Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Áruelosztás Barcelona szűk utcáiban

Scania tehergépkocsit használ az A.T. Robles fuvarozóvállalat különféle áruk kiszállítására a katalán Abrera városában található korszerű raktárból Barcelona keskeny, zsúfolt utcáiba.

Barcelona üzleteinek mindennapos áruellátása egy hajmeresztő logisztikai feladat, amely tapasztalatot, tudást és gyakorlatias gondolkodásmódot igényel. Továbbá egy nagyon fejlett rendszerre is szükség van, amely elszállítja az árukat a városhatáron kívüli korszerű lerakatokból és raktárakból a belvárosi elárusító helyekre. Spanyolország legnagyobb élelmiszer-kiskereskedelmi vállalata, a Mercadona egy pontosan ilyen rendszert fejlesztett ki az A.T. Robles helyi fuvarozóvállalat és a Scania segítségével.



A híres katalán Montserrat-hegység közelében fekvő abrerai, korszerű raktáránál a Mercadona még mindig dolgozik hatalmas logisztikai komplexumának befejezésén. A teljesen automatizált szárazáruraktár egymaga tíz futballpályányi területet foglal el. Ezen a hatalmas területen a raklapokat minimális emberi beavatkozással mozgatják, miközben előkészítik ezeket arra, hogy rámpák tucatjain keresztül tehergépkocsikra kerüljenek. Ötperces rakodási időablak Ezen a szóban forgó hétfő reggelen az A.T. Robles gépkocsivezetője, José Manuel Carballo kiáll az abrerai raktárhoz a cseppfolyósított gázzal üzemelő Scania tehergépkocsijával.

Egy szigorúan betartott ötperces időablakban kell megérkeznie, hogy lerakodja az újrahasznosítható anyagokat, mielőtt megrakodja a tehergépkocsit szárazárukkal egy előre kijelölt rámpánál. Mivel nyolcóránként a teljes árumennyiségét kiüríti, és újra feltölti, ez a mamutméretű logisztikai komplexum úgy működik, mint egy hatalmas óra, és a gépkocsivezetőktől elvárják, hogy a megfelelő időben a megfelelő helyen legyenek. Amint a tehergépkocsit kiürítették, kitakarították és megrakodták, Carballo megkezdi 40 kilométeres útját a Mercadona Carrer del Duero úton található szupermarketjébe. A raktár tágas felrakóhelyeivel ellentétben a városi áruelosztás Barcelona régiójában mindennapos kihívást jelent. Közel egymillió jármű verseng a korlátozott útfelületért, ahol több mint 20 ezer teherautónak és kétszer ennyi kishaszonjárműnek kell megküzdenie a szokásos közlekedési problémákkal.

Városon belőli áruelosztás



A cseppfolyósított gázzal üzemelő Scania tehergépkocsi beruházás a jövőbe

A cseppfolyósított gázzal üzemelő Scania tehergépkocsi üzemeltetése egy beruházás a jövőbe az A.T. Robles számára. Barcelona talán kevésbé híres a forgalomkorlátozásairól, mint a spanyol főváros, Madrid, de levegőtisztasági célkitűzései ugyanolyan nagy horderejűek. A város célja 30 százalékkal csökkenteni a levegőszennyezettséget, hogy eleget tegyen az Egészségügyi Világszervezet előírásainak. Valójában Barcelona az első spanyol város, amely károsanyag-kibocsátást osztályozó rendszert alkalmaz, amikor a járművek behajtanak a városközpontba.

Egy CCTV-rendszer minden egyes jármű károsanyag-kibocsátási szintjét meghatározza úgy, hogy összeveti a rendszámát az országos gépjármű-nyilvántartási adatbázissal. "A gázüzemű tehergépkocsi előnyösebb a részecske-kibocsátás terén.

Ezzel akkor is behajthatunk a városba, amikor életbe lép a forgalomkorlátozás, továbbá ez kisebb üzemanyag-költségeket is biztosít" – mondta Albert Esteve Calderó, az A.T. Robles tulajdonosa és ügyvezető igazgatója. A forgalom "akadálypályává" teszi a városi áruelosztást Üzemanyagtól függetlenül a tehergépkocsiknak meg kell birkózniuk a nyüzsgő barcelonai forgalommal. A reggeli és az esti csúcsidőszakban 50 százalékkal tovább tart az út, és ez az érték egyre csak romlik. "A legnagyobb kihívások, amelyekkel szembenézünk a városi áruelosztási folyamatban, közvetlenül összefüggenek a forgalommal" – mondta Esteve Calderó.

"Forgalmi dugókkal, balesetekkel, forgalomkorlátozásokkal találjuk szembe magunkat… Mit is mondhatnék? Az áruelosztás egy akadálypálya, amint belépünk a városba. Először is ott vannak a forgalmi akadályok, a buszok és természetesen a többi tehergépkocsi. Amikor pedig bejutunk a városközpontba, sűrű a forgalom, rengeteg mopeddel, kerékpárossal és gyalogossal, akik mindenfelől jönnek.” Esteve Calderónak meggyőződése, hogy az áruelosztás csak egyre nagyobb kihívásokat tartogat majd az elkövetkező években. "Nagyon nehéz a következő öt-tíz év fejlődését megjósolni. A változások olyan gyorsan mennek végbe, hogy senki sem tudja előre megmondani ezeket. De az egészen biztos, hogy egyre több szabályozás és az üzemanyagok szélesebb választéka felé haladunk majd."
(logsped)

2018.06.17.