Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Alstom szerződést írt alá a Prasa közlekedési vállalattal

Kapcsolódó oldal:  



Alstom szerződést írt alá a Prasa közlekedési vállalattal

Potenciális magyar részvétellel, 4 milliárd euróért szállíthat személyvonatokat Dél-Afrikába az Alstom. Az új budapesti metrókat is gyártó francia gépipari csoport 600 személyvonatot, azaz 3.600 vasúti kocsit szállíthat a dél-afrikai PRASA közlekedési vállalat számára. A kiemelkedő volumenű megbízás teljesítésére, amelyben a vállalati budapesti mérnökközpontja is részt vehet, az Alstom gyártóüzemet épít Dél-Afrikában, ahol közvetlenül 1.500, alvállalkozókon keresztül pedig további 33.000 munkavállalónak biztosít munkalehetőséget. Ez a know-how transzfer és a ráépülő alvállalkozói kör kiépítése lehetővé teszi, hogy a projekt értékének több mint 65%-a a megrendelő országban maradjon, csakúgy mint az Alstom által a magyarországi vasútfejlesztési projektekre kidolgozott pályázati modell megvalósulása esetén.

Dél-Afrika Vasúti Személyszállítási Ügynökség, a PRASA (Passenger, Rail Agency South Africa) a következő 20 év során 9 milliárd euró (kb. 2.700 milliárd Ft) összeget fordít egy 1.200 elektromos motorvonat szerelvényből, azaz 7.224 kocsiból álló új vasúti járműpark kialakítására. A vonatok Pretoria, Johannesburg, Fokváros és Durban elöregedett vasúti járműveit váltják majd fel. A PRASA e nagyszabású közlekedésfejlesztési program részeként hirdetett nemzetközi közbeszerzési pályázatot, az első 600 szerelvény, azaz 3.600 kocsi legyártására.



A pályázatot 4 milliárd euró (Kb. 1.200 milliárd Ft) összegű ajánlatával, egy nagy kínai gyártót megelőzve nyerte el az Alstom vezette Gibela konzorcium. Az Alstom sikerének hátterében az áll, hogy a cég vállalta azt, hogy a projekt teljesítése érdekében Dél-Afrikába telepíti a szükséges gyártókapacitást, létrehoz egy műszaki tervezőközpontot, valamint egy képzési centrumot is. A létesítmények építését 2014-ben kezdi el az Alstom. A helyi gyártás, az 1.500 új munkahely és a 10 év futamidejű projektbe bevonni tervezett alvállalkozók munkája és a másodlagos foglalkoztatás révén, a megrendelés értékének 65%-a Dél-Afrikában realizálódik majd.

"Ez a kiemelkedő összegű megrendelés megerősíti az Alstom stratégiai pozícióját a nemzetközi gördülőállomány piacon és mutatja azon szakmai képességét, hogy adott projektekre helyi kapacitást és know how-t hozzon létre" - mondta Deák László, az Alstom Hungária Zrt elnök-vezérigazgatója. "E nagy jelentőségű projektben részt vehet az Alstom budapesti Közlekedési Informatikai Megoldások részlegének szoftver tesztelési központja is, amely az új járművek vonatvezérlő rendszer szoftvereinek (TCMS) tesztelését végezheti" - tette hozzá Deák László.

A megbízás keretében az Alstom a helyi igényeknek megfelelő X'Trapolis Mega típusú személyvonatokat gyárt majd. A Dél-Afrikában szabványos 1067 mm-es nyomtávon futó vonatok utazósebessége 120 km/óra lesz, amely a későbbiekben 160 km/órára növelhető. Az egyenként 6 kocsiból álló szerelvények 1.300 utas gyors és kényelmes utazását biztosítják majd.

Az új, egyterű, 95%-ban újrahasznosítható anyagokból gyártott szerelvények légkondicionáltak lesznek, utasterük pedig ergonomikus ülésekkel és modern fedélzeti információs rendszerrel lesz felszerelve, mindemellett pedig WI-FI alapú internet hozzáférést biztosít majd az utasoknak. Az első új szerelvényt 2015-ben állítja forgalomba a gyártó, de a gyártás 2025-ig tart majd. Az Alstom mindemellett 2033-ig, azaz a gyártás megkezdésétől számított 18 évig biztosítja a szerelvények karbantartását és alkatrészellátását (logsped)

2013.10.22.