A Bombardier Transportation partnertársulási keretmegállapodást kötött a Siemens AG-vel, amelynek értelmében a Deutsche Bahn (DB AG) számára akár 300 ICx típusú nagysebességű vonathoz fejleszt és szállít fontos alkatrészeket.
Az első 130 vonatra szóló opció lehívása mintegy 1,3 milliárd euró bevételt jelent a Bombardier számára.
A DB AG további 90 nagysebességű vonat lehívását is tervezi a Siemenstől, így az összesen 220 vonatra szóló megrendelés mintegy 2,1 milliárd euró bevételt jelent a Bombardier számára. A Siemens és a DB AG között fennálló keret-megállapodás további 80 vonat lehívására szóló opciót is tartalmaz, mely 2030-ig bármikor igénybe vehető.
A Bombardier többek között az új ICx flotta kocsiszekrényeit és a forgóvázait szállítja a Siemensnek. Ezen túlmenően a Bombardier végzi az összes záró vonatkocsi és néhány közbenső kocsi végső összeszerelését is.
Stéphane Rambaud-Measson, a Bombardier Transportation személyszállítási divíziójának elnöke elmondta: "Büszkék vagyunk a Siemenstől kapott megrendelésre, amelynek köszönhetően közreműködhetünk az ICx vonatok tervezésében és gyártásában. A Bombardier által kifejlesztett és legyártott műszaki megoldások jelentősen hozzájárulnak a Deutsche Bahn e fontos projektjének sikeréhez. Az ICx szerelvények döntő befolyással lesznek a németországi távolsági személyszállítás jövőjére, a projekt pedig mintaprojekt lesz."
Oliver Schmidt, a személyszállítási divízió északi régióért felelős értékesítési alelnöke hozzátette: "Nagy örömünkre szolgál, hogy döntő szerepet vállalhatunk egy ilyen nagy projektben a Német piacon. Az ICx projekt leglényegesebb technológiai megoldásainak fejlesztését és gyártását németországi üzemeinkben - Görlitzben, Hennigsdorfban és Siegenben - végezzük. Mi készítjük el többek között az aerodinamikai berendezéseket, az innovatív kocsiszekrényeket és a BOMBARDIER FLEXX Eco forgóvázakat. Ezekkel az alkatrészekkel nagymértékben elősegítjük a vonatok költséghatékonyságát, valamint az utasok kényelmét."
Az új nagysebességű vonatok acél kocsiszekrényeit optimális aerodinamikai adottságok és súly jellemzi, mely jelentősen hozzájárul az energiafogyasztás csökkentéséhez. A kocsiszekrények fejlesztésére a Bombardier hennigsdorfi üzemében, gyártásukra pedig a görlitzi üzemben kerül sor. A projekt menedzselésében mindkét üzem részt vesz. Az ICx szerelvények záró vonatkocsijainak végső összeszerelését a hennigsdorfi üzemben végzik. A vonatonként egy közbenső kocsi végső összeszerelésére is ebben az üzemben kerül sor. A FLEXX Eco forgóvázaknak köszönhetően kisebb lesz a jármű súlya, energiafogyasztása, valamint zajkibocsátása. A forgóvázakat a Bombardier siegeni üzeme szállítja. Az ICx szerelvények gyártása 2013 nyarán veszi kezdetét.
(logsped)
2011.05.17.