Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



TimoCom: fuvarbörze

Kapcsolódó oldal:  



TimoCom: bátorsággal a siker felé!

Hogyan jött létre egy európai fuvarbörze egy apró ötletből.

Megrakott teherautóval oda, üresen vissza - ez minden diszponens rémálma. Az üresen megtett kilométerek költségesek, haszontalanok és szennyezik a környezet et. Az akkori speditőr, Jens Thiermann, a szakmát tegnap és ma is kiválóan ismerő szakember ezt a kilencvenes évek közepén is tudta. Felismerte, hogy valós igény van egy nemzetközi szinten működő fuvarbörzére és lankadatlan buzgalommal betöltötte ezt a piaci űrt.

Ebben három kreatív társa volt: Jürgen Moorbrink speditőr, valamint a két informatikai szakember, Gunther Matzaitis és Oliver Schubert. Ők négyen akkor főállásuk mellett minden szabad percüket arra fordították, hogy valóra váltsák közös víziójukat. Több hónapnyi, éjjel-nappal folyó előkészület után végre eljött a nagy pillanat: 1997 áprilisában megalakult a TimoCom Soft- und Hardware GmbH.

Ezzel és a "Carriers meet computer" ("A fuvarozók és a számítógép találkozása") mottóval indult útjára a TC Truck&Cargo® fuvar- és raktér börze is. Ebben az adatbázisban immáron 12 éve kínálnak Európában fuvart és rakteret - egyszerűen kezelhető program-navigációval, meggyőző áron! A TimoCom két ügyvezetője ma Jens Thiermann és Gunther Matzaitis; mint a szélvész, olyan gyorsan bővítették a TC Truck&Cargo® fuvarbörze szolgáltatásait.

Jelenleg mintegy 75 ezer európai felhasználó használja a TimoCom börzéjét és visz fel naponta akár 230 ezer fuvar- és teherautó-ajánlatot a rendszerbe. A felhasználók számára ez óriási előnyt jelent: a költséges üresjárat és a pótfuvar a múlté. A TimoCom-mal szerte Európában sok kisebb-nagyobb szállítási vállalkozás gyorsan és hatékonyan optimalizálhatja kapacitás-kihasználtságát. A fuvarbörze időközben jóval túlnőtte magát egyszerű "keres-kínál" piactéren. A TC Truck&Cargo® ma már nemcsak fuvarbörze, hanem egy olyan extrákat tartalmazó és kiegészítő szolgáltatást nyújtó nagy szállítási hálózat, amelyben minden diszponens kedvére böngészhet.

A TimoCom legnagyobb problémája a vállalat szerint az, hogy "túl gyorsan növekszünk." A düsseldorfi központban az irodák majd szétrepednek. A TimoCom ugyanis mindent saját erőből csinál. Így Düsseldorfban nemcsak a stratégiai vezetés foglal helyet, hanem a vállalat tartóoszlopai is, mint például a könyvelés, igazgatás, személyzeti osztály, de ugyanígy itt van a marketing vagy a minőségirányítás is, továbbá a technológiáért és a szoftverekért felelős fejlesztés.

Azonban az értékesítésnek is fontos szerepe van: Düsseldorfban egy óriási létszámú nemzetközi csapat dolgozik, amely reggeltől estig a TimoCom ügyeivel foglalkozik. Ennek így is kell lennie: a TimoCom ugyanis 24 nyelven, Európa 44 országában kínálja börzéje szolgáltatásait. Ha az ember a TimoCom központjában jár-kel, nagyszabású multikulturális rendezvényen érezheti magát. Találkozhat például spanyolul, portugálul, olaszul, franciául, törökül, hollandul, horvátul, szerbül stb. beszélő emberekkel, akiknek mind azonos a célja: még sikeresebbé tenni a TimoCom-ot! A TimoCom-nak ezen kívül Lengyelországban, Magyarországon és Csehországban is van képviselete, ahol szintén nagy buzgalommal szolgálják ki a vállalat kelet-európai ügyfeleit.

A globalizáció kibontakozása a közlekedési igények fokozódásával jár, így egyre hangsúlyosabbá válnak a modern szállítmányozási technológiák. Ezt a TimoCom is tudja. A vállalat állandóan új ötleteken dolgozik, korszerű technológiákba ruház be és továbbképzi munkatársait. Az eredmény magáért beszél: a TimoCom 2009 őszén a fuvarbörze megjelenése óta először mutat be új terméket: a TC eBid® -et, egy új, európai szintű, szállítmányozási tenderkiírási platform ot, amelyből a TC Truck&Cargo® összes ügyfele automatikusan profitál: ingyen tehetnek árajánlatot az új platformon, így részt vehetnek a hosszú távú logisztikai szerződések piacán. A TimoCom ezzel újabb sokat ígérő termékkel bővíti az üzletet. A vállalat a jövőben is egyre magasabbra teszi a mércét, és mindig ügyfelei igényeit helyezi a középpontba. Új ötletekkel, erős csapattal és nagy szenvedéllyel vetik magukat bele a munkába.

TimoCom logo

TimoCom logo


A TimoCom központja Düsseldorfban. Itt fut össze az összes kommunikációs szál.

A TimoCom központja Düsseldorfban. Itt fut össze az összes kommunikációs szál.

(logsped)

További információk:



2010.02.02.