Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Magyar hitelből épül a Szeged-Szabadka vasútvonal szerbiai szakasza

A Szabadka-Szeged-Hódmezővásárhely közötti villamosközlekedés a cél, így épül meg minden, de a munkát a vasúti forgalom helyreállításával kezdik. A magyarországi vasúti szakasz felújítását a MÁV-on keresztül oldják meg, a szerbiai szakasz költségeit pedig magyar bankhitelből fedezik – mondta a Délmagyarországnak Lázár János kormánybiztos. (DM)

Szegeden tárgyalt a Szeged-Szabadka vasútvonal felújításával foglalkozó magyar–szerb munkabizottság csütörtökön. Az ülés után Lázár János, a fejlesztés kormánybiztosa a Délmagyarországnak elmondta, hogy a tervek szerint még az idén minden szerződést és megállapodást megkötnek. Most az is kiderült, hogy a szerbiai szakaszt magyar bankhitelből építik majd, a magyar és a szerb állam közreműködésével.

A MÁV-nál már intézik a közbeszerzést

A magyar kormány arról már korábban döntött, hogy a a magyarországi 12 kilométeres szakasz kivitelezését Szeged és az országhatár között a Magyar Államvasutak beruházásában valósítja meg. A MÁV a közbeszerzési eljárás kiírását már meg is kezdte.

– Ez egy komoly beruházás. A magyar oldal is, húszmilliárd forint lesz, és a szerb oldal is hasonló nagyságrendű. A tervek készen vannak, és reális várakozás az, hogy jövő tavasszal a munka elkezdődjön, és 2022 tavaszán elindulhasson a forgalom Szeged és Szabadka között – tette hozzá Lázár János, aki azt is elmondta, beszéltek arról is, hogy a határátlépést hogyan oldják meg, hiszen Schengen külső határáról van szó.

Vonat után jöhet a villamos

– Az első cél, hogy a vasúti forgalmat helyreállítsuk. Ezt a két állami vasúttársaság fogja szervezni, a következő lépés pedig az lesz, hogy a szegedi villamos ki tudjon menni Szabadkára. Az egész pálya alkalmas lesz arra, hogy a villamos ki tudjon menni Szegedről, vagy Hódmezővásárhelyről Szegeden át Szabadkára. Tehát Szabadka-Szeged-Vásárhely villamosközlekedése a cél, így épül meg minden, de először a vasúti forgalom helyreállításával kezdünk – mondta a kormánybiztos.

Már augusztusban döntöttek

A kormány még augusztusban döntött a Szeged–Szabadka vasútvonal fejlesztéséről. Akkor a Magyar Közlönyben jelent meg egy határozat a miniszterelnöktől. Ennek egyik pontjában Orbán Viktor azt kérte a külügyminisztertől, hogy Lázár János kormánybiztossal, a belügyminiszterrel, a pénzügyminiszterrel és az innovációért és technológiáért felelős miniszterrel, a MÁV bevonásával egyeztessenek a Szeged–Szabadka vasútvonal fejlesztéséről. Azaz a kormányhatározat szerint a beruházó a magyar vasúttársaság lesz, és az is kiderült, hogy uniós forrásokat is bevonnak a fejlesztésbe.

Mindenkinek jó lesz, aki a környéken lakik

Ez a vasútvonal annyira fontos a térségnek, hogy már áprilisban tárgyalt róla együttes ülésén a szerb és magyar kormány Szabadkán, ahol aláírtak egy szándéknyilatkozatot is a fej­lesz­tésről. Akkor közös sajtótájékoztatót tartott Ana Brnabic szerb és Orbán Viktor magyar kormányfő. Orbán Viktor a Szabadka–Szeged és a Szabadka–Baja vonallal kapcsolatban azt mondta: mindenkinek jó lesz, aki ebben a térségben lakik.
(logsped)

2019.09.23.