Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Alstom ERMTS Luxemburgban

Alstom ERMTS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) rendszerével szereli fel a Luxemburgi Vasúttársaság (CFL). A társaság több mint 100 vonatból álló teljes flottája így, az Alstom által gyártott, 1-es szintű vonatbefolyásoló rendszerrel működhet. A mostani 13 millió eurós beruházással együtt a projekt összértéke meghaladja a 30 millió eurót. Az ALSTOM által gyártott ERTMS rendszerek jelenleg több, mint 1.100 vonaton, jellemzően mozdonyokon és motorvonatokon üzemelnek. Az Európai Unióban 10-ből 8 vonaton az Alstom által telepített 2-es szintű ERTMS rendszer működik.

A CFL úttörőnek számít az ERTMS vonatbefolyásoló rendszerek használatában. A vasúttársaság egy 2003 óta tartó fejlesztési program részeként telepíti vonataira az egységes európai vonatbefolyásoló rendszert, a mely az újabb 41 vonattal kiegészülve a cég teljes flottáján üzemel majd.

Alstom ERMTS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer)


Alstom ERMTS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer)


Alstom ERMTS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer)


Az ERTMS rendszerrel felszerelt vonatok a jövő év elejétől futhatnak majd Luxemburg, Franciaország és Belgium egyes vasútvonalain, kihasználva az ERTMS nyújtotta országhatárok közti átjárhatóságot, a megnövekedet utasbiztonságot, valamint a lecsökkent követési távolság és az ugyancsak lerövidült menetidő előnyeit.

Alstom ERMTS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer)


Alstom ERMTS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer)


Alstom ERMTS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer)


Az európai vasúttársaságok idén is jelentős Európai Uniós támogatásokban részesülnek az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer kiépítését célzó fejlesztéseikhez. Az olasz, svájci, holland és még számos vasúttársaság már üzemelő ERTMS rendszerei mellett, az osztrák ÖBB vasúttársaság nem régen kezdte meg az ugyancsak az Alstom által gyártott vonatbefolyásoló rendszer telepítését, közel 500 mozdonyán.

Az ERTMS-ről

Az ERTMS kifejlesztésének célja a vonatbefolyásoló és sebességszabályozó rendszerek szabványosítása, amelynek hiánya eddig a nemzetközi vasúti forgalom fejlődésének fő akadályát képezte. Az ERTMS egy vonatbefolyásoló (irányító és ellenőrző) rendszer, amelynek feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának legkülönbözőbb üzemi helyzetekben történő garantálása, valamint a vasúti hálózatok átjárhatóságának megteremtése és a határon átnyúló üzemeltetés megkönnyítése.

Az Alstom Transport ERTMS rendszeréről

Az Alstom 63%-os részesedéssel rendelkezik a 2-es szintű ERTMS kompatibilis fedélzeti vonatbefolyásoló rendszerek piacán. Az új szerződés megkötésével az Alstom Transport megerősíti vezető pozícióját az ERTMS rendszerek piacán. Az Alstom által gyártott ERTMS rendszerek jelenleg több mint 1.100 vonaton, jellemzően mozdonyokon és motorvonatokon üzemelnek, amely járművek eddig 40 millió kilométert futottak kereskedelmi forgalomban. Európában 10-ből 8 vonaton az Alstom által telepített 2-es szintű ERTMS rendszer működik.


A képre kattintva, az nagy méretben jelenik meg!


Nagysebességű vasútvonalat először az Alstom szerelt fel 2-es szintű ERTMS rendszerrel, a Róma-Nápoly viszonylatban. Mindemellett a legnagyobb ERTMS-sel felszerelt flottán, a svájci Mattstetten-Rothrist viszonylaton és a C teherfolyosóhoz tartozó hollandiai Betuwe Route vasútvonalon is az Alstom által telepített ERTMS rendszerek működnek.

Jelenlegi megrendelés állománya alapján a következő évek során az Alstom több mint 1.300 vonatot szerel majd fel ERTMS rendszerrel. (logsped)

2011.02.10.