Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



E-mail vagy SMS értesítést kérhetnek az ügyfelek 2010. úlius 13-tól okmányirodában igényelt személyazonosító igazolványának, útlevelének illetve vezetői engedélyének elkészültéről.   
(KEK KH)
2010.07.14.
Internetes adóbevallás és okmányirodai szolgáltatás mindenkinek

Április 1-jétől interneten keresztül tudnak a regisztrált felhasználók okmányirodai, adóhivatali ügyeket intézni.

Április 1-jétől az internetes felhasználók regisztráció után egyetlen belépéssel használhatják a kormányzati elektronikus szolgáltatásokat. Kezdetben adóhatósági és okmányirodai ügyeket indíthatnak és intézhetnek.

Az egységes ügyfélbeléptető és -azonosító rendszer, az Ügyfélkapu a www.magyarorszag.hu portálon lesz megtalálható. Személyes ügyfélkaput bárki létesíthet, ehhez azonban regisztrálnia kell magát és rendelkeznie kell egy e-mail címmel is.

Elektronikus adóbevallás

Magánszemélyek és az egyéni vállalkozók az Okmányirodában történő regisztrációja után az ott kapott felhasználói névvel (azonosítóval) és jelszóval a www.magyarorszag.hu címen, az Ügyfélkapun keresztül tudják majd saját bevallásukat és egyéb adatszolgáltatásukat elektronikus úton az APEH-hoz benyújtani. A regisztrációval kapcsolatos teendőkről az Okmányirodák adnak tájékoztatót.

Az okmányirodai regisztrációt követően a z adózó székhelye szerinti APEH Igazgatóságnál is regisztráltatni kell. Ehhez ki kell tölteni az elektronikus adóbevallást és adatszolgáltatást választó adózóknak készített "Regisztrációs Adatlapot", amelyet az APEH honlapján lévő eBEV lapról tölthet le.

A "Regisztrációs Adatlapot" annak az adózónak aláírásával kell hitelesíteni, akit az említett magánszemély képviselni fog. A "Regisztrációs Adatlap" beérkezését követően az APEH minden esetben megvizsgálja az azon szereplő, az adózó által megjelölt magánszemélyek adatait, illetőleg jogosultságukat.

A hibátlannak ítélt "Regisztrációs Adatlapnak" az illetékes APEH Igazgatóságra történő beérkezését követően 5 munkanap múlva nyílik lehetőség az Ügyfélkapun keresztül történő elektronikus bevallás benyújtásra.

Egyéb szolgáltatások

A Kormányzati Portálon jelenleg is működő internetes okmányiroda (XR) áprilistól szintén az Ügyfélkapun keresztül érhető el. Okmányirodai időpontot továbbra is regisztráció nélkül lehet foglalni.

A Kormányzati Portál meglévő szolgáltatásai: a Cégkereső, az Ingatlankereső és a Gépjárműkereső, valamint az akkreditált fórum továbbra is hozzáférhető marad mindazok számára, akik akkreditációval rendelkeznek. Azonban okmányirodai és adóhivatali ügyindításhoz nekik is fel kell keresniük az okmányirodákat. ( (FI))

További információk:



2005.04.04.