Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

A GLS: csomagszállítási díjemelés

Kapcsolódó oldal:  



A GLS: csomagszállítási díjemelés

Az európai csomag-, expressz és logisztikai szolgáltató GLS Csoport 2011. április 1-től átlagosan 3,8 százalékkal emeli belföldi és nemzetközi szállítási díjait. A GLS CsomagPontokban változatlanok maradnak a magánszemélyekre érvényes árak.

- Tavaly az európai országok többségében erőre kapott a csomagszállítási piac - mondta Rico Back, GLS CEO. - A vállalatoknál jelenleg növekszik a szállítást igénylő áruk mennyisége. A gazdasági válság alatt azonban a CEP-piacon meredeken zuhantak az árak, és ez még most is érezteti hatását. Elérkezett az ideje, hogy díjainkat is úgy módosítsuk, hogy tükrözzék az általunk képviselt minőség és szolgáltatás magas színvonalát.

A GLS működteti Európa egyik legnagyobb közúti szállítási hálózatát, és a következő üzleti év során közel 55 millió euró értékben tervez fejlesztéseket.

- Beruházásaink túlnyomó része a jelenleg 665 depóból és 38 csomagirányítóból álló európai hálózatunk bővítését és folyamatos fejlesztését szolgálja - mondta el Back. - Emellett továbbra is költünk dolgozóink képzésére, valamint az informatika és a biztonságtechnológia fejlesztésére.

A költséges utolsó szakasz, a "last mile"

Az online kereskedelem új kihívások elé állítja a csomagszállítókat.

- A GLS tevékenységének gerincét továbbra is a vállalatok közötti, B2B csomagszállítás képezi, de az internetes kereskedelemben egyre gyakoribb, hogy ügyfeleink közvetlenül a végfelhasználónak küldik ki az árut - mondja Rico Back. - A GLS ma már minden ötödik küldeményt magánszemélynek kézbesít. Emiatt a szállítás utolsó szakasza, a "last mile", vagyis az utolsó mérföld különösen költséges.

A GLS stabil alapokkal rendelkezik ahhoz, hogy kielégíthesse ügyfelei igényeit a cégektől közvetlenül a végfelhasználóhoz irányuló, B2C szállítások tekintetében. A sűrű lefedettségű európai szállítási hálózat mellett a GLS CsomagPontok is fontos szerepet játszanak, egyfelől választható kézbesítési címként, másfelől a visszaküldött áruk kezelésében. Már tizenegy országban működnek GLS CsomagPontok. A GLS számos országban olyan szolgáltatást is nyújt, hogy SMS-ben vagy e-mailben előre kiértesíti a címzettet a kézbesítésről, ezenkívül az Interneten is elérhetők különböző kézbesítési lehetőségek.

- Folyamatosan fejlesztjük azokat a struktúrákat és szolgáltatásokat, melyek segítségével javíthatjuk a végfelhasználóknak történő kézbesítések színvonalát - állítja Rico Back. - Ennek révén igazodni tudunk ahhoz a számos ügyfelünk tevékenységében végbement hangsúlyeltolódáshoz, mely miatt ezek az ügyfelek a B2B- és a B2C-szállításokban egyaránt kiemelkedő minőséget várnak el. (logsped)

2011.02.02.