Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Az intermodális szállítás növekedése a GEFCO Magyarországnál

Kapcsolódó oldal:  



Az intermodális szállítás növekedése a GEFCO Magyarországnál

A GEFCO Magyarország 2013-ban vette fel szolgáltatásai közé az intermodális szállítást – elsőként a keleti országokba irányuló szállítmányozásban.

A vállalat a szolgáltatás volumenének jelentős bővülésére számít az idén, amely során nagymértékben épít a nemzetközi GEFCO csoport többéves tapasztalatára.

Az intermodális fuvarozás térnyerése

A GEFCO csoport néhány évvel ezelőtt bővítette ki szállítmányozási szolgáltatásainak körét az intermodális szállítással, válaszul az egyre hatékonyabb, gazdaságosabb és környezettudatosabb logisztikai szolgáltatások iránti növekvő igényre. Az intermodális áruszállítás során az áru a szállítási távolság nagyobb részét a környezetkímélő vasúti vagy vízi szállítóeszközön teszi meg, s csak az elő- és utófuvarozás rövidebb szakaszain kerül sor közúti szállításra, jelentősen mérsékelve a teljes útra vetített károsanyag-kibocsátást.

A GEFCO csoport mára jelentős tapasztalattal rendelkezik az intermodális szállítás területén, és képes finomra hangolt kombinációkat és hatékony logisztikai megoldásokat kínálni, a már meglévő infrastruktúrához igazítva ajánlatát.

Intermodális szállítás a Gefconál

A GEFCO Magyarország által kínált intermodális szállítás jelenleg elsősorban a Magyarországtól Fehéroroszországon és Oroszországon át Kínáig terjedő relációt fedi le. Az intermodális szállítás tranzitideje a tengeri szállítás 40-45 napos tranzitidejével szemben 20-25 napra tehető. A költségek a tengeri konténeres szállításhoz képest magasabbak, a légi szállítás költségénél azonban lényegesen alacsonyabbak.

Az intermodális közúti-vasúti szállítás gyors és kiszámítható, az időjárási tényezőktől független, kevesebb kockázattal jár. Ezen tulajdonságai miatt jellemzően elsősorban az időérzékeny áruk szállításánál jelenthet optimális megoldást, így például az autóiparban, a gyártó cégeknél, ahol nem kockáztatható a folyamatos termelés egy-egy alkatrész hiánya vagy késedelmes beérkezése miatt. A szállítás kiszámíthatósága teszi lehetővé, hogy a gyártók a költségek csökkentése érdekében minimalizálják a raktárkészletüket - de ebben az esetben a termelés biztonsága nagymértékben függ a logisztikai szolgáltató megbízhatóságától.



A Just In Time elv szerint működő rendszerek szigorú követelményeket támasztanak a távolsági szállítás pontosságával, megbízhatóságával, rugalmasságával, a rakományokat megelőző és követő információk hozzáférésével, kezelésével kapcsolatban. Elvárják továbbá olyan - szükség szerint sajátos kialakítású - járművek alkalmazását, amelyekről - megfelelő rakományhordozók alkalmazásával - gyorsan és lehetőség szerint automatikusan lerakhatók, akár közvetlenül a gyártósorra továbbíthatók a rakományok.

A GEFCO számára jelentős versenyelőnyt jelent, hogy az Oroszországi Vasutak – amely a GEFCO Csoport többségi tulajdonosa – üzemelteti Oroszország vasúthálózatát, többek között az országot átszelő Transz-szibériai vasutat, amely a világ leghosszabb vasútvonala. A jó együttműködésnek köszönhetőn a GEFCO Magyarország teljes körű logisztikai szolgáltatást (átrakás, árukezelés stb.) kínál a végpontokon is.



A térségben továbbhaladva kelet felé, a GEFCO Kína iparosodott területeit is képes lefedni intermodális szolgáltatásaival, legyen az bármelyik ipari nagyváros, Sanghaj, Peking, stb.

Folyamatosan erősödnek a magyar gazdaság gazdasági kapcsolatai Oroszországgal és több ázsiai országgal, kiemelten Kínával. Sok magyar gazdasági szereplőhöz hasonlóan a GEFCO Magyarország számára is fontos növekedési forrás a keleti országok irányába történő forgalom. A GEFCO csoport jelenleg több országban, köztük Kína, Oroszország és Törökország viszonylatában folytat intermodális szállítmányozást. (logsped)

2014.05.29.