Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Egyelőre nem lesz német útdíj

Meghátrált a német kormány, mégsem vezetik be januártól az autópályadíjat. (M1)

Azután döntöttek így, hogy az unió kötelezettségszegési eljárást indított Németország ellen, mert a törvényt diszkriminatívnak tartották. A jogszabály szerint, bár mindenkinek kötelező lett volna matricát venni, ennek árát a német autósok levonhatták volna az adójukból.

A bajor tartományi választásokon nyertes jobboldali Keresztényszociális Unió egyik fő kampányígérete volt, hogy autópályadíjat vet ki a külföldi autósokra. A javaslatot testvérpártjuk, az ugyancsak jobboldali Kereszténydemokrata Unió és a koalíciós partner, a baloldali Szociáldemokraták is fenntartásokkal fogadták, mivel úgy gondolták, elfogadása sértené az unió diszkriminációról szóló előírásait, egyes ellenzéki pártok pedig egyenes idegenellenesnek nevezték az előterjesztést.

Az Európai Bizottság már a törvény elfogadása előtt kritizálta a tervezetet. Abba beleegyeztek volna, hogy az útdíj kivetésével egy időben a német törvényhozás csökkentse a személyautókra kivetett adót, a német parlamentben elfogadott jogszabály viszont végül nem ezt mondta ki: a kormány csak azoknak a német kocsiknak az adóját csökkentette, amelyekre megvásárolták az autópálya-matricát. Ez viszont az EU szerint diszkriminatív, ezért csütörtökön kötelezettségszegési eljárást indítottak Berlin ellen.



A közlekedésért felelős Uniós biztos úgy fogalmazott: egy autópálya-díj rendszer csak akkor felelhet meg az európai jognak, ha tiszteletben tartja az uniós szerződés diszkriminációmentességet előíró alapelvét. Jelenleg komoly kétségeink vannak, hogy ez a helyzet az ide vonatkozó német jogszabályok esetén. Most gyorsan járunk el, hogy tisztázzuk ezeket a kétségeket egy kötelezettségszegési eljárás keretében, az EU állampolgárainak érdekében - tette hozzá Violeta Bulc.

A német közlekedési miniszter nem ért egyet a biztossal: azt állítja, a díjrendszer nemzeti hatáskörbe tartozik. Ugyanakkor azt is hozzátette: a német kormány hajlandó megvárni Brüsszel döntését, ami azt jelenti, hogy feltehetően elhalasztják a januártól tervezett autópályadíj bevezetését. Ha a bizottság konfrontációra törekszik, mi rávezetjük őket, hogy az itt elfogadott jogszabályok megfelelnek az európai jognak, a törvények minden sorát betartjuk, komolyan vesszük, hogy az EU kötelezettségszegési eljárást indított, és várunk a döntésére." - nyilatkozta Alexander Dobrindt.
(logsped)

2015.06.19.