Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Budapest Airport (BA) betonozás

Kapcsolódó oldal:
  


Megkezdődött a ferihegyi repülőtér új előterének betonozása

A Budapest Airport (BA) megkezdte a betonozási munkákat Ferihegy észak-nyugati előterén, vagyis azon a 76 ezer négyzetméteres területen, ahol a repülőtér bővítési programjának keretében új, összesen nyolc db repülőgép állóhelyeket alakít ki a Budapest Airport. A betonozást olyan különleges berendezéssel végzik a kivitelezők, amelyből egyetlen darab van az országban.


Kép: Budapest Airport


A közel 140 millió forint értékű úgynevezett "finisher" először tömöríti az elé öntött bazaltbetont, majd a tizenhét darab "fogból" álló óriási, rezgő fésűvel elsimítja az alapanyagot. A bazaltbeton rétegnek egyenletesen 35 cm vastagságúnak kell lennie. A Wirtgen SP500 típusú gép olyannyira egyedi, hogy jelenleg Magyarországon kizárólag Ferihegyen alkalmazzák. Kormánya nincs, a lánctalpas munkagép automatikusan követi a kifüggesztett navigációs huzalok vonalát. A finisher percenként egy köbméter betont tömörít össze és terít el az előtéren, ezalatt fél métert halad előre.

A tíz futballpálya nagyságú új előtérbe közel 30 ezer köbméter betont önt a Budapest Airport. Az első napokban két, egyenként 120 méter hosszú csíkot betonoznak le a szakemberek, amelyekből mintát vesznek és szigorú laboratóriumi vizsgálatoknak vetnek alá. A repülőtéri előtérnek óriási nyomást kell elbírnia, így kizárólag a legjobb minőségű anyagból készülhet. Egy feltankolt repülőgép akár 300 tonnát is nyomhat.

Bár a beton amúgy is kopásállóbb az aszfaltnál, a ferihegyi építkezéshez használt anyagot rendkívül kemény bazalt zúzalékkal is megerősítik, hogy növeljék az előtér teherbírását, kopásállóságát és élettartamát.

A kivitelezőknek nemcsak a betonfelületet kell megépíteniük, hiszen az előtéren speciális fénytechnikákra és csatornarendszerre is szükség van. Az új előtéren több mint két kilométer hosszú csatornarendszer biztosítja a csapadék biztonságos és környezetbarát elvezetését. Külön esővíztározó is épül, ahol a lehullott csapadékot a BA megtisztítja, és csak azt követően engedi be a csatornarendszerbe. Az előterek bővítése része a Budapest Airport BUD Future fejlesztési programjának. A repülőtér üzemeltetője a következő négy évben 65 milliárd forintot költ Ferihegy modernizálására. Az munkálatok első szakaszában a BA 76 ezer négyzetméter területű előteret ad át a forgalomnak.

A beruházásnak ez a fázisa 4,2 milliárd forintba kerül. (logsped)

További információk:

Budapest Airport (BA)  

2008.11.06.