Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Rail Service Hungaria Kft. (volt MÁV Kombiterminál Kft.) 2013. február 6-tól Rail Cargo Carrier néven működik tovább


Kombinált fuvarozás cégadatok:   új keresés  

Név:  
Név: Rail Service Hungaria Kft. (volt MÁV Kombiterminál Kft.) 2013. február 6-tól Rail Cargo Carrier
Rövid név:  
Cím: 1133 Budapest, Hungary Váci út 92
Megye Pest
Telefon: +36 1 5127686
Fax:  
Tel/Fax:  
Üzemi telefon  
Vezető:  
Beosztás  
Telefon:  
Mobil:  
E-mail: office@railcargocarrier.com
Honlap: www.railcargocarrier.com/hu/


Tevékenység:



- Határokon átívelő vontatás egy kézből, kiváló minőségű mozdonyokkal
- Minőségi zártvonatos árutovábbítás Közép-és Délkelet-Európa területén
- Üzemeltetési egységek Bulgáriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon és Horvátországban
 

A MÁV Kombiterminál Kft. kibővítette szolgáltatási körét: 2010-ben már önállóan végzi például a MÁV Cargo Zrt. vonatainak vasútüzemi kiszolgálásához szükséges tolatást a Budapesti Intermodális Logisztikai Központban (BILK).   
(logsped)
2010.03.10.

A MÁV Kombiterminál Kft. megvásárolta Budapest harmadik legfontosabb kombiterminálja, a Törökbálint Kombiterminál Kft. 10 százalékos üzletrészét.   
(logsped)
2010.02.17.

Szeptember 28-án ünnepélyes keretek között megnyílt a MÁV Cargo Zrt. érdekeltségébe tartozó Railport Arad konténerterminál.   
(logsped)
2009.09.28.

Railport Arad konténerterminál megnyítása
Megnyitotta kapuit a Railport Arad konténerterminál - a beruházók között van a MÁV Kombiterminál Kft.   
(mavkombi)
2009.08.07.
Megmenekült a szegedi Ro-La

Szeged - Bulgária és Románia uniós csatlakozása után fennállt annak a veszélye, hogy teljesen megszűnik a Szeged-Wels vasúti kamionszállítás. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 900 millió forintos támogatásának jóvoltából fellélegezhet a Ro-La: az olcsóbb viteldíj miatt továbbra is felgurulnak a szerelvényekre a kamionok.   
(DM)
2007.07.27.

Befejeződött a Szegedi Ipari Logisztikai Központ (SZILK) első ütemének építése.
Befejeződött a Szegedi Ipari Logisztikai Központ első ütemének építése. Tegnap 2600 nm fedett-,2600 nm nyitott raktár, és a központi irodaépület került átadásra. A beruházás egymilliárd forintba került.   
(LogSped)
2006. 12. 20.

Tíz éves a MÁV Kombiterminál Kft. és 15 éve indult el az első Ro-La szerelvény Magyarországról

Tizenöt évvel ezelőtt valami megmozdult a magyar gazdasági rendszerben a környezetbarátabb szállítási módok arányának növelése érdekében. Néhány nagyobb fuvarozó és szállítmányozó cég összefogásával és kormányzati támogatással bevezetésre kerülhetett a ma már közismert fogalmú kombinált szállítási mód a Ro-La (ROLLENDE LANDSTRASSE), amely fogalom magyarul annyit jelent GÖRDÜLŐ ORSZÁGÚT. Ez a szállítási mód a kombinált szállítási rendszerek egyik változata, egyesíti a közúti és a vasúti szállítás előnyeit. Szakmai körökben a kombinált szállításnak a jelentőségét nem szükséges ismertetni, de a mindenki számára egyértelmű előnyei mellett a szélesebb körű elterjesztésének számos nehézségei vannak és ebben volt kiemelkedően kemény munkájuk mindazon cégeknek, minisztériumi szakembereknek, akik részesei voltak ennek a jelentős projektnek.

A MÁV Kombiterminál Kft. tíz éves jubileumát ünnepelhette a szegedi Ro-La terminálon, de munkatársainak többsége már jóval régebben részesei a kombinált szállításnak. Kis lépésekkel nem kis ellenállással szemben Kiss Gyula igazgató úr vezetésével egyre nagyobb eredményeket tudhatnak maguk mögött a MÁV Kombiterminál Kft. munkatársai, akik méltán lehetnek büszkék az eddig elért eredményeikre.

Az 1990-es évek közepén a MÁV Rt.-nél előtérbe került a kombinált fuvarozási tevékenység újragondolása. A jövőbeni üzemeltetést célzó szervezeti és vállalati javaslat kidolgozásának és elfogadásának eredményeképpen 1996. november 15-én megalakult a MÁV Kombiterminál Kft. A társaság 100%-ig az alapító, a Magyar Államvasutak Részvénytársaság tulajdonában volt. Jelenleg a Társaság Szombathelyen, Szegeden, Szolnokon és Pécsen konténer terminált, Kiskundorozsmán RO-LA terminált üzemeltet, mely Európa egyik legnagyobb RO-LA terminálja. Valamennyi terminálon egységesen biztosítja az intermodális fuvarozási egységek teljes körű kezelhetőségét. Évente 80.000 TEU konténer-, és 60.000 kamionforgalmat bonyolítanak le, érdekeltségeiken pedig több mint 60.000 TEU konténer fordul meg. A működés óta közel 900.000 TEU konténer, és 500.000 kamion intermodális egység kezelését végezték el megbízóik számára.

Szegeden 2006. szeptember 23.-án kettős ünnep volt a Ro-La terminálon a vendégek és a vendéglátók együtt ünnepelhették a Ro-La forgalom 15 éves évfordulóját, amely rendszer fő irányítója a HUNGAROKOMBI Kft. akik szinte egyidősek a Ro-La forgalom magyarországi működésével, valamint a MÁV Kombiterminál megalakulásának 10 éves évfordulóját.

A kettős ünnep két cég, a HUNGAROKOMBI és a MÁV Kombiterminál Kft. közös szervezése volt, amely cégek egyaránt tagjai a MÁV Cargo Group vállalatcsoportnak. Az ünnep megnyitó köszöntő beszédeit is ennek szellemében Kovács Imre a MÁV Cargo Zrt. vezérigazgató-helyettese kezdte, majd Tomcsányi István a HUNGAROKOMBI Kft. vezérigazgatója folytatta és a Ro-La terminál házigazdája Kiss Gyula a MÁV Kombiterminál Kft. ügyvezető igazgató zárta.

Az előadók szót ejtettek a kombinált szállítás eredményeiről, mint például megemlítve azt a tényt, hogy az eltelt 15 év alatt két millió kamionnal kevesebb terhelte útjainkat, csökkentve az általuk okozott környezeti károkat, valamint a balesetveszélyt. Említésre került az is, hogy az EU csatlakozás kapcsán csökkent a Ro-La forgalom és okafogyottá vált a soproni terminál üzemeltetése. Az előadók optimisták voltak abban, hogy az EU csatlakozás nem csak hátrányokkal fog járni a kombinált szállítás területén, hanem a szükségszerű hazai gazdasági megszorítások mellett a kormányzat nem fogja megszűntetni az üzemeltetési támogatást, ami nélkül ez a ma már szinte nélkülözhetetlen szállítási mód hátrányt szenved a fuvarpiacon.

Ezen a napon együtt ünnepeltek szolgáltatók, megbízók, tervezők és mindazok, akik a munkájukkal segítették a kombinált szállítást. A családias baráti hangulatú rendezvénynek számos ötletes szórakoztató programja volt, ahol nem unatkozott sem felnőtt, sem gyerek. Népes vendégsereg képviseltette magát Szombathelytől Záhonyig.

A délelőtti program megosztotta az ünneplőket, voltak akik a sport mellett döntöttek és beneveztek a labdarugó tornára, ahol hat csapat mérte össze erejét és tehetségét, akik kevésbé vonzódnak a labdarúgáshoz, azok gyönyörködhettek az Európa díjjal jutalmazott város szépségeiben autóbuszból és hajóról.

A délelőtti programok fáradalmai után jóízűen fogyasztották az ünneplők a bográcsban főtt marhapörköltet és a finom desszerteket. Az ebéd után kínált kávé segített ahhoz, hogy aktív szurkoló tábora legyen a kamionos ügyességi szlalom versenynek. Hamar elfeledhette a vendégsereg az ebéd okozta terheket, mivel a kamionos verseny igazi felélénkítő program volt. A szlalom verseny érdekessége volt, hogy a versenyzők között voltak olyan kamionosok, akik azokkal a járművekkel neveztek be, amelyek éppen a Ro-La vonatra várakoztak és adták át a volánt a két rendező cég amatőrjeinek. Meglepően jól álltak helyt az ügyességi versenyben az amatőrök, akik között ott voltak a szervező cég első számú vezetői Tomcsányi István és Kiss Gyula is.

A program része volt az is, hogy az ünneplők közvetlen közelről megismerhették a Ro-La terminál technológiáját, a kamionok vonatra szállását, majd egy érkező vasúti szerelvényről való kamion legördüléseket.

Az ünneplők sok gazdag élménnyel térhettek haza, miközben személyesen is találkozhattak egymással a szakmában együttműködő partnerek, akik korábban csak telefonon, vagy e-mailen voltak kapcsolatban.

E cikk szerzője gratulál az ünnepelteknek az eddigi eredményes munkájukhoz és kíván további sok sikert ahhoz, hogy a második 15 évben az előzőnél lényegesen több kamion kerülhessen le a közutakról és az áruk egyre nagyobb hányada jusson célba a környezetet kevésbé szennyező szállítási rendszereken. (MLKSZ)
2006. 09. 23.

Kombinált előnyök új utakon

MÁV Kombiterminál Kft.

Minden nehézség ellenére, eredményes évet tudhat maga mögött az idén már 10 éves MÁV Kombiterminál Kft. A társaság 1996-ban alakult, és 100%-ig az alapító, a Magyar Államvasutak Részvénytársaság tulajdonában van. Speciális szolgáltatásokra szakosodott leányvállalatként 2005-től a MÁVCARGO Group tagja.

RO-La szállítás

Alaptevékenysége a vasúti konténer terminálok (Szombathely, Szeged, Szolnok, Pécs) és RO-LA terminál üzemeltetése, ezt egészíti ki logisztikai szolgáltatásokkal. A társaság arra büszke, hogy Európa egyik legnagyobb RO-LA terminálját üzemeltetheti. Kiskundorozsmán felépült egy valóban európai színvonalú bázis, ahonnan az osztrák Wels és Ljubjana viszonylatában az elmúlt időszakban sosem látott mennyiségű RO- LA vonat közlekedett.

A 2005. évet alapvetően meghatározta a MÁV Cargo Group megalakulása. Az egész éves tevékenységre kihatott ez az átalakulás, ugyanis a csoport tagjai egységesen jelennek meg a piacon, vagyis az üzleti tevékenységüket az jellemzi, hogy a csoport többi tagját is igyekeznek bevonni a megszerzett munkákba.

A MÁV Cargo vezetése által meghatározott irányvonalnak megfelelően a Kombiterminál Kft. bővítette tevékenységi körét. 2005. évben üzletrészt szerzett a záhonyi MÁV Raktár Kft.-ben, mely közúti fuvarozási és szállítmányozási tevékenységgel szolgálja a MÁV záhonyi szolgáltatásait, amely mintegy 250 embernek ad munkát.

Ezt követően az év nagy része azzal az előkészítő munkával telt, amely a közelmúltban érett be azzal, hogy aláírták a Hungária Intermodal Kft. alapító okiratát. A kombinált fuvarozást szervező társaság alapítóit - osztrák Speditions Holdingot; a német Kombiverkehr-t, a MÁV Kombiterminál Kft.-t és a GySEV Rt.-t - az a szándék vezérelte, hogy egy olyan operátor társaságot hozzanak létre, amely attraktív, s további üzleteket szerez azokban a relációkban, amelyekben a tulajdonosok érdekeltek. További elvárás, hogy az új cég nagyobb szerepet játsszon a hazánkat érintő forgalmakban, valamint, hogy az alapítók által nyújtott szolgáltatásokat erősítse azzal, hogy a kapacitásaikat jobban kihasználja, és a jelenlegi projekteknél jobb színvonalat nyújtson az ügyfeleknek. A hagyományos relációk mellett újabbak beindításával szeretnék Európát jobban bekapcsolni a magyar forgalomba. A stratégiai összefogás - hiszen a magyar vasutak mellett az osztrák és a német vasút is érdekelt a Hungária Intermodalban - alapítók reményei szerint kontinentális forgalmat generál majd.

MÁV Kombiterminál Kft.

A MÁV Kombiterminál Kft. tovább folytatta idén a logisztikai tevékenységének erősítését is. Három másik céggel közösen szintén nemrég alapítottak egy logisztikai ZRt-t. Ezt a területet erősíti majd az is, hogy a MÁV Cargo Rt. megalakulásával a Kombiterminál Kft.-hez kerültek a magyar vasút logisztikai és kombinált fuvarozási üzletrészei.
Így összesen már tíz cégben vannak érdekeltségei a társaságnak: BILK Kombiterminál Rt., Kelenföld Konténer Depó Kft., Kombisztár Kft., Kombiwest Kft., Logiszol Kft., T.S.M. Trans-Sped MÁV Kombi Kft., MÁV Raktár Kft., Hungária Intermodal Kft., MTMG Logisztikai ZRt., Praelog Kft., .

A társaság érdekeltségeivel Magyarországon a kombiterminálok üzemeltetésében piacvezető szerepet tölt be, így valósítva meg célját, hogy az egész országot lefedő hálózaton keresztül megbízható partnerként, magas színvonalú, korszerű technológiára épülő szolgáltatásokkal elégítse ki partnerei igényeit.

Ami a cég alaptevékenységét illeti, a BILK jelenlétével és Dunaszerdahely magyarországi forgalmának erősödésével a vidéki terminálok konténerforgalma visszaesett. A RO-LA tekintetében viszont az EU-csatlakozás után Kiskundorozsma bázisszintű eredményt produkált 2005. évben, ami a kiélezett verseny miatt nagy teljesítmény. Sőt az év második felében soha nem látott forgalmat bonyolított le Wels és Ljubjana felé. A kamionparkoló után elkészült új iroda koplexum, szociális blokkok már európai színvonalú szolgáltatást tesznek lehetővé. Szintén friss esemény, hogy a RO-LA-hoz kapcsolódó földi tevékenységeket ma már teljes körűen a társaság végzi a kusett kocsik takarításának, kiszerelésének átvételével. A belföldi üres konténerek szállításában is szép eredményt értek el, hiszen 2005-ben mintegy 15 ezer konténert sikerült a közútról átterelni vasútra.

A 2006. év egyik jelentős változása, hogy az önálló MÁV Cargo ZRt. tagjaként dolgozik tovább a társaság. Előkészítés alatt van a Záhonytérségi Logisztikai Klaszter, melyben a MÁV Kombiterminál Kft. is meghatározó szerepet kíván betölteni. (Tranzit)
2006. 02. 21.