Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Az AGV.italo szuperexpressz forgalomba állt

Kapcsolódó oldal:  



Az AGV .italo szuperexpressz forgalomba állt

Forgalomba állt az Alstom által gyártott új, tűzpiros nagysebességű szuperexpressz, az AGV .italo. Az új szerelvények a 800 kilométer hosszú Nápoly - Róma - Firenze - Bologna - Milánó vonalon több mint 300 km/h átlagsebességgel szállítják az utasokat.

Az AGV .italo belső terét, amelyben egy 39 fős moziterem is helyet kapott, a Ferrarikat, Lamborghiniket, Bugattikat és még számos legendás szupersportkocsi formatervét készítő Giorgetto Giugaro tervezte.

AGV .italo szuperexpressz


AGV .italo szuperexpressz


Szuperexpresszek 3600 Ferrari árából

Az olasz Nuovo Trasporto Viaggiatori vasúttársaság (NTV) 2008 januárban kötött szerződést az Alstom Transport-tal 25 újgenerációs, nagyon nagysebességű AGV (Automotrice ? grande vitesse) szerelvény megtervezésére és legyártására, összesen 650 millió euró értékben. A megbízás keretében, amely tartalmaz további 10 szerelvényre vonatkozó opciót is, 30 éven át az Alstom szakemberei végzik majd az új vonatok karbantartását is, amely költsége azonban nem része a szerződés összegének.

AGV .italo szuperexpressz


40 kerékkel és két mozdonnyal kevesebb

Az AGV kényelmének és rendhagyó sebességének hátterében két úttörő műszaki megoldás áll: a mérnökök a kocsik között helyezték el a forgóvázakat, amitől nemcsak stabilabb, de könnyebb is lett a szerelvény, hiszen kocsinként egy forgóvázzal kevesebbre (egy 11 kocsiból álló szerelvény esetében például 22 helyett mindössze 12 forgóvázra) volt szükség. Az AGV tervező mérnökei azonban még tovább mentek az innovációban: az új szuperexpressz szerelvénynek - funkcionális értelemben - ugyanis nincs mozdonya, mivel tervezőmérnökök a forradalmian új, állandó mágneses szinkronmotorokat magukra a forgóvázakra, azaz közvetlenül a kerekekre szerelték. Ezzel a megoldással 20%-kal több férőhelyet alakíthattak ki a tervezők egy mozdonnyal rendelkező vonathoz képest, tovább csökkent a szerelvények súlya, egyenletesebb lett a meghajtás, és javult az erőátviteli rendszer teljesítménye is.

AGV .italo szuperexpressz


AGV .italo szuperexpressz


Mozi a fedélzeten - színes, szélesvásznú kényelem

Az első olasz magánvasút, az NTV által áprilisban felavatott 200 méter hosszúságú vonatok, összesen 460 utasnak biztosítanak kényelmes ülőhelyet. A 25 darab egyenként 26 millió euró értékű AGV .italo szerelvények mindegyike kínál ingyenes wifi internet elérést, TV adást, állítható bőrüléseket, de egy 39 fős moziterem is helyet kapott a vonatokon. A híres olasz tervező. Giugaro által tervezett 2,75 méter széles belső tér elrendezése és az ergonomikus kialakítás elegendő helyet biztosít a nagy csomaggal utazó utasok számára is. Az utasok kényelmének érdekében, az AGV .italo padlószintje a hagyományos konstrukciójú vonatoknál 10 centiméterrel alacsonyabb, megkönnyítve a be és kiszállást. A kocsikat modern világítás rendszerrel szerelték fel, továbbá az utazás közbeni zaj és rezgési szintjét minimálisra csökkentették a fokozott kényelem érdekében.

AGV .italo szuperexpressz


AGV .italo szuperexpressz


AGV .italo szuperexpressz


Nem csak tűzpiros, de "zöld" is

Az AGV tervezésekor nem csak az utasok, hanem a környezeti szempontokat is figyelembe vették, így a vonat mintegy 70 tonnával könnyebb a hasonló méretű szerelvényeknél, egy ülőhelyre vetítve pedig 30% kevesebb energiát fogyaszt. Mindemellett a vonat 98%-ban újrahasznosítható anyagokból készült. (logsped)

2012.05.23.