FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvarozás |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódó területek |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társadal. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vasúti mellékvonal
|
Kapcsolódó oldal:
|
Idén már nem szűnnek meg vasútvonalak
Az év végéig járnak a személyvonatok azon a 12 alacsony forgalmú vasúti mellékvonalon is, amelyre eredetileg május 31-ig szólt a személyszállítási megbízás.
Szabó Pál gazdasági és közlekedési miniszter kedden újságíróknak, Budapesten elmondta: a közlekedési tárca az év végéig szólóan megrendeli a vasúti személyszállítási közszolgáltatást a 12 vonalon.
Emlékeztetett arra, hogy a tárca a 2008. évi vasúti menetrendben a 38 alacsony forgalmú vasúti mellékvonal közül december végéig 26-ra, május 31-éig pedig 12 vasúti mellékvonalra adott közszolgáltatási megbízást.
Szabó Pál elmondta, hogy a kormányzati struktúra változása miatt nem maradt elég idő az egyeztetésre az érintettekkel.
Az alacsony forgalmú szárnyvonalakról az érintett önkormányzatokkal pontosítják a szolgáltatás kedvezőbb formáit, biztosítva az ott élők közlekedéshez fűződő jogait. Az érintett önkormányzatokkal közösen döntenek az alacsony forgalmú vasútvonalak hasznosításáról - mondta hozzátéve, hogy az egyeztetésben fontos szerepet kapnak a szakszervezetek.
Szabó Pál elmondta, hogy térségi vasúti közlekedés fejlesztésének programja folytatódik. A térségi vasutak működtetését célzó első pályázati csomagok kiírásra kerülnek.
Újságírói kérdésre válaszolva elmondta: a MÁV rendszere olyan, hogy nem lehet pontosan meghatározni egy szárnyvonalra lebontva a költségeket. A működési költségek nem számottevőek, a gond a kihasználatlanságban jelentkezik.
(mfor)
(logsped)
2008.05.07.
|
|
|
|
|