Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



A Metrans új konténer terminálját átadták Csepelen

Átadták a német Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) AG magyar leányvállalata, a Metrans Kft., új, 50 millió eurós beruházással megvalósult intermodális terminálját szerdán Csepelen, ami a cég negyedik szárazföldi csomópontja. (ProfitLine)

Az Angela Titzrath, a Hamburger Hafen und Logistik AG elnöke elmondta, hogy a vasúti és közúti fuvarozást kombináló új, 165 ezer négyzetméteres terminál stratégiailag kiemelten fontos a vállalatnak. A konténeres szállítás területén jelentős előrelépést jelent a fejlesztés, amely fontos közlekedési csomópontban van. A beruházás kevesebb, mint két év alatt elkészült.

Angela Titzrath közölte, a csoport tavaly 390 millió euró árbevételt ért el, a cégnek 60 saját mozdonya van, és 2400 vasúti kocsija. Hosszú távon gondolkodnak Magyarországon, az ország kiváló infrastruktúrával rendelkezik, benne a Duna kiemelt része az európai szállítási utaknak. A csepeli terminál az észak-európai kikötők és délkelet-Európa fontos közlekedési útvonalainak metszéspontjában van.

Magyarország egyik legnagyobb elosztó központja épült fel Csepelen. Az 50 millió eurós beruházással az ország a kelet-nyugati áruforgalom csomópontjává is válhat.

A logisztika idén 7 százalékkal járulhat hozzá a gazdaság teljesítményéhez. De ahogy korábban, most is az ipar lesz a fő húzóerő. Az 50 millió eurós beruházással Magyarország lehet a kelet-nyugati áruforgalom egyik csomópontja. "A logisztika egy nagyon jó motorja a gazdaságnak és ahogy ezt Közép-Kelet-Európában is tapasztaltuk a logisztika nagy fejlődésben van és fejlődni is fog. Ezért is döntöttünk úgy, hogy Magyarországon fogjuk létrehozni a logisztikai központunkat, ami felelni fog az egész Közép-Kelet- illetve Dél-Európáért." - nyilatkozta Kiss Péter, a Metrans Danubia Kft. vezérigazgatója.

A vezérigazgató elmondta: Csepelen hat vágányon rakják át az árut, és két vágányon jutnak az üres konténerek a tárolóba. Jelenleg a Metransnak évi 170 ezer konténer forgalma van Magyarországon, ez 250 ezerre emelkedik és havi 250 vonatot tudnak kezelni, a beruházással. Tervük a trimodális szállítás megteremtése, hogy a Dunát is bekapcsolják - a vasúti- és a kamionforgalom mellett - a konténerszállításba. A 165 ezer négyzetméteres új terminálon lesz konténerjavító, és tárolni tudják a hűtőkonténereket is. Dolgozók létszáma első ütemben 200-zal bővül, ebből 180-at felvettek. A csoport 1500 dolgozót foglalkoztat - ismertette. A cégnek csepeli mellett Prágában, Ceská Trebovában és Dunajska Stredaban vannak hasonló szárazföldi csomópontjai.



A logisztikai fejlesztések jelentősen javítják az ország versenyképességét, és úgy vélte, a fejlesztés hozzájárul Magyarország céljának eléréséhez, hogy a kelet-nyugati, valamint az észak-déli áruforgalom központja legyen. Morovik Attila, Csepel alpolgármestere a polgármester szavait közvetítve kiemelte: Csepel számára mérföldkő az új terminál, azon dolgoznak, hogy Csepel a környezetbarát modern ipar központja legyen. A fejlesztés mintegy 200 új munkahelyet, és beszállítói lehetőséget teremt a helyi vállalkozóknak, és további jelentős közérdekű támogatással segíti a kerület közlekedésfejlesztését.
(logsped)

2017.06.14.