Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Cégkapu regisztráció augusztus végéig

2017 augusztus végéig a cégkapura kötelező regisztrálni minden gazdálkodó szervezetnek, tehát a gazdasági társaságoknak, de például az alapítványoknak is.

2018. január 1-től ez lesz a cégek és a hatóságok közötti kapcsolattartás legfontosabb és kötelező eszköze. A cégkapu olyan, mint az eddig használt ügyfélkapu, csak magához a céghez (vállalkozáshoz), nem pedig magánszemélyekhez kapcsolódik.

A hivatalos elérhetőséget pedig a jogszabály biztonságos kézbesítési szolgáltatási címként határozza meg, ami nem az e-mail címet, hanem a cég kézbesítési szolgáltatást nyújtónál lévő tárhelyét jelenti. A cégjegyzékben bejegyzett e-mail cím nem elegendő, az nem helyettesíti a bejelentési kötelezettséget.

A törvényben előírt biztonságos kézbesítési szolgáltatási címet a gazdálkodó szervezetek számára a cégkapu biztosítja, ami tulajdonképpen egy elektronikus tárhely, mely minden gazdálkodó szervezet számára, ingyenesen biztosít cégkapuként 300 MB-os tárterületet, továbbá a Cégbíróság részére bejelenti a tárhelyhez kapcsolódó címet, mint hivatalos elérhetőséget.

A Cégtörvény módosítása szerint 2018. január 1-től a cégeknek már kötelezően közzé kell tenniük a cégjegyzékben céges ügyfélkapujuk címét.

Először az elektronikus kapcsolattartásra, hozzunk létre egy e-mail címet, amely kizárólag a cégkapura érkező, onnan küldendő email-ek kezelésére fog szolgálni. az új email cím a cegkapu@cegneve.hu, vagy cegkapu.cegnev@gmail.com legyen.

A gazdálkodó szervezet a jogszabály szerinti bejelentési kötelezettségét tehát a cégkapu-regisztrációval tudja teljesíteni.

A regisztrációhoz a Cégkaput kell felkeresni és a Regisztráció felíratra kattintva a Központi Azonosítási Ügynök egy azonosítást kér

- Ügyfélkapu azonosítás
- eSzemélyi azonosítás
- Telefonos azonosítás

Ezt követően történik a cég adatainak regisztrálása.

Akinek van ügyfélkapuja

Ennek két lehetősége van:

- Az első egy automatikus kitöltési lehetőség. Amennyiben a cégjegyzésre jogosult képviselő lép be a saját ügyfélkapus hozzáférésével és a rendszer felismeri az adatait, akkor már kitöltve adja fel a cégadatokat is.

- Amennyiben a rendszer nem ismeri fel a cég képviselőjének személyét, akkor egy űrlapon meg kell adni az összes cégadatot, ideértve azokat a dokumentumokat is, melyek igazolják, hogy a regisztráló személynek valóban van joga eljárni az adott cég (vállalkozás) ügyében.

Akinek nincs ügyfélkapuja

Akinek nincs Ügyfélkapuja, az felkeres egy Okmányirodát vagy Kormányablakot, és ott az ügyintézési rendelkezés első alkalommal kizárólag személyesen teheti meg(személyazonosításra alkalmas érvényes okmány bemutatásával, illetve ügyintézői közreműködéssel a Rendelkezési Nyilvántartás (RNY) -ben az adatok felvételét.

- az ország valamennyi kormányablak és okmányirodai ügyfélszolgálatán,
- a Magyar Posta Zrt. által Általános Szerződési Feltételeiben meghatározott állandó postai szolgáltató helyeken,
- a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Kiemelt Ügyfélszolgálatain.
(logsped)

További információk:








2017.08.13.