Kommunikációs stratégiaváltásra készülnek a pénzügyi szolgáltatók a válság hatására.
A pénzügyi szolgáltatók idén lényegében a tavalyival megegyező nagyságrendben költenek kommunikációra, azonban ezen belül jelentős átcsoportosításokra kerül sor - derül ki a GWC Pénzügyi PR-kommunikációs Ügynökség által végzett felmérésből. A reklámok helyett egyre inkább az indirekt kommunikáció irányába tolódik a hangsúly. Ide tartozik többek között az ismertség növelése, az imázs javítása, valamint a piaci szerep és a kommunikációs aktivitás párhuzamba állítása.
Egyre többen gondolják, hogy a pénzügyi területre jellemző ügyfélközpontú, bizalmi alapú szolgáltatásoknál felértékelődik a szakmai tudást hitelesen bemutató, a tartalomra épülő kommunikáció. A válaszadóknak 70 százaléka vett igénybe bizonyos mértékben tanácsadói közreműködést, s csak 30 százalékuk támaszkodott belső erőforrásra.
(NO)
2009.01.15.