Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



XX. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged

A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, az EEN-Szeged, és a KTI-vel 2018. november 22-23-án huszadik alkalommal rendezte meg Szegeden Nemzetközi Közlekedési Konferenciát. Témája: A közlekedési szolgáltatások szabályozási, működési kérdései. (DM)

Nemesi Pál, a megyei kamara elnöke személyes köszönettel kezdte a rendezvényt, és elismerést adott át Szeri Istvánnak, a Tisza Volán egykori első emberének, az országos kamara közlekedési és logisztikai kollégiumi elnökének, aki már huszadik alkalommal menedzseli a szegedi konferenciát. – A közlekedésben is felgyorsult minden, mint a társadalomban, ennek tükrében a szabályozási és törvényalkotási kérdésekben mindig is szellemi műhely volt ez a konferencia – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy a kétnapos rendezvényt is ebben a szellemben készítették elő.



Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára beszédében kitért a kormány azon céljára, miszerint hazánk 2030-ra abba az öt európai országba tartozzon, ahol a legjobb élni. Ehhez jó vállalkozások, stabil munkahelyek és jó jövedelmek kellenek, és ebbe mindenképpen beletartozik a gyors és biztonságos közlekedés.

– Az állam folyamatosan fejleszti az infrastruktúrát, a befektetők ugyanis azt nézik, hogyan lehet eljutni a telephelyre vasúton, közúton. A megyeszékhelyeket bekötjük a gyorsforgalmi úthálózatba

– mondta az államtitkár. Cél, hogy 2030-ra az ország bármely pontjáról 30 percen belül elérhető legyen a gyorsforgalmi legközelebbi szakasza. Megtudtuk, 2022-ig 4000 milliárd forintot fordítanak útfejlesztésre, ennek több mint fele magyar forrás lesz.

Románia irányába az M43-as mellett újabb autópályát épít az ország, és hosszan sorolta még a következő év nagy fejlesztéseit. Ebben kitért az M47-esre, ezzel Szeged és a Debrecen között gyorsul majd a közúti közlekedés, és egyúttal biztonságosabbá is válik.

Szóba került a térség nagyberuházása, a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tramtrain is, ennek a megoldásnak nem nagyon lesz versenytársa. Megtudtuk, Debrecen és Nagyvárad között is tervezik ezt a közlekedési megoldást. Mosóczi László elmondta, 320 milliárd forintot fordít az állam a közösségi közlekedés támogatására, és egy ideje már azon dolgozik, hogy ezt hatékonyabban költse el – és ez mélyreható változásokat hoz majd ebben a szektorban.

Holnapy László államtitkári kabinetfőnök is a közösségi közlekedés összehangolásának szükségességéről beszélt. – 2022-re hazánk Közép-Európa legjobb infrastruktúrájával rendelkező országa lesz – fogalmazott, hozzátéve, a növekvő személyautópark mellett is fenn kell tartani a közösségi közlekedés támogatását. Fenntartóként hangsúlyozta, népszerűbb szalagot átvágni, mint kátyúkat betömni. Idézte Fónagy János miniszterhelyettest, miszerint autópályát építünk, fejlesztjük a hálózatot, de ha a csomópontokra csak helikopterrel lehet eljutni, az kudarc – ezzel is utalt az üzemeltetés fontosságára.

A konferencia csütörtökön még további 8 előadással folytatódott.

- Kerékpáros közlekedés fejlesztése és támogatása
Révész Máriusz, kormánybiztos

A bicikli inkább a jövő, mint a múlt
Bár nincs szezonja, de az elmúlt konferenciákon kevés szó esett a kerékpározásról, ezt pótolta most Révész Máriusz kerékpározásért felelős kormánybiztos. – A bicikli a városi közlekedésben sokkal inkább a jövő, mint a múlt – mondta, és hangsúlyozta, a következő 4 évben minimum 150 milliárd forint jut a terület fejlesztésére, és a Modern Városok Programjában is szerepelnek ezzel kapcsolatos tételek. Dánia és Hollandia után a napi közlekedésben kerékpárban mi vagyunk a harmadik helyen, és ebben a jó helyezésben erősen ott van a Dél-Alföld, Vásárhellyel és Szegeddel.

- A hazai közösségi közlekedés időszerű szabályozás-változásai
Borbélyné dr. Szabó Ágnes, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedési Szolgáltatási Főosztályának vezetője

- A közútszabályozás további lehetőségei
Szerencsi Gábor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közúti szolgáltató igazgatója Dr. Bálint Attila, a KTI Nonprofit Kft. személyszállítási közszolgáltatási igazgatója, mb. stratégiai kutatás-fejlesztési és innovációs igazgatója

- Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platform - NEJP Közszolgáltatás innovatívan
Dr. Sárközi György, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezető szakértője

- "Egyjegy" utasélmények
Radnóthy Csaba, a KTI Nonprofit Kft. HKIR projekt vezetője

- Közösségi közlekedés hazai kihívásai
Dr. Horváth Balázs, a Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karának dékánja

- A közösségi közlekedés intézményrendszere - nemzetközi kitekintés
Dr. Bodnár Viktória, az IFUA Horváth & Partners Kft. ügyvezető partnere, a Corvinus Egyetem egyetemi docense

- Közlekedési szolgáltatók operatív működési kérdései és problémái
Fejes Miklós, a DAKK Zrt. forgalmi igazgatója

Péntek kora délutánig ugyanennyi előadó kapott szót a kamara Párizsi körúti székházában.

- Taxi, személygépkocsis személyszállítás és egyéb közlekedési szolgáltatások időszerű kérdései
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke

- A legérdekesebb hidak, amelyek felépültek Szlovákiában 2014 és 2018 között
Dr. Paulík Péter, a pozsonyi Szlovák Műszaki Egyetem, Vasbeton és hidak tanszékének docense

- A vasúti infrastruktúra-működtetés irányítási feltételei a vasúti 4. csomag (2016/2370/EU irányelv) szerint
Dr. Csehy Erzsébet, a MÁV Zrt. pályahálózat működtetési jogi vezetője, kamarai jogtanácsos

- A XXI. század kihívásai és lehetőségei a városi közlekedésben
Dr. Kerékgyártó János, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. kabinetvezetője

- A helyi közösségi közlekedés finanszírozási hiátusai
Nagy Sándor, a Magyar CIVINET Egyesület hálózatvezetője

- Debrecen aktuális közlekedésfejlesztési kérdései
Bodnár Balázs, Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának közlekedésfejlesztési szakértője

- Tenyerünkön hordozzuk vagy a markunkban tartjuk?
Szabályozási kérdések vállalati nézőpontja: ügyfelek, utasok, megrendelő, tulajdonos, munkavállalók és egy tramtrain.
Dr. Majó-Petri Zoltán, az SZKT ügyvezető igazgatója

- Visszatekintés a Szegedi Közlekedési Konferenciák elmúlt 20 évére és zárszó
Dr. Szeri István, az MKIK Közlekedési és Logisztikai Kollégium elnöke
(logsped)

2018.11.25.