gyárunk rekordidő alatt elkészült. Azt az eredményt, hogy a magyar utazóközönség ma már nemcsak új, hanem részben hazai gyártású vonatokon utazhat, fantasztikus sikernek tartjuk, amely csak igazi csapatmunkával valósulhatott meg." - mondta el Jürg Gygax, a Stadler Rail Csoport nemzetközi tevékenységért felelős ügyvezető alelnöke.

A FLIRT motorvonatokat a hét minden napján a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Győr, illetve szeptember elsejétől a Budapest-Hatvan vasútvonalakon, valamint hétvégenként a Budapest-Szob és Budapest-Eger viszonylatban is igénybe tudják venni az utasok. A szerelvények egyterűek és légkondicionáltak, GPS alapú utastájékoztatási rendszer segíti az információk közlését, valamint az alacsonypadlózatú kialakítás és a beépített emelők a mozgáskorlátozott utasok számára is kényelmesebb utazást biztosítanak.

Flirt Képgaléria

     

A képekre kattintva, azok nagy méretben jelennek meg!


A komfort fokozat mellett kiemelkedőek a jármű műszaki teljesítményei is: a motorvonat beépített teljesítménye intenzív indítást tesz lehetővé, amely az elővárosi forgalomban jól kihasználható menetidő csökkentést, míg a korszerű elektrodinamikus fékkel kombinált fékberendezés rövid fékutat tesz lehetővé. A nagyteljesítményű elektrodinamikus fék a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felsővezetékekbe, amivel jelentős költségcsökkentés érhető el. A motorvonatok karbantartását és tisztását is a Stadler végzi, melynek eredményeként 94%-os az üzembe helyezett vonatok rendelkezésre állása. (logsped)

További információk:

Stadler Trains Magyarország Kft.
Kiss Csaba, kommunikációs vezető
Telefon: +36 1 266 0065; +36 30 511 0158
csaba.kiss@stadlerrail.hu

2009.09.14.
  Hírlevél kérés