Hosszú tárgyalássorozatot követően megtalálta az önkormányzat azt a befektetőt, amely részt vehet a szegedi logisztikai központ kiépítésében.
Az ország legnagyobb, száz százalékban magyar tulajdonú szállítmányozási cége, a Masped Rt. lehet a szegedi logisztikai központ felépítésében az önkormányzat stratégiai partnere, azaz a várt befektető. A létesítmény iránti érdeklődés akkor nőtt meg, amikor a kormányfő bejelentette: 2005. december 31-éig Szegedre ér az M5-ös sztráda.
A logisztikai központtal kapcsolatban utoljára néhány hete adtunk hírt, akkor annak kapcsán, hogy 47 hektárosra bővült a földterülete, miután a Kincstári Vagyon Igazgatóság öt és fél hektár tulajdonjogát adta át ingyen a városnak, a kormány döntése nyomán. A központ tervezése azután indulhatott meg, hogy a Nemzeti földalap tavaly tavasszal 42 hektáros földterületet adott át kormányhatározat alapján a regionális logisztikai központ építésére a szegedi önkormányzatnak. A város azt tervezte, ha nem jelentkezik befektető a központ felépítésére, akkor az első lépcsőben 1 milliárd 200 milliós beruházáshoz hitelt vesz fel a Duna-Tisza Regionális Fejlesztési Rt.-vel, és később értékesíti a központot.
Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester többször is beszámolt róla lapunknak: az M5-ös továbbépítésének bejelentését követően egyszerre több céggel - mint lehetséges befektetőkkel - párhuzamosan tárgyaltak. Jelenleg egyébként a központ tervezése és a beruházás előkészítése zajlik, készülnek a hatástanulmányok is.
Az előkészületeket az önkormányzat által alapított Praelog Kft. végzi. Ebben szerezhet tulajdonrészt az a beruházó - minden valószínűség szerint a Masped Rt. - amely felépíti a bázist.
A VPOP már jelezte: ha felépül, a szegedi logisztikai központba kívánja költöztetni regionális belterületi vámszolgáltatását, ugyanakkor számos szállítmányozó, illetve vámudvart működtető cég is bejelentkezett.
(DM)
(logsped)
További információk:
2004.06.29.