Az autonóm tehergépkocsik a későbbiekben jelentősen leszoríthatják a szállítmányozás költségeit. (gyartastrend.hu)
Mostanában nap mint nap újabb technológiával szerelik fel az autókat és az egyéb járműveket. A közelmúltban már az önvezető autókat megismerhettük, ám ezek jobbára korlátozottabb mérettel rendelkeztek.
A Daimler egy lépéssel még tovább merészkedett, amikor megalkotta az önvezető kamiont.
Bár a monstrumok a közeljövőben bizonyosan nem fogják ellepni a közutakat, a Daimler fejlesztése már kétségtelenül létezik. Az autógyártó a félautomata Highway Pilot kísérleti rendszert egy kibővített Mercedes-Benz Actroson tesztelte a németországi A8-as autópályán, és állítólag kifogástalanul működött.
A technológia jelentheti a szállítmányozás jövőjét.
A jelenlegi jogszabályok értelmében a közúton közlekedő autókat nem lehet felügyelet nélkül hagyni, és így a tesztvezetés alatt egy, a funkciókat ellenőrző csapat is utazott a jármű fedélzetén. A Daimler autonóm teherautó útját radar, sztereokamerák és az adaptív sebességszabályozóhoz hasonló, felhasználásra kész rendszerek egyengetik az autópályán.
Alapvetően ezek miatt a tulajdonságok miatt már nincs is szükség a kamiont irányító sofőrre. A rendszer nem igényel különleges kialakítású kocsikat, bármilyen járműben telepíthető. A Daimler Highway Pilot rendszere egy ideig még nem fog kereskedelmi forgalomba kerülni, mivel még mindig van mit csiszolni rajta.
Jó tudni azonban, hogy a jövőben a hasonló eszközök jóval könnyebbé és biztonságosabbá tehetik az életünket. Az emberi hibák kiküszöbölése mellett sofőrök nélkül a szállítmányozás is olcsóbbá válhat. A Highway Pilot ugyanakkor "hús-vér" vezetők mellett is igen komoly szolgálatot teljesíthet. A fuvarozók életét jelentősen megkönnyítheti, és lehetővé tenné számukra, hogy ha kimerültek, pihenhessenek egy kicsit.
(logsped)
2015.10.08.