Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Alstom: vezető nélküli metróvonalak

Kapcsolódó oldal:  



Alstom: vezető nélküli metróvonalak

A budapesti 4-es metróvonalra készülő vezető nélküli, automata METROPOLIS szerelvénnyel azonos termékcsaládba tartozó metrót rendelt a Szingapúri Közlekedési Vállalat az Alstom-tól.

A szingapúri Circle Line a világ leghosszabb automata, azaz vezető nélkül üzemelő metróvonala, amelynek nemcsak szerelvényeit gyártotta az Alstom, de a vonal műszaki tervezését és kulcsrakész kivitelezését is a francia cég végezte többek között magyar szakemberek részvételével.

A világ leghosszabb, 35,7 km hosszúságú automatizált metróvonala, a szingapúri Circle Line 2011-ben kezdte meg működését, de kapacitását máris növelni szükséges, mert utasforgalma évente mintegy 10%-kal bővül. A 3,5 millió lakosú városállamban 2009-ben mintegy 1,78 millió utast kellett kiszolgálnia a metróvonalaknak, de 2010-re a napi utasforgalom már meghaladta a 2 millió főt. A metróvonalak népszerűségének ugrásszerű növekedése miatt döntött úgy a Land Transit Authority (Szingapúr tömegközlekedési vállalata), hogy meglévő METROPOLIS metróflottáját további szerelvényekkel bővíti.

Alstom Metropolis metrószerelvény


Az LTA megrendelése értelmében az Alstom további 34 METROPOLIS metrószerelvényt (azaz 120 metrókocsit), valamint vonatbefolyásoló, jelző- és biztosítóberendezéseket szállíthat Szingapúr városának. A 34 szerelvény közül 16 a Circle Line-on, a világ leghosszabb automata metróvonalán, 18 pedig a North East Line-on üzemel majd. A szerelvények 90 km/óra maximális sebességgel szállítják majd az utasokat.

"A METROPOLIS az Alstom Transport legnagyobb darabszámban értékesített metrótípusa. Vállalatunk eddig több mint 4.000 ilyen metrókocsit értékesített a világ 45 városában" - mondta Gallatz Zoltán, az Alstom Transport ügyfélkapcsolati igazgatója. "Mivel Budapesten is e bevált metrótípus tagjai futnak majd, a világ leghosszabb automatizált metrójának építése és üzemeltetése során szerzett műszaki tapasztalatainkat a budapesti, M4-es metróvonal vezetőnélküli metrószerelvényeinek üzembe helyezésekor is hasznosíthatjuk" - tette hozzá az igazgató.

A szingapúri automata metró biztosítóberendezésének üzembe helyezésében az Alstom Transport magyar szakembereinek kiemelkedő szerepe volt. A budapesti Közlekedési Információs Megoldások (TIS) divízió szakértői végezték ezen rendszerek tesztelését és validálását, a központosított vasúti adatbázis kiépítését, valamint az elektronikus biztosítóberendezés üzembe helyezéséhez használt szimulátor fejlesztését.

A budapesti 4-es metró "szingapúri testvérszerelvényei" 2015-től állnak majd forgalomba. Az automata metrószerelvények sok szempontból különböznek vezető által irányított társaiktól. A vezető nélküli, automata szerelvények elsősorban a nagy utasforgalmú vonalakon előnyösek, ugyanis az automata vezérléssel optimális követési idő alakítható ki a szerelvények között és pontosabban tartható a menetrend. Mivel a kocsikban nincs vezetőfülke, a szerelvények kapacitása nagyobb, így az utasok kényelmesebb, tágasabb környezetben utazhatnak. (logsped)

2012.02.16.