Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Fejlesztés Záhonyban

Kapcsolódó oldal:  



A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) Záhony térségében történő vámszabadterület létrehozását sürgető javaslatot nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztériumnak.
(logsped)
2014.10.10.
Gazdaságélénkítő együttműködési megállapodást írt alá a Regionális Fejlesztési Holding Zrt. és a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat, amely új pályára állíthatja a záhonyi kiemelt gazdasági övezet fejlődését is.    
(logsped)
2013.10.20.
Elsőként az úgynevezett vizes közművek építése kezdődhet meg. Ezzel együtt indul a távközlési kábelhálózat létesítése is.   
(MR)
2009.09.22.

Fényeslitke-Komoró intermodális logisztikai központ fejlesztése
Még az idén megkezdődik a záhonyi gazdasági körzetben a Fényeslitke-Komoró intermodális logisztikai központ 4,4 milliárd forintos fejlesztése.  
(nol)
2008.05.30

Pályázható a záhonyi komplex fejlesztés előkészítése
A Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet (KIKSz) pályázatot írt ki a Közlekedési Operatív Program keretében a záhonyi térség komplex logisztikai fejlesztése projekt előkészítésére.  
( KIKSz )
2008.02.25

32 milliárd forintos fejlesztés Záhonyban

Vasút és közútfejlesztést, logisztikai bázisok építését és a munkahelyteremtést segítik, mert a határfalu szerepe a schengeni csatlakozásunk után különösen felértékelődik

Széles nyomtáv. Két szó, ami sok gondot és fejtörést okoz a szakembereknek. Ezeken a párhuzamos vágányokon látszik, mit is jelent ez pontosan. A síneket - valószínűleg katonai, stratégiai okok miatt - az egykori cári Oroszországban 89 milliméterrel szélesebbre építették, mint azt Európai szabvány előírja. A történelem pedig úgy alakította, hogy e két nyomtáv Záhonyban találkozzék. 84 négyzetkilométeren, 157 kilométer ilyen széles nyomtávú vágányt építettek ki a térségben azért, hogy a szállítmányokat átpakolják.

Kálnoki Kis Sándor, a záhonyi térség fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott a térségben dolgozó mai kis és középvállalkozásoknak a támogatása, döntően a logisztikai vállalkozásoké, hogy a betelepülő nagyoknak megfelelő partnerei tudjanak lenni, és hogy kitudják szolgálni logisztikával azokat a cégeket, amelyek ide betelepülnek.

A térségben munkaerő bőven van, de a képzettsége nagyon alacsony, a betelepüléshez különböző képzettségű munkaerő kell, de ez már nemcsak a település, hanem a tágabb megyei és borsodi részekre is kiterjedhet. A térségben a Nyíregyházi Főiskolára, a záhonyi és kisvárdai középiskolákra támaszkodva egy logisztikusi, informatikusi képzést akarnak megvalósítani.

Mindezek mellett az ország hasznot húzhat a vámtarifából is. Ennek 25 %-a ugyanis Magyarországon marad. Pirost nem szabad, hogy mutasson a sorompó, (képre) mert Szlovákia - Ágcsernyőnél - ugyanolyan lehetőségekkel bír, mint Záhony.

Óriási a verseny, mindenki fejleszt, a Szlovákok is fejlesztenek. Nagyon kell sietni, különben lemaradunk és elkerül minket az a tranzit, - hozzáadott érték, vámbevétel - amiből Magyarország sokat profitálhat. A programnak 3- 5 év alatt kell, hogy megvalósuljon.

Különben a szakemberek szerint azokról a nagybefektetőkről is lemaradhatunk, akik jelenleg is érdeklődnek a térségben lévő lehetőségek iránt. (hirado.hu)
2007.10.10.