Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

TRAXX villanymozdony

Kapcsolódó oldal:  



A TRAXX villanymozdonyok finanszírozási szerződését aláírták

A MÁV-TRAKCIÓ Zrt., a KfW IPEX-Bank GmbH és az Európai Beruházási Bank (EIB) vezetői a tegnap Budapesten aláírták a 25 darab Bombardier TRAXX kétáram-rendszerű villanymozdony finanszírozási szerződését.

Márkus Imre, a MÁV-TRAKCIÓ vezérigazgatója; Martin Kloster, a KfW IPEX-Bank alelnöke; Roman Schwarkewitsch, a KfW IPEX-Bank üzletágvezetője; valamint Jean Vrla, az EIB üzletágvezetője látta el kézjegyével azt a kontraktust, mely alapján hatályba lép a Bombardier Transportation AG-val korábban megkötött szállítási szerződés.

A Bombardier a vételár előlegének megérkezését követően legkésőbb 16 hónappal szállítja az első TRAXX mozdonyt. Az ütemezett szállítás nyomán várhatóan 2011 közepéig mind a 25 új mozdonyt átveszi a MÁV-TRAKCIÓ.

Az aláírási ünnepségen részt vett Csepi Lajos, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szakállamtitkára; Andrási Miklós, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, valamint Peter Ammann a Bombardier Transportation AG alelnöke.

Csepi Lajos szakállamtitkár beszédében elmondta: büszkeséggel tölthet el mindenkit, hogy a megállapodás létrejött. A közútival szemben a vasúti szállítás részarányának megtartását segítheti, ha a személyszállítás színvonalát modern TRAXX mozdonyokhoz hasonló eszközökkel lehet fejleszteni.

Csepi Lajos hozzátette: a finanszírozási szerződés aláírása is bizonyítja, hogy a vasút területén nem csak megszorításokról, hanem a versenyképes szolgáltatások fejlesztéséről is lehet beszélni. A TRAXX mozdonyok beszerzéséhez hasonló megoldásokra lenne szükség a vasúti gördülőállomány többi elemének fejlesztése tekintetében is.

Bombardier TRAXX villanymozdony
Kép: Kojnok Jenő


Andrási Miklós, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ünnepi köszöntőjében elmondta, az új mozdonyok csatarendbe állítása stratégiai jelentőségű, különösen, ha tekintetbe vesszük, hogy a jelenleg üzemeltetett mozdonyok átlagéletkora 35 év. A korszerűtlenné vált mozdonyok nem csak szolgáltatási színvonalukban és versenyképességükben, de üzemeltetési költségeikben sem felelnek meg a piac elvárásainak.

Andrási Miklós hozzátette: bízik abban, hogy TRAXX mozdonyok hatékonyan szolgálják majd ki a magyar vasúti személyszállítás és árufuvarozás vontatási igényeit. (logsped)

2009.12.04.