Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

METROPOLIS metrószerelvény októberben az M2 vonalra érkezik

Kapcsolódó oldal:  



Demszky Gábor leleplezte az első új, Budapestre érkező METROPOLIS metró szerelvényt

Az első METROPOLIS metrószerelvény októberben érkezik Budapestre. A modern, elsőként az M2 vonalra érkező, majd azt követően az M4 vonalon forgalomba álló szerelvények egy teljesen új minőségi színvonalat jelentenek majd a főváros tömegközlekedésében. A főpolgármester által most felavatott METROPOLIS metrószerelvény októberben érkezik Budapestre és a szükséges teszteket és a próbaüzemet követően, várhatóan 2009 februárjától szállít majd utasokat. Ettől kezdve, a tervek szerint minden hónapban 2 új szerelvény áll majd forgalomba a felújított M2 vonalon, a METROPOLIS flotta legutolsó tagja pedig várhatóan jövő szeptemberben érkezik a magyar fővárosba.METROPOLIS metró szerelvényt

METROPOLIS metró szerelvény leleplezés




Az Alstom Transport és a BKV alig több, mint 2 évvel ezelőtt, 2006 május 30-án írta alá a meglevő M2 és az újonnan épülő M4 metróvonalak új szerelvényeinek tervezésére, gyártására és szállítására vonatkozó szerződést. Az M2 vonalra az Alstom Transport 22 darab, egyenként öt kocsiból álló szerelvényt, a most épülő M4 vonalra pedig 15 darab, egyenként négy kocsiból álló metró szerelvényt gyárt, összesen 65 milliárd forint értékben. Ez a legnagyobb összeg, amit Budapest valaha is járműpark modernizációra fordított, amely révén az Alstom Transport lett a BKV legnagyobb gördülőállomány beszállítója.

Budapesti METROPOLIS metró szerelvény


A METROPOLIS termékcsalád az Alstom Transport igazi slágerterméke: ebből a típusból ugyanis, a világ 45 városban több, mint 3.000 kocsi van forgalomban, amelyek naponta több, mint 1 millió utast szállítanak. A METROPOLIS metrók népszerűsége standard-moduláris kialakításukban rejlik. A szerelvények külseje (leginkább az orr-része) és belső kialakításuk soha nem egyforma, hanem mindig az adott város helyi igényeihez igazodik. A budapestiek például egy internetes szavazáson, 3 különböző front-design közül választhattak és választásuk arra a küllemtervre esett, amelyik a Millenniumi Földalatti design-ját idézi, ezzel teremtve kapcsolatot a múlt és a jövő metrója között.

Budapesti METROPOLIS metró szerelvény belső


"Budapest legnagyobb járműmodernizációs programjának első eredményét láthatjuk itt, az Alstom Transport katowicei gyártóközpontjában. Ez a jármű a legelső annak a 37 ultramodern metrószerelvénynek a sorában, amelyek forradalmasítani fogják a közlekedési kultúrát Budapesten. Az elmúlt években teljesen átépített 2-es metró és az újonnan épülő 4-es metró vonalain egyaránt az itt összeszerelt Budapest Metropolis szerelvények diktálják majd az iramot, naponta 1 millió ember közlekedését teszik majd sokkal kényelmesebbé, gyorsabbá és kulturáltabbá. Várhatóan már legkésőbb a jövő év tavaszán, a legelső modern metró forgalomba állását követően bepillantást nyerhetnek a budapestiek abba, milyen lesz egy gyökeresen új metróközlekedés Budapesten." - mondta Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere a szerelvény bemutatóján, a lengyelországi Katowicében.

Budapesti METROPOLIS metró szerelvény belső


"Ma nem egyszerűen egy közlekedési eszközt avatunk fel, hanem két év közös erőfeszítéseinek és megfeszített munkájának eredményét tárjuk a közvélemény elé. A célkitűzésünk az volt, hogy magyar partnereinkkel közösen olyan metrószerelvényeket építsünk, amelyen a budapestiek nap, mint nap szeretnek majd utazni és amelyre igazán büszkék lehetnek." - mondta Zal Shahbaz, az Alstom Transport üzletfejlesztésért felelős alelnöke. "A világon ma forgalomban lévő minden negyedik metrókocsi az Alstom Transport terméke. Célunk az, hogy Budapest számára is hosszútávú és megbízható partner legyünk nem csak a metrószerelvények, de egyéb gördülőállomány típusok, villamos és elővárosi szerelvények szállítása terén is." - tette hozzá az alelnök.

Budapesti METROPOLIS metró szerelvény belső


Az új budapesti metrószerelvényeket Franciaországban tervezték. A szerelvények főbb részegységi - a forgóvázak, a fékrendszerek, a légkondicionáló berendezések és az ajtók - Franciaországban készültek, a kocsiszekrények gyártása és az összeszerelés pedig az Alstom Transport lengyelországi Gyártási és Összszerelési Kompetencia Központjában, Katowicében történik. Az Alstom Transport katowicei üzeme egyebek mellett olyan nagy nemzetközi üzemeltetők számára gyárt és szállít kötöttpályás közlekedési eszközöket, mint például a Deutsche Bahn, az SNCF, a Francia Nemzeti Vasúttársaság, az RATP, Párizs Közlekedési Hatósága illetve az Olasz Államvasutak.

Budapesti METROPOLIS metró szerelvény vezérlő állás


A műszaki jellemzőkön túl, az új metrószerelvényeken való utazás is egyedülálló élményt jelent majd a budapestiek számára. Az Alstom Transport által gyártott új budapesti metrók kényelmes belső kialakítása, modern világítási rendszere, az alkalmazott színek és a felhasznált anyagok meleg tónusai nemcsak kellemes és pihentető atmoszférát teremtenek, de egyben tágas és kellemes környezetet is biztosítanak az utazáshoz. Az utasok kényelmét a beépített légkondicionálás, biztonságukat pedig a legmodernebb utastájékoztató rendszer, illetve az szolgálja, hogy a szerelvények egyterűek, azaz teljes hosszukban végigjárhatóak.

Miközben az első METROPOLIS szériaszerelvény hamarosan Budapestre érkezik, a szerelvények prototípusa intenzív tesztelésen esik át Franciaországban, az Alstom Transport Valenciennes-i tesztközpontjában, a világ egyik legfejlettebb tesztlétesítményében. Az Alstom Transport szakemberei decemberig a prototípus szerelvény 81 különböző műszaki jellemzőjét tesztelik. A tesztekkel párhuzamosan - amelyeket a BKV szakértői kísérnek figyelemmel - már elkezdődött a budapesti metróvezetők új szerelvényekre való átképzése, tréningje is. (logsped)
2008.09.08.