Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Bombardier: Kína első, teljesen automatizált városi utasszállító rendszere

Kapcsolódó oldal:  



Bombardier: Kína első teljesen automatizált városi utasszállító rendszere

A Bombardier Transportation által Guangzhouban üzembe helyezett új INNOVIA APM 100-as rendszer Kína első, teljesen automatizált városi utasszállító rendszere.

A kínai Goungzhou városában helyezték üzembe Kína első teljesen automatizált utasszállító rendszerét, a BOMBARDIER INNOVIA APM 100-as automata utasszállító rendszert. A rendszer kifejlesztésén és üzembe helyezésén a Bombardier karöltve dolgozott együtt a megrendelő Guangzhou Város Önkormányzatával, valamint a Guangzhou Metro Társasággal. A négy kilométer hosszúságú rendszer Kína első városi környezetben alkalmazott teljesen automatizált utasszállító rendszere.

A kétsávos földalatti rendszer Guangzhou központi üzleti kerületét, a Zhujiang Xinchenget köti majd össze a város Tianhe névre hallgató virágzó üzleti és kereskedelmi negyedével. Az új rendszer biztosítja majd a legmodernebb, első osztályú üzleti és szabadidős létesítmények gyors elérését a városon belül. Az új járat kilenc állomása közül kettőn lehetőség lesz csatlakozni a guangzhoui városi metróhálózat 3-as vonalára is, ezzel biztosítva a zökkenőmentes közlekedést az utazók számára.

A Bombardier pittsburghi üzemében tervezték és gyártották a tizennégy INNOVIA APM 100-as (korábbi nevén CX-100-as) járművet, valamint magát a BOMBARDIER CITYFLO 650-es automata vonatvezérlő rendszert. A rendszer működéséhez elengedhetetlen tizennégy sínváltót is a Bombardier tervezte, a mechanikus alkatrészek már Kínában készültek. A projektet a Bombardier a Guangzhou Metro Társasággal együttműködésben végezte. A partner cég az erősáramú és a kommunikációs berendezéseket fejlesztette, továbbá a peront a vágányoktól elválasztó ajtókat szállította. Az alagutakat és az állomásokat ugyancsak a Guangzhou Metro Társaság tervezte és építette a Bombardier specifikációinak megfelelően.

Kína első teljesen automatizált városi utasszállító rendszere


Jianwei Zhang, a Bombardier kínai részlegének elnöke és vezető képviselője elmondta: "Biztosak vagyunk benne, hogy a Goungozhouban működő új INNOVIA városi automata utasszállító rendszer kivételes színvonalú teljesítményt és gyors összeköttetést biztosít majd a város lakosai és a turisták számára egyaránt. Szeretném megdicsérni a Bombardier és ügyfelünk, a Guangzhou Metro Társaság munkatársait is, akik fáradhatatlanul dolgoztak e mérföldkövet jelentő projekt végrehajtásán."

A Bombardier csaknem negyven éve piacvezető szállítója a gumikerekű automata utasszállító rendszereknek. Az INNOVIA automata utasszállító rendszerben a világ legforgalmasabb városaiban és repülőterein alkalmazott, megbízhatóan működő automata szállítórendszerek tervezése és gyártása során szerzett tapasztalat testesül meg. A legkorszerűbb meghajtó-rendszernek köszönhetően az INNOVIA járművek akár 80 km/óra sebességgel is haladhatnak. A már bizonyított, innovatív kommunikáció-alapú automata vonatvezérlő technológiát alkalmazó CITYFLO 650-es automata vonatvezérlő rendszerrel párosítva az INNOVIA automata utasszállító rendszer minden korábbinál nagyobb járatsűrűséget és hatékonyabb üzemeltetést biztosít.

David Allen, a Bombardier Ázsia-Csendes óceáni térségi részlegének alelnöke elmondta: "A teljesen automatizált, vezető nélküli INNOVIA utasszállító rendszerünk nemcsak szemet gyönyörködtető, de magas fokon megbízható, csendes, már bevált megoldást jelent a városi tömegközlekedésben." Hozzátette még: "A Bombardier a közelmúltban jelentette be nagyszabású tervét, mely szerint automata utasszállító rendszereket gyártó üzemet kíván építeni a kínai Zhuhaiban. Ez a kezdeményezés is bizonyítja, hogy a Bombardier elkötelezett a tömegközlekedési rendszerek fejlesztése iránt. Az üzem megépítése különösen előnyös lenne a Pearl folyó körzetében elindult projektek és fejlesztés szempontjából, beleértve a küszöbön álló makaói tömegközlekedési projektet." (logsped)

2010.11.12.