Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

A londoni metró jelzőberendezéseit a Bombardier korszerűsíti

Kapcsolódó oldal:  



A londoni metró jelzőberendezéseit a Bombardier korszerűsíti

Londonban is a világszerte jól bevált BOMBARDIER CITYFLO 650-es automatikus vonatvezérlő rendszert fogják alkalmazni.

A Bombardier Transportation nyerte a londoni metró automatikus vonatvezérlő (ATC) rendszerének és jelzőberendezéseinek korszerűsítésére kiírt pályázatot. A mintegy 354 millió GBP (kb. 402 millió euro / 577 millió USD) értékű szerződés megkötésére a londoni metróhálózat korszerűsítési programja keretében került sor. A Bombardier a már bizonyított CITYFLO 650-es vonatvezérlő rendszerét, és a madridi metróban sikeresen működő innovatív kommunikáció-alapú vonatvezérlő technológiáját szállítja le a megbízónak.

A teljes szerződés a londoni földalatti-hálózat négy felszín alatti vonala (Metropolitan, District, Circle, Hammersmith & City) jelzőberendezéseinek korszerűsítésére és automatikus vonatvezérlő rendszerrel történő ellátására szól. A londoni metróhálózat 40%-át kitevő vonalakon naponta 1,3 millió utas utazik, mely a teljes utazóközönség 25%-át teszi ki.

Az összesen 310 km hosszúságú vonalat (melyből 40 km alagutakban fut), a 113 állomást, a 191 szerelvényt, a 49 szervizvonatot és a 6 műemlék vonatot a Bombardier 2018-ra szereli fel a berendezésekkel, melyet két év garancia-időszak követ. A fő projektiroda Londonban lesz, a termékek zömének beszállításáról és a kapcsolódó gépészeti munkák elvégzéséről a Bombardier Bangkokban, Helsinkiben, Madridban, Pittsburghben, Plymouthban, Derbyben és Readingben található üzemei gondoskodnak. A meglévő és az új földalatti járműveket a Bombardier az új szerződés szerint szereli fel a berendezésekkel.

André Navarri, a Bombardier Transportation elnöke és operatív igazgatója így kommentálta az eseményt: "A Bombardier úttörő jellegű kommunikáció-alapú vonatvezérlő technológiája 13 metróvonalon működik világszerte, és bizonyítottan jelentős kapacitás-növelést, illetve szolgáltatási színvonal-javulást eredményezett ügyfeleinknél. Nagyon örülünk annak, hogy elnyertük a londoni metró korszerűsítésére szóló megbízást, és örömmel tekintünk a közös munka elébe az izgalmas, több százezer utas érdekét szolgáló hálózatkorszerűsítési projekt kapcsán."

Anders Lindberg, a Bombardier vasúti irányítórendszereket gyártó Rail Control Solutions divíziójának elnöke kijelentette: "Az elnyert megbízás nemcsak egy fontos szerződést jelent a Bombardier számára az angliai jelzőberendezés-piacon, hanem ékesen bizonyítja, hogy ügyfeleink elégedettek innovatív CITYFLO 650-es rendszerünkkel, és megbízható szállítónak tartanak bennünket. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a világszerte ismert CITYFLO rendszerünkben alkalmazott úttörő technológiát most az Egyesült Királyságban is bemutathatjuk."

A CITYFLO 650 a Bombardier egyik jól bevált automatikus vonatvezérlő technológiája, mely Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában 13 metróvonalon működik eredményesen. A mozgóblokkos kommunikáció-alapú vonatvezérlő rendszer korszerű rádió-alapú, nagy kiterjedésű számítógép-hálózatokon keresztül biztosítja az irányítóközpont és a vonat közötti kommunikációt. Amellett, hogy a CITYFLO 650 gyorsan, a szolgáltatás megszakítása nélkül üzembe helyezhető, az örökölt vonatvezérlő rendszerekkel is interoperábilis, és az országos követelményekhez adaptálható. A korszerű megoldás nagyobb biztonságot, nagyobb kapacitást, fokozottabb megbízhatóságot és nagyobb járatsűrűséget eredményez, ugyanakkor lehetővé teszi a karbantartási költségek csökkentését is.

A Bombardier legutóbb az egyik legnagyobb forgalmú európai metróhálózatnak számító madridi metró 1-es és 6-os vonalára szállított ilyen berendezéseket, aminek eredményeképpen az ügyfél máris 30%-os szállítási kapacitás-növekedést tapasztalt, ám még további kapacitás-bővülés várható. Ilyen berendezéseket kapott a sheznheni metró 3-as vonala is Kínában; a rendszerek leszállítása 22 hónapot vett igénybe. A folyamatban lévő projektek közé tartoznak a Szaúd-Arábiában és Brazíliában megvalósuló projektek, ahol a CITYFLO 650 a BOMBARDIER INNOVIA Monorail 300 rendszerének elválaszthatatlan részét képezi.

A Bombardier Transportation Rail Control Solutions divíziójának portfoliójában éppúgy megtalálható a BOMBARDIER CITYFLO tömegközlekedési megoldások teljes skálája a kézi vezérlésű rendszerektől a teljesen automata rendszerekig, mint a kommunikáció-alapú rendszerek. A divízió gyártja az INTERFLO fővonali jelzőberendezéseket is, a hagyományos rendszerektől kezdve az ERTMS 2-es szintjének megfelelő rendszerekig. A Bombardier megoldásai a pályamenti és a fedélzeti jelzőberendezések teljes skáláját felölelik. (logsped)

2011.07.07.