Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Scania elindítja a Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető 2010 (YETD 2010) versenyt

Kapcsolódó oldal:  



A Scania 2010-ben ismételten elindítja a Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető 2010 (YETD 2010) versenyt

Fiatal, magyar tehergépkocsi-vezetők szállhatnak versenybe az előkelő Európa-bajnoki címért.

A Scania ismét keresi Magyarország legjobb fiatal tehergépkocsi-vezetőjét, ezért a közelmultban hivatalosan elindította a Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető 2010 (Scania YETD 2010) versenyt. Országszerte fiatal tehergépkocsi-vezetők ezrei előtt nyílik lehetőség, hogy versenybe szálljanak és közülük a legjobb hazánkat képviselje a neves európai döntőn.

A Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető 2010 (YETD 2010) verseny a Scania Járművezető Versenyek (Scania Driver Competitions) része, amelyet 2010-ben a világ 27 országában rendeznek meg várhatóan 45 ezer indulóval. A rendezvénysorozat a résztvevő országok illetve jelentkezők száma alapján az egyik legnagyobb ilyen versenynek számít.

Reflektorfényben a gépkocsivezetők

A YETD 2010 ismét reflektorfénybe helyezi a magyar gépkocsivezetőket tudásuk és szakértelmük bemutatásával, illetve a társadalomban betöltött létfontosságú szerepük kihangsúlyozásával.

"Meggyőződésünk, hogy a gépkocsivezető a legfontosabb tényező a gazdaságos, környezetkímélő és biztonságos fuvarozás megteremtésében, hiszen a jól képzett, elhivatott sofőrök hatékony vezetésükkel csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, valamint hozzájárulnak a közlekedésbiztonság javításához." - mondja Leif Östling, a Scania elnök-vezérigazgatója.

A Scania most olyan fiatal (35 év alatti), magyarországi tehergépkocsi-vezetőket keres, akik kellő tudással és elszántsággal rendelkeznek ahhoz, hogy megfeleljenek a verseny kihívásainak. A kiváló járművezetési készségeken túlmenően legalább ennyire pozitív hozzáállást, biztonságtudatosságot, kitartást és szakmai büszkeséget kell tanúsítaniuk. Csakis az ilyen tulajdonságokkal felvértezett gépkocsivezetők teljesíthetnek sikeresen az elméleti teszteken és juthatnak el odáig, hogy részt vegyenek a júniusi országos döntőn.

A győztes nemcsak Magyarországot képviseli majd a 2010 októberében Svédországban, a Scania központjában megrendezésre kerülő európai döntőn, hanem a magyar fuvarozószakma példaképévé és nagykövetévé is válik, valamint segíthet még több magyar fiatalt erre a pályára csábítani.

A tét egy vadonatúj kamion

A kétnapos európai döntő résztvevői az Európa minden részéről érkező 17 másik nemzeti győztessel mérkőznek meg a 2010-es Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető bajnoki címért és egy vadonatúj Scania nyerges vontatóért.

A verseny nemzetközi védnöke idén ismét az Európai Bizottság és a Nemzetközi Közúti Fuvarozók Egyesülete (International Road Transport Union, IRU) legfontosabb nemzetközi támogatója pedig a Michelin. A magyarországi rendezvénysorozat a Közlekekedési, Hírközlési és Engiaügyi Minisztérium (KHEM) fővédnöksége, valamint az Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) védnöksége mellett kerül megrendezésre. Támogatóink között szerepel a Schmitz Cargobull Magyarország Kft. és a Würth Szereléstechnika Kft., médiapartnereink pedig a Camion Truck&Bus magazin és az Autóközlekedés című szaklap. Támogatásukkal a Scania célja, hogy felhívja a politikusok, az iparág vezetői, a környezetvédelem, illetve a közlekedésbiztonság mellett kampányolók, a gépkocsivezetők és a nagyközönség figyelmét az európai fuvarozói ágazatot érintő néhány kulcsfontosságú problémára.

"A jelenlegi gazdasági körülmények, a növekvő üzemanyagárak, a közlekedés egyre veszélyesebbé válása és a környezetvédelmi kérdések fényében most nehéz időket él a magyarországi fuvarozói ágazat." - mondja Leif Östling, elnök-vezérigazgató. "A YETD 2010 ezért fókuszál erősen a biztonságos és gazdaságos vezetés előtérbe helyezésére." (logsped)

További információk:



2010.01.22.