Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Gépjármű teljesítményadó volt súlyadó

Kapcsolódó oldal:  



2007. január 1-jétől megszűnik az ún. "súlyadó", helyébe az autó életkora és a motor teljesítménye alapján megállapításra kerülő Gépjármű teljesítményadó lép.

Az egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2006. évi LXI. törvény szerint 2007. január 1-jétől megszűnik az ún. "súlyadó", helyébe az autó életkora és a motor teljesítménye alapján megállapításra kerülő adóteher lép. 2007-től adókötelesek lesznek a motorkerékpárok is. (Korábban a 250 cm3 alatti rendszámtáblával ellátott motorkerékpár adómentes volt.)

Fontos tudni, hogy személygépkocsik és motorkerékpárok esetében megszűnik a 20, 30, illetve 50 százalékos katalizátor utáni környezetvédelmi kedvezmény.

Az adó alapja személygépkocsi és motorkerékpár esetén annak teljesítménye, mégpedig kilowattban kifejezve. Ha a hatósági nyilvántartásban a motor teljesítménye csak lóerőben van feltüntetve, akkor azt 1,36-tal kell osztani. Az adó mértékét a teljesítmény és a gépjármű gyártási évétől eltelt idő határozza meg.

Az adó mértéke:

- az adóalap után a gépjármű gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 300 Ft/ kilowatt
- gyártási évet követő 4-7 naptári évben 260 Ft/kilowatt
- gyártási évet követő 8-11 naptári évben 200 Ft/kilowatt
- gyártási évet követő 12-15 naptári évben 160Ft/kilowatt
- gyártási évet követő 16 naptári évben és az azt követő naptári években 120 Ft/ kilowatt

Kivételt jelentenek ugyanakkor a tehergépjárművek, mivel esetükben megmarad a régi rendszer. Az autóbuszok, nyergesvontatók, lakópótkocsik esetében marad az önsúly szerinti adóztatás. A tehergépjárműveknél szintén nem változik az adóalap, amely az önsúly plusz a raksúly 50 százaléka. Az adómérték az esetükben változatlan, azaz 1200 Ft az önsúly minden megkezdett 100 kilogrammja után. (VG)

2006.12.14.