Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Scania buszok új 7 literes Euro 6 motorral

Kapcsolódó oldal:  



Scania buszok új 7 literes Euro 6 motorral

Az idei kortrijki Busworld kiállításon mutatta be a Scania 9 és 13 literes motorcsaládja kiegészítéseként az új 7 literes 280 lóerős buszmotorját. Az új motorral a svéd gyártó már a 250 és 490 lóerő közötti tartományban 1.100 és 2.550 Nm nyomaték között kínál Euro 6 erőforrásokat ügyfeleinek. Az új motor városi környezetben, kevésbé megterhelő domborzati viszonyok között ideális választás

"Az új 7 literes motorra vonatkozó igény már többször megmutatkozott azon ügyfeleink részéről, akik számára nincs szükség kiemelkedő teljesítményre személyszállítási feladataik ellátásához." - mondta Klas Dahlberg, a Scania buszüzletágáért felelős alelnöke. "Ügyfeleink részére így szélesebb teljesítmény- és nyomaték-választék áll rendelkezésre, ráadásul még könnyebben kiszolgálhatjuk az egyedi igényeket."

Csakúgy, mint a Scania Euro 6 motorválasztékának sok más tagja esetében is, az új hathengeres erőforrás extra nagy nyomású befecskendezést és változó geometriájú turbótöltőt alkalmaz, a környezetvédelmi előírásokat pedig kipufogógáz-visszavezetés (EGR) és kipufogógáz utókezelés (SCR) együttes alkalmazásával teljesíti. Mindezek mellett két 9 literes és egy 13 literes motor esetében az Euro 6 norma teljesítését kizárólagosan az SCR technológia alkalmazásával oldották meg.

A 280 lóerős 1.100 Nm nyomatékú motor a Scania motorkínálatának alsó teljesítményszintjén helyezkedik el, és azon ügyfelek számára ideális választás, akik leginkább sík terepű városi környezetben dolgoznak járműveikkel.



Az alacsony padlós vagy alacsony belépésű buszokba keresztben vagy hosszában is beépíthető 7 literes motor ugyanazokban a buszkonfigurációkban használható, mint 9 literes társai, valamint rendelhető helyi felépítményezésre szánt alvázakba is.

A kisebb lökettérfogatnak köszönhetően a motor súlya is kisebb, csakúgy, mint bizonyos kiegészítő berendezéseké. Az alacsonyabb nyomatékszint miatt a ZF automata váltóknak egy könnyebb változata kerül beépítésre.

Összességében az új hajtásláncnak köszönhetően akár 500 kg súlymegtakarítás is elérhető a 9 literes motorhoz képest, amely az üres jármű hátsó tengelyének terhelését csökkenti és több utas szállítását teszi lehetővé.

Az új 7 literes Euro 6 motor a Scania termékválasztékának szerves részét képezi, ezért csakúgy, mint a többi motor és részegység esetében, a Scania teljes szervizhálózata áll mögötte. A Scania továbbra is a jelenleg elérhető legszélesebb választékot kínálja a megújuló üzemanyagokkal működő motorok terén, beleértve az Euro 6 motorokat. Földgáz- és biogáz-üzemű motorok már most rendelhetők és hamarosan elkészül a bioetanollal működő motor is.

A Busworld kiállításon bemutatkozó egyik legfontosabb újdonság, hogy négy dízelmotor (320/360/450/490 lóerő) nem csak az Euro 6 normának felel meg, de 100%-ban üzemeltethető biodízellel is - az iparágban elsőként.

Az új motor az amerikai Cummins céggel együttműködésben került kifejlesztésre. A két vállalat közötti együttműködés két évtizedre tekint vissza és többek között felöleli a befecskendezési technológia, a turbótöltők és a károsanyag-kibocsátás területeit. (logsped)

2013.10.21.