FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvar. |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódók |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társ. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
Rail Service Hungaria Kft. (volt MÁV Kombiterminál Kft.) 2013. február 6-tól Rail Cargo Carrier néven működik tovább
|
Kombinált fuvarozás cégadatok: új keresés
Név: |
|
Név: |
Rail Service Hungaria Kft. (volt MÁV Kombiterminál Kft.) 2013. február 6-tól Rail Cargo Carrier
|
Rövid név: |
|
Cím: |
1133 Budapest, Hungary
Váci út 92
|
Megye |
Pest |
Telefon: |
+36 1 5127686 |
Fax: |
|
Tel/Fax: |
|
Üzemi telefon |
|
Vezető: |
|
Beosztás |
|
Telefon: |
|
Mobil: |
|
E-mail: |
office@railcargocarrier.com |
Honlap: |
www.railcargocarrier.com/hu/ |
Tevékenység: |
- Határokon átívelő vontatás egy kézből, kiváló minőségű mozdonyokkal
- Minőségi zártvonatos árutovábbítás Közép-és Délkelet-Európa területén
- Üzemeltetési egységek Bulgáriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon és Horvátországban
|
|
A MÁV Kombiterminál Kft. kibővítette szolgáltatási körét: 2010-ben már önállóan végzi például a MÁV Cargo Zrt. vonatainak vasútüzemi kiszolgálásához szükséges tolatást a Budapesti Intermodális Logisztikai Központban (BILK).
(logsped)
2010.03.10.
|
A MÁV Kombiterminál Kft. megvásárolta Budapest harmadik legfontosabb kombiterminálja, a Törökbálint Kombiterminál Kft. 10 százalékos üzletrészét.
(logsped)
2010.02.17.
|
Szeptember 28-án ünnepélyes keretek között megnyílt a MÁV Cargo Zrt. érdekeltségébe tartozó Railport Arad konténerterminál.
(logsped)
2009.09.28.
|
Railport Arad konténerterminál megnyítása
Megnyitotta kapuit a Railport Arad konténerterminál - a beruházók között van a MÁV Kombiterminál Kft.
(mavkombi)
2009.08.07.
|
Megmenekült a szegedi Ro-La
Szeged - Bulgária és Románia uniós csatlakozása után fennállt annak a veszélye, hogy teljesen megszűnik a Szeged-Wels vasúti kamionszállítás. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 900 millió forintos támogatásának jóvoltából fellélegezhet a Ro-La: az olcsóbb viteldíj miatt továbbra is felgurulnak a szerelvényekre a kamionok.
(DM)
2007.07.27.
|
Befejeződött a Szegedi Ipari Logisztikai Központ (SZILK) első ütemének építése.
Befejeződött a Szegedi Ipari Logisztikai Központ első ütemének építése. Tegnap 2600 nm fedett-,2600 nm nyitott raktár, és a központi irodaépület került átadásra. A beruházás egymilliárd forintba került.
(LogSped)
2006. 12. 20.
|
Tíz éves a MÁV Kombiterminál Kft. és 15 éve indult el az első Ro-La szerelvény Magyarországról
Tizenöt évvel ezelőtt valami megmozdult a magyar gazdasági rendszerben a környezetbarátabb szállítási módok arányának növelése érdekében. Néhány nagyobb fuvarozó és szállítmányozó cég összefogásával és kormányzati támogatással bevezetésre kerülhetett a ma már közismert fogalmú kombinált szállítási mód a Ro-La (ROLLENDE LANDSTRASSE), amely fogalom magyarul annyit jelent GÖRDÜLŐ ORSZÁGÚT. Ez a szállítási mód a kombinált szállítási rendszerek egyik változata, egyesíti a közúti és a vasúti szállítás előnyeit. Szakmai körökben a kombinált szállításnak a jelentőségét nem szükséges ismertetni, de a mindenki számára egyértelmű előnyei mellett a szélesebb körű elterjesztésének számos nehézségei vannak és ebben volt kiemelkedően kemény munkájuk mindazon cégeknek, minisztériumi szakembereknek, akik részesei voltak ennek a jelentős projektnek.
A MÁV Kombiterminál Kft. tíz éves jubileumát ünnepelhette a szegedi Ro-La terminálon, de munkatársainak többsége már jóval régebben részesei a kombinált szállításnak. Kis lépésekkel nem kis ellenállással szemben Kiss Gyula igazgató úr vezetésével egyre nagyobb eredményeket tudhatnak maguk mögött a MÁV Kombiterminál Kft. munkatársai, akik méltán lehetnek büszkék az eddig elért eredményeikre.
Az 1990-es évek közepén a MÁV Rt.-nél előtérbe került a kombinált fuvarozási tevékenység újragondolása. A jövőbeni üzemeltetést célzó szervezeti és vállalati javaslat kidolgozásának és elfogadásának eredményeképpen 1996. november 15-én megalakult a MÁV Kombiterminál Kft. A társaság 100%-ig az alapító, a Magyar Államvasutak Részvénytársaság tulajdonában volt. Jelenleg a Társaság Szombathelyen, Szegeden, Szolnokon és Pécsen konténer terminált, Kiskundorozsmán RO-LA terminált üzemeltet, mely Európa egyik legnagyobb RO-LA terminálja. Valamennyi terminálon egységesen biztosítja az intermodális fuvarozási egységek teljes körű kezelhetőségét. Évente 80.000 TEU konténer-, és 60.000 kamionforgalmat bonyolítanak le, érdekeltségeiken pedig több mint 60.000 TEU konténer fordul meg. A működés óta közel 900.000 TEU konténer, és 500.000 kamion intermodális egység kezelését végezték el megbízóik számára.
Szegeden 2006. szeptember 23.-án kettős ünnep volt a Ro-La terminálon a vendégek és a vendéglátók együtt ünnepelhették a Ro-La forgalom 15 éves évfordulóját, amely rendszer fő irányítója a HUNGAROKOMBI Kft. akik szinte egyidősek a Ro-La forgalom magyarországi működésével, valamint a MÁV Kombiterminál megalakulásának 10 éves évfordulóját.
A kettős ünnep két cég, a HUNGAROKOMBI és a MÁV Kombiterminál Kft. közös szervezése volt, amely cégek egyaránt tagjai a MÁV Cargo Group vállalatcsoportnak. Az ünnep megnyitó köszöntő beszédeit is ennek szellemében Kovács Imre a MÁV Cargo Zrt. vezérigazgató-helyettese kezdte, majd Tomcsányi István a HUNGAROKOMBI Kft. vezérigazgatója folytatta és a Ro-La terminál házigazdája Kiss Gyula a MÁV Kombiterminál Kft. ügyvezető igazgató zárta.
Az előadók szót ejtettek a kombinált szállítás eredményeiről, mint például megemlítve azt a tényt, hogy az eltelt 15 év alatt két millió kamionnal kevesebb terhelte útjainkat, csökkentve az általuk okozott környezeti károkat, valamint a balesetveszélyt. Említésre került az is, hogy az EU csatlakozás kapcsán csökkent a Ro-La forgalom és okafogyottá vált a soproni terminál üzemeltetése. Az előadók optimisták voltak abban, hogy az EU csatlakozás nem csak hátrányokkal fog járni a kombinált szállítás területén, hanem a szükségszerű hazai gazdasági megszorítások mellett a kormányzat nem fogja megszűntetni az üzemeltetési támogatást, ami nélkül ez a ma már szinte nélkülözhetetlen szállítási mód hátrányt szenved a fuvarpiacon.
Ezen a napon együtt ünnepeltek szolgáltatók, megbízók, tervezők és mindazok, akik a munkájukkal segítették a kombinált szállítást. A családias baráti hangulatú rendezvénynek számos ötletes szórakoztató programja volt, ahol nem unatkozott sem felnőtt, sem gyerek. Népes vendégsereg képviseltette magát Szombathelytől Záhonyig.
A délelőtti program megosztotta az ünneplőket, voltak akik a sport mellett döntöttek és beneveztek a labdarugó tornára, ahol hat csapat mérte össze erejét és tehetségét, akik kevésbé vonzódnak a labdarúgáshoz, azok gyönyörködhettek az Európa díjjal jutalmazott város szépségeiben autóbuszból és hajóról.
A délelőtti programok fáradalmai után jóízűen fogyasztották az ünneplők a bográcsban főtt marhapörköltet és a finom desszerteket. Az ebéd után kínált kávé segített ahhoz, hogy aktív szurkoló tábora legyen a kamionos ügyességi szlalom versenynek. Hamar elfeledhette a vendégsereg az ebéd okozta terheket, mivel a kamionos verseny igazi felélénkítő program volt. A szlalom verseny érdekessége volt, hogy a versenyzők között voltak olyan kamionosok, akik azokkal a járművekkel neveztek be, amelyek éppen a Ro-La vonatra várakoztak és adták át a volánt a két rendező cég amatőrjeinek. Meglepően jól álltak helyt az ügyességi versenyben az amatőrök, akik között ott voltak a szervező cég első számú vezetői Tomcsányi István és Kiss Gyula is.
A program része volt az is, hogy az ünneplők közvetlen közelről megismerhették a Ro-La terminál technológiáját, a kamionok vonatra szállását, majd egy érkező vasúti szerelvényről való kamion legördüléseket.
Az ünneplők sok gazdag élménnyel térhettek haza, miközben személyesen is találkozhattak egymással a szakmában együttműködő partnerek, akik korábban csak telefonon, vagy e-mailen voltak kapcsolatban.
E cikk szerzője gratulál az ünnepelteknek az eddigi eredményes munkájukhoz és kíván további sok sikert ahhoz, hogy a második 15 évben az előzőnél lényegesen több kamion kerülhessen le a közutakról és az áruk egyre nagyobb hányada jusson célba a környezetet kevésbé szennyező szállítási rendszereken. (MLKSZ)
2006. 09. 23.
|
Kombinált előnyök új utakon
MÁV Kombiterminál Kft.
Minden nehézség ellenére, eredményes évet tudhat maga mögött az idén már 10 éves MÁV Kombiterminál Kft. A társaság 1996-ban alakult, és 100%-ig az alapító, a Magyar Államvasutak Részvénytársaság tulajdonában van. Speciális szolgáltatásokra szakosodott leányvállalatként 2005-től a MÁVCARGO Group tagja.
RO-La szállítás
Alaptevékenysége a vasúti konténer terminálok (Szombathely, Szeged, Szolnok, Pécs) és RO-LA terminál üzemeltetése, ezt egészíti ki logisztikai szolgáltatásokkal. A társaság arra büszke, hogy Európa egyik legnagyobb RO-LA terminálját üzemeltetheti. Kiskundorozsmán felépült egy valóban európai színvonalú bázis, ahonnan az osztrák Wels és Ljubjana viszonylatában az elmúlt időszakban sosem látott mennyiségű RO- LA vonat közlekedett.
A 2005. évet alapvetően meghatározta a MÁV Cargo Group megalakulása. Az egész éves tevékenységre kihatott ez az átalakulás, ugyanis a csoport tagjai egységesen jelennek meg a piacon, vagyis az üzleti tevékenységüket az jellemzi, hogy a csoport többi tagját is igyekeznek bevonni a megszerzett munkákba.
A MÁV Cargo vezetése által meghatározott irányvonalnak megfelelően a Kombiterminál Kft. bővítette tevékenységi körét. 2005. évben üzletrészt szerzett a záhonyi MÁV Raktár Kft.-ben, mely közúti fuvarozási és szállítmányozási tevékenységgel szolgálja a MÁV záhonyi szolgáltatásait, amely mintegy 250 embernek ad munkát.
Ezt követően az év nagy része azzal az előkészítő munkával telt, amely a közelmúltban érett be azzal, hogy aláírták a Hungária Intermodal Kft. alapító okiratát. A kombinált fuvarozást szervező társaság alapítóit - osztrák Speditions Holdingot; a német Kombiverkehr-t, a MÁV Kombiterminál Kft.-t és a GySEV Rt.-t - az a szándék vezérelte, hogy egy olyan operátor társaságot hozzanak létre, amely attraktív, s további üzleteket szerez azokban a relációkban, amelyekben a tulajdonosok érdekeltek. További elvárás, hogy az új cég nagyobb szerepet játsszon a hazánkat érintő forgalmakban, valamint, hogy az alapítók által nyújtott szolgáltatásokat erősítse azzal, hogy a kapacitásaikat jobban kihasználja, és a jelenlegi projekteknél jobb színvonalat nyújtson az ügyfeleknek. A hagyományos relációk mellett újabbak beindításával szeretnék Európát jobban bekapcsolni a magyar forgalomba. A stratégiai összefogás - hiszen a magyar vasutak mellett az osztrák és a német vasút is érdekelt a Hungária Intermodalban - alapítók reményei szerint kontinentális forgalmat generál majd.
MÁV Kombiterminál Kft.
A MÁV Kombiterminál Kft. tovább folytatta idén a logisztikai tevékenységének erősítését is. Három másik céggel közösen szintén nemrég alapítottak egy logisztikai ZRt-t. Ezt a területet erősíti majd az is, hogy a MÁV Cargo Rt. megalakulásával a Kombiterminál Kft.-hez kerültek a magyar vasút logisztikai és kombinált fuvarozási üzletrészei.
Így összesen már tíz cégben vannak érdekeltségei a társaságnak: BILK Kombiterminál Rt., Kelenföld Konténer Depó Kft., Kombisztár Kft., Kombiwest Kft., Logiszol Kft., T.S.M. Trans-Sped MÁV Kombi Kft., MÁV Raktár Kft., Hungária Intermodal Kft., MTMG Logisztikai ZRt., Praelog Kft., .
A társaság érdekeltségeivel Magyarországon a kombiterminálok üzemeltetésében piacvezető szerepet tölt be, így valósítva meg célját, hogy az egész országot lefedő hálózaton keresztül megbízható partnerként, magas színvonalú, korszerű technológiára épülő szolgáltatásokkal elégítse ki partnerei igényeit.
Ami a cég alaptevékenységét illeti, a BILK jelenlétével és Dunaszerdahely magyarországi forgalmának erősödésével a vidéki terminálok konténerforgalma visszaesett. A RO-LA tekintetében viszont az EU-csatlakozás után Kiskundorozsma bázisszintű eredményt produkált 2005. évben, ami a kiélezett verseny miatt nagy teljesítmény. Sőt az év második felében soha nem látott forgalmat bonyolított le Wels és Ljubjana felé. A kamionparkoló után elkészült új iroda koplexum, szociális blokkok már európai színvonalú szolgáltatást tesznek lehetővé. Szintén friss esemény, hogy a RO-LA-hoz kapcsolódó földi tevékenységeket ma már teljes körűen a társaság végzi a kusett kocsik takarításának, kiszerelésének átvételével. A belföldi üres konténerek szállításában is szép eredményt értek el, hiszen 2005-ben mintegy 15 ezer konténert sikerült a közútról átterelni vasútra.
A 2006. év egyik jelentős változása, hogy az önálló MÁV Cargo ZRt. tagjaként dolgozik tovább a társaság. Előkészítés alatt van a Záhonytérségi Logisztikai Klaszter, melyben a MÁV Kombiterminál Kft. is meghatározó szerepet kíván betölteni. (Tranzit)
2006. 02. 21.
|
|
|
|