!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> Dinamikusan nő a mobilfizetés

     Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Dinamikusan nő a mobilfizetés

Az előző évhez viszonyítva tavaly tovább növekedett a mobilparkolási és mobilfizetéssel megváltott autópálya-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy tranzakciók száma – közölte a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (Híradó)

Tovább folytatódott a tavalyi évben is az a dinamikus növekedés, amely a mobilfizetést jellemzi. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által üzemeltetett Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül 2019-ben több mint 37 millió mobilfizetési tranzakció valósult meg, amely jelentősen meghaladja az előző időszakban elért 33,3 millió ügyletet.

Az összesen 37 milliót meghaladó tranzakciószámból 34,3 milliót tett ki a mobilparkolás, 2,6 milliót az e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy. A június elején bevezetett közlekedési mobiljegyből 96 ezer értékesítettek elektronikusan.

"A dinamikus tranzakciószám növekedés mellett a 2018. évi 25 milliárd forintról 2019-ra 30 milliárd forintra nőtt a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül értékesített innovatív, készpénzkímélő termékek forgalma, ezzel a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2019-ben a legnagyobb tisztán magyar tulajdonú fintech vállalattá vált" – nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

A tranzakciószám és a forgalom emelkedés egyik eleme az újabb országosan elérhető mobilfizetési termékek bevezetése, amely üzletileg úgy lett felépítve, hogy egy egységes értékesítési lánc (egy applikáción keresztül elérhető termékek számának bővülése, azaz a mobilfizetési applikációra történő rászoktatás) alakuljon ki. A bevétel- és forgalomnövekedés mellett a folyamatosan bővülő országosan elérhető szolgáltatások hozzájárulnak a városok fenntarthatóságának támogatásához is.

Elmondható, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer az elmúlt években jól teljesített, a folyamatosan növekvő tranzakciószám tagadhatatlanul azt bizonyítja, hogy a lakosság kényelmét szolgáló országos készpénzkímélő fizetési megoldásokra és szolgáltatásokra egyre nagyobb igény van.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a tavalyi évben sikeresen valósította meg a BKK, majd a tatabányai helyi közösségi közlekedés modernizációjának egyik mérföldkövét a közlekedési mobiljegy bevezetését, valamint az állatkerti belépők (köztük a Budakeszi Vadaspark és a Fővárosi Növény- és Állatkert) digitalizálását, mobilfizetési fejlesztését.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. célja, hogy folyamatosan növelje a mobilvásárlással elérhető szolgáltatások számát, ezzel támogatva a jelenleg 29 viszonteladóból álló, de bővülő számú partnereit is. A Társaság 2020. évi céljai között szerepel a termékeiből származó forgalom növelése, a közlekedési mobiljegy országos elterjesztése/bevezetése (a legtöbb vidéki nagyvárosban történő elérhetőségének biztosítása), valamint további, a lakosság mindennapi életét támogató korszerű digitális szolgáltatások elindítása.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. működésnek főbb száma:

Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 34 342 288 db
Összes parkoló ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 23 460 263 db
Összes mobilparkolásból származó forgalom (Ft): 16 322 033 671 Ft
Összes autópálya e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy vásárlások száma (alkalom): 2 574 062 db
Összes autópálya e-matricából, HU-GO TopUp és viszonylati jegyből származó forgalom (Ft): 13 605 548 783 Ft
Összes közlekedési mobiljegy vásárlások száma (alkalom): 96 181 db
Összes közlekedési mobiljegyből származó forgalom (Ft): 382 146 390 Ft
Összes belépőjegy vásárlások száma (alkalom): 2 040 db
Összes belépőjegyből származó forgalom (Ft): 6 143 400 Ft
(logsped)

2020.01.26.