Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



2018-ban indul az első tramtrain Szeged és Hómezővásárhely között

A Szeged és Hódmezővásárhely között a TramTrain megépítésére, és a vásárhelyi villamosvonal kialakítására, 13,25 milliárd forintot különített el a kormány. (DM)

Reggel és délután 20 percenként viszi majd az utasokat Szeged és Vásárhely közt a tramtrain - az első szerelvény várhatóan 2018 első felében indul.

8 szerelvényt vesznek

A vásárhelyi villamosvonal kialakítása 13,25 milliárd forintba kerül, a beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A járműbeszerzés a MÁV-START Zrt. feladata - a működtetés is a MÁV Zrt.-vel közösen -, erre 10 milliárdot költhetnek. 8 járművet vesznek. A tervezésre 855 millió forint állt rendelkezésre, az egész fejlesztést az Unió finanszírozza.



A kivitelezés 2017-ben indulhat, és várhatóan 2018 első felében már járnak a szerelvények Vásárhely és Szeged belvárosa közt. Hódmezővásárhelyen a nagyállomáson, a Kálvin téren, a Kossuth téren, a Hősök terén, a Bartók sétányon és a Népkerti vasúti megállónál áll meg. A kishomokiak is harcolnak egy megállóért, a két város között Algyőn lehet le- és felszállni, Szegeden a Rókusi pályaudvartól az 1-es villamos vonalát követi. Vásárhelyen szempont volt, hogy a megállók biciklivel is megközelíthetők legyenek, és a kocsikon is lehet kerékpárt szállítani.

A munkák az előzetes régészeti feltárással megkezdődtek.

Menetrend

A jelenlegi információk szerint csúcsidőben, azaz reggel és délután 20, míg napközben és este 30 percenként közlekedik majd a tramtrain. Az első járat 4 óra 34 perckor, az utolsó 21 óra 44 perckor indul mindkét végállomásról.
(logsped)

2016.05.25.