Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Bevált a Véda közúti kamerarendszer

Magyarország teljes területét behálózzák a Véda rendszer kamerái, amelyek nemcsak mindent látnak, de a rendőrség csekket is küld a szabálysértőnek: a rendszer élesítése óta közel félmillió alkalommal érkezett büntetés a sofőröknek. (MI)

Hiába a satufék és a szitkozódás, közel félmillió sofőr csúszott bele a Véda rendszer kameráiba és kapott valamilyen szabálytalanság miatt büntetést tavaly április óta. Magyarország útjain összesen 160 változtatható helyű és 365 fix telepítésű, a forgalmi sávokat figyelő kamera van, így nem árt – elsősorban persze a saját biztonságunk érdekében – betartani a közlekedési szabályokat.

Ráadásul mindegyik kihágás sokba kerülhet: a gyorshajtásért 30–300 ezer forintot, a leállósáv indokolatlan használatáért alkalmanként 100 ezer forintot fizethetünk, a lejárt műszakiért pedig 40–60 ezer forintot számláz a rendőrség, de a kézből telefonálásért, a záróvonal átlépése és a biztonsági öv mellőzése miatt is büntetnek.


Fotó: Vezda László


Az objektív felelősség kategóriá­jába sorolható jogsértések, valamint a sebességtúllépés miatt a változtatható helyű és a fix komplex közlekedési ellenőrzési pontok (kkep) felvételei alapján összesen 462 147 esetben szabott ki a rendőrség bírságot – közölte lapunkkal az Országos Rendőr-főkapitányság. Az ellenőrző rendszer feladata nem a pénzgyűjtés, hanem a közlekedésbiztonság javítása és a halálos közlekedési balesetek számának csökkentése.

Azt viszont majd csak két-három év elteltével lehet megállapítani, hogy ezek az eszközök mennyire segítik hatékonyan a közlekedők biztonságát – hangsúlyozta a rendőrség. Ahogyan azt is lehetetlen megmondani, hogy az ország mely pontján fordult elő a legtöbb és legsúlyosabb szabálysértés, amelyeket a rendszer rögzített. A hatóság közlése szerint erre csak akkor tudnának választ adni, ha az ügyeket országos szinten is összevetnék.

A mobil és a fix rendszerek együtt összesen 14,5 milliárd forintba kerültek. Tavaly áprilisban a kamerahálózat debütálása után a közvélemény hetekig azt találgatta, hogy hány méterre lát el a szupertraffipax. A sejtések szerint száz méternél messzebb egészen biztosan nem érzékel, de vannak olyan becslések is, amelyek szerint a radarok húszméteres hatótávolságban mérnek pontosan. A rendőrség ezeket az adatokat nem hozza nyilvánosságra, és a találgatások helyett a szabályok betartására hívják fel a közlekedők figyelmét.
(logsped)

2017.10.10.