A Scania 2016-ban ünnepli fennállásának 125. évfordulóját, ami egyben 125 év folyamatos fejlődést jelent.
A magántulajdonban levő vasúti vagonokat készítő svéd cég 1891-es alapításától a jelenlegi, hálózatba kapcsolt
járműveket gyártó vállalat történetében számos pénzügyi nehézségnek és ellenséges felvásárlási kísérletnek állt ellen. És a sikeres utazás folytatódik.
Itt olvashatunk egy rovid osszefoglalot a Sc ania torteneter.l az 1891-es kezdetekt.l egeszen
maig.
1891. A nyitott aru- es normal utasszallito vasuti koc sikat gyarto vallalatot, a Vabist
megalapitottak Sodertaljeban. Nagyjabol 20 evvel kes.bb jott letre a Sc ania-Vabis a Vabis,
valamint a malmoi szekhely. gepgyarto vallalat, a Sc ania egyesulesevel.
1923. August Nilsson, a Scania-Vabis tervez.mernoke, kifejlesztett egy negyhengeres
felulszelepelt motort. Mind a tehergepkocsik, mind a buszok profitalhattak erejeb.l es
megbizhatosagabol.
1936. A Scania-Vabis kifejlesztette els. dizelmotorjat, ami a sajtotesztek soran leny.gozte a
szakujsagirokat: .Meglepetesemre alig hallottam a motor hangjat. De a hatasat annal jobban
ereztem: a busz ugy gyorsult, mint a kil.tt nyilvessz..h . irta egyikuk a tesztut utan.
1961. A Scania-Vabis Braziliaban, Sao Paulo kozeleben, Sao Bernardo do Campoban megnyitotta
els. Svedorszagon kivuli gyartoegyseget.
1969. Egy legenda szuletese. A Scania bemutatta 350 loer.s 14 literes V8 turbofeltolt.s motorjat.
Abban az id.ben Europa leger.sebb tehergepkocsi motorjanak szamitott, es egyuttal
megtestesitette a Sc ania alac sony fordulatszam melletti nagy nyomatek filozofiajat.
1980. A Scania bevezette a 2-es szeriat, az els. modularisan megtervezett jarm.c saladot.
1988. Bevezettek a 3-as szeriat, ami egy evvel kes.bb megnyerte a Nemzetkozi Ev
Tehergepkocsija dijat. Az uj termekc saladdal a Sc ania kepesse valt az ugyfelek igenyeire szabott
tehergepkocsikat gyartani. 2015-ben ezt a tipust valasztottak .Minden id.k legjobb
teherautojanakh a brit Commerc ial Motor magazinnal.
1995. A 3-as utan a 4-es szeriat is bevezettek, ami egy evvel kes.bb megkapta a Nemzetkozi Ev
Tehergepkoc sija dijat.
2000. A Sc ania egymilliomodik jarm.ve elhagyta a gyartoszalagot.
2003. Bemutatkozott a Sc ania Fiatal Europai Tehergepkocsi-vezet. (YETD) verseny. Szamos
gy.ztest koronaztak meg azota.
2009. A Scania bevezette a Scania Touring tavolsagi buszt. Tortenelmi lepesnek konyvelhet. el,
hogy a Scania a kinai felepitmenygyartoval, a Higerrel kozosen gyartja Kinaban a buszokat a
vilagpiac ra.
2010. 730 lóerővel a Sc ania új V8 motorja a világ legerősebb tehergépkocsi motorja lett, amely
kimagasló üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik.
2011. A Scania a törvényi előírások hatályba lépése előtt két évvel mutatta be Európa első Euro
6-os tehergépkoc siját.
2013. Bemutatták az új, hosszú távú fuvarfeladatokra tervezett Streamline termékc saládot.
2015. A Sc ania átadta 150.000. hálózatba kapc solt járművét.
. és ez 125 év c sak a kezdet. Az izgalmas jövő még előttünk van.
A Sc ania világsikeréhez a Magyarország is hozzájárul, mely a 2005-ben megalakult Scania CER
(Közép-Kelet európai Régió) régióban Csehország és Szlovákia részvételével erősíti a piacot. A
Sc ania Hungária Kft. 1995-ben alakult meg. Az első saját tulajdonú biatorbágyi szerviz 1998-as
létrejöttét további hat másik követte, a nyugati országrészben Nagykanizsán, Lébényben,
Kaposváron, valamint keleten a Budapest -keleti, a tiszaújvárosi és a szegedi telephely
megalakulása.
A vállalat egészére jellemző szakértelem eredményeképp a Sc ania Hungária Kft. 2008
augusztusában megkapta a Business Superbrands díjat, mely elismerést azon márkák legjobbjai
kapják, akik nem a fogyasztókat célozzák meg, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak
ki termékeikkel.
(logsped)
2016.03.07.