Elkészült az első magyar tram-train prototípusa
Elkészült a Hódmezővásárhely—Szeged tram-train vonalra szánt jármű prototípusa a Stadler valenciai gyárában. A pályaépítés jól halad Hódmezővásárhelyen, a kivitelezők az év végére elkészülnek a vágányfektetéssel. (MN)
Elkészült az első három jármű kocsiszekrénye a Stadler valenciai gyárában, és a megrendelő MÁV-Start elfogadta a prototípusokat – értesült lapunk.
Az első két tram-train jármű leszállítására és a hatósági próbák megkezdésére várhatóan jövő év második felében kerülhet sor. A magyar vasúttársaság nyolc hibrid tram-train jármű megrendelésére 2017 novemberében kötött szerződést a közlekedési tárcával.
A 17,62 milliárd forint értékű támogatási szerződés a járművek beszerzésére, valamint a szegedi tram-train karbantartó bázis létesítéséhez szükséges berendezések beszerzésére biztosít forrást.
A Stadler Rail Valencia S.A.U. gyártmányú tram-train járművek a korszerű utastájékoztató rendszerrel, tágas utastérrel, wifikapcsolattal, 230 voltos és USB-csatlakozókkal rendelkeznek majd.
A járművek négy kerekesszékes utas, illetve nyolc kerékpár vagy négy babakocsi szállítására lesznek alkalmasak. A kocsikon oldalaként 4-4 kétszárnyú feljáróajtót alakítanak ki. Eközben zajlik a vasúti pálya kialakítása Hódmezővásárhelyen.
A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azt közölte, hogy az év végére a városi szakaszon 85 százalékos készültséget érnek el. Azután csak felsővezeték-építési, biztosítóberendezési munkák, illetve a lámpák összehangolása, a járművek tesztelése zajlik majd.
(logsped)
2019.05.15.
|