Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Bemutatják az ismert magyar Credobus új generációját

A győri-mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne Csoport május 8-án, a zsámbéki Busexpón bemutatja többfunkciós autóbusz típuscsaládjának új generációját, amelynek korábbi változataiból már több száz üzemel Magyarországon.

Az új, 19,5 colos kerékrendszerű Credobus Inovell + utasterét és padlókialakítását műszaki paraméterek világviszonylatban is egyedülálló együttese jellemzi. Ennek köszönhetően ez az első ultrakönnyű konstrukciójú autóbusz a piacon, amely egyesíti a helyközi és a távolsági autóbuszok előnyeit, felhasználási területe pedig a legtöbb menetrendszerinti és különjárati alkalmazásra kiterjed.



A 13 méteres, 55 ülő utas szállítására alkalmas bemutatóbusz saját tömege legalább 1.500 kg-mal alacsonyabb az összes ismert európai gyártó azonos kategóriájú termékével összehasonlítva. Ennek köszönhetően 15 %-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és mintegy 8,5 tonnával alacsonyabb az éves CO2-kibocsátása.

Az Inovell + több mint 15 féle biztonsági rendszerrel van felszerelve, köztük radartechnológiás vészfékasszisztenssel, amely szükség esetén automatikus vészfékezés végrehajtására is képes. A fejlett biztonsági rendszerek iskolások szállítását is lehetővé teszik.

A busz komplett vázszerkezete és fém alkatrészei, futóművei, sebességváltója, valamint műanyag komponensei és a beépülő üveg gyártmányok is mind magyar termékek. A busz vételárához viszonyítva csupán 20 – 25 % az import részarány. A Kravtex-Kühne Csoportnál azzal számolnak, hogy a rendkívül gazdaságos, környezetkímélő, és szinte minden városközi mobilitási igényt kielégítő magyar busz 1-2 éven belül a közszolgáltatók alaptípusává válik, és az elődmodellekhez hasonlóan országszerte elterjed.

Legalább 1.500 kg-mal könnyebb

Az ultrakönnyű Inovell + a 13 méteres, 2 tengelyes, normálpadlós kategóriában a legkönnyebb autóbusznak számít. Saját tömege – a jelenleg hozzáférhető adatok szerint – bármely kategóriatársával összehasonlítva legalább 1.500 kg-mal alacsonyabb, amely kiemelkedő konstruktőri teljesítmény eredménye. Az alacsony saját tömeg és a tömegoptimalizált főegységek minimum 15 % üzemanyag-megtakarítást és 8,5 tonnával alacsonyabb éves CO2-kibocsátást tesznek lehetővé.

Az Inovell + koncepciója összhangban van az Európai Parlament nehézgépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről szóló legújabb döntésével, amelynek értelmében az új teherautók és buszok által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét 2025-re 15 százalékkal, 2030-ra pedig 30 százalékkal kell leszorítani a 2019-es szinthez képest. A döntés a légszennyezéssel összefüggő évi 400.000 korai európai halálesetet hivatott csökkenteni.

Piaci előrejelzések szerint városközi alkalmazásokban a következő évtizedben is meghatározó maradhat a dízelmotorok szerepe, ezért a Kravtex-Kühne Csoport szerint az Inovell + koncepciója – amely az ultraalacsony saját tömegre, és a legkorszerűbb dízeltechnológiára épül – bátran nevezhető perspektivikusnak.

Helyközi, távolsági és különjáratok egyszerre

Az Inovell + családban a Busexpón bemutatásra kerülő 13 méteres, növelt hosszúságú variáns mellett 10 méteres kompakt, és a 12 méteres, normál változat is megtalálható lesz. A gyártó szerint kezdetben a 12 méteres lehet a legnépszerűbb változat, amelynek sorozatgyártására 2019. végig felkészül a cégcsoport.

A 13 méteres bemutatóbuszban 55 komfortos, dönthető és oldalirányban széthúzható utasülés található, amelyekhez egyenként 2 db USB töltő is tartozik. A döntően 750 mm-es üléstávok az összes belföldi viszonylaton kényelmes utazást biztosítanak.

Az Inovell + a helyközi és távolsági vonaljáratos alkalmazások mellett különjárati feladatok elvégzésére is alkalmas. Sokoldalúsága révén nemcsak a Közlekedési Központok és a Volánbusz igényeinek felel meg, hanem például állami szervezetek és önkormányzatok is használhatják. A gyártó arra ösztönzi a busz potenciális felhasználóit, hogy a megosztásos gazdaság modelljéből kiindulva egymással megosztva használják a járművet, és érjenek el nagyobb kapacitáskihasználást, miközben ugyanazt az eszközt és járművezetőt alkalmazzák. A busz megosztása nemcsak a gazdaságosságot növeli, hanem megoldást jelenthet a járművezetők hiányára is.

A Credobus Inovell + univerzális használhatóságot biztosító konstrukciós megoldásai:

830 mm magas járófolyosó-padló

Teljes hosszban sík padló, könnyen megközelíthető utasülések

Két lépcső mindkét utasajtónál 170 mm magas dobogók

7 köbméter padló alatti csomagkapacitás (13 méteres változat esetén)

Komfortos üléstávok

Ezek a műszaki paraméterek együttesen az adott kategóriában a világ buszpiacát tekintve is egyedülállónak számítanak. Mindez a 19,5 colos kerékrendszer előnyeit maximalizáló, rendkívül kreatív konstruktőri munkának köszönhető, amely a szegmens legsokoldalúbban használható ultrakönnyű autóbuszát hívta létre.

Iskolások szállításához is elég biztonságos

Az Inovell + átfogó utasbiztonsági koncepciójánál fogva iskolások szállítására is alkalmas. Vázszerkezete teljesíti a legszigorúbb, ENSZ EGB R66.02 szerinti szilárdsági követelményeket, az utasülések pedig hárompontos biztonsági övvel vannak felszerelve. A járművezető világszínvonalú vezetéstámogató rendszerekre támaszkodhat, amelyek szükség esetén aktívan beavatkoznak a balesetek elkerülése, vagy súlyosságuk csökkentése érdekében.

A Credobus Inovell + család fontosabb alapvető és opcionális biztonsági rendszerei:

- ENSZ EGB R66.02 szerinti vázszilárdság

- Hárompontos biztonsági öv minden utasülésen

- Elektronikus szintszabályzás (ECAS)

- Elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS) Blokkolásgátló (ABS), kipörgésgátló (ASR)

- Stabilitásprogram (ESC)

- Vészfékasszisztens (AEBS)

- Távolságtartó tempomat lejtmenet asszisztenssel (ACC)

- Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS

Adaptív féklámpák

- Keréknyomás-ellenőrző rendszer (TPMS)

- Fékkopás és fékhőmérséklet szenzor

- Hegymeneti indulássegítő

- Oldalszél-asszisztens

- Komfort stop funkció

- Tolatókamera


(logsped)

2019.05.08.