Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Tovább épül az M6-os autópálya

A horvátországi beruházáshoz csatlakozva nálunk is megkezdődhet az M6-os autópálya hiányzó szakaszának építése. Idén újabb beruházások valósulnak meg a határig épülő gyorsforgalmi utak esetében. (MH)

Az M6-os autópálya folytatásaként zajlanak a Bóly–Ivándárda (országhatár) közötti szakasz megépítésének előkészületei – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Maggyar Hírlap azzal kapcsolatban kereste meg a szaktárcát, hogy Horvátországban megkezdődött az Eszék és a magyar határon lévő Pélmonostor közötti autópálya-szakasz építése, ez lesz az M6-os folytatása.

A horvát tervek szerint az A5-ös autópálya eszéki Dráva-híd és Pélmonostor közötti szakasza 2022 nyarára épülne meg, a magyar határig tartó folytatás kivitelezése 2021-ben kezdődne el, és 2023-ig fejeződne be – közölte a minisztérium. Ezt az építkezést az Európai Unió is támogatja, mert a szakasz része az 5C közlekedési folyosónak.

Ha Magyarországon, Horvátországban és Bosznia-Hercegovinában minden szakasz elkészül, az Eszéken, Szarajevón át vezető útvonal a dalmát tengerpart irányába (Ploce) mintegy 150 kilométerrel lesz rövidebb, mint a jelenlegi, M7-es és a Zágráb irányába vezető tengerparti autópálya.

A Bóly és Ivándárda közötti 20,5 kilométer közötti szakaszon három külön szintű csomópont, egy komplex pihenőhely, két völgyhíd, két kétoldali tengelysúlymérő állomás és egy mérnökségi telep épül.

A három külön szintű csomópont az M6–M60 kereszteződésében, Bóly-keletnél és Bezedek-Lippónál épül. Így Bóly és Villány is elérhető lesz közvetlenül az új M6-osról.

Mint azt a minisztérium közölte, a szakasz jogerős építési engedéllyel és kiviteli tervekkel rendelkezik, a kivitelező kiválasztására vonatkozó közbeszerzési eljárás és a szükséges pénz biztosítása folyamatban van.

Az ITM az országhatárokig épülő autópályákkal kapcsolatban megjegyezte: kiemelt szakpolitikai cél az autópályák és autóutak elvezetése a határig a szomszédos országok kapcsolódó fejlesztéseihez igazodó ütemben.

Míg 2010-ben három országhatár volt elérhető négysávos úton, jelenleg már kétszer annyi: az elmúlt években kiépült az első gyorsforgalmi kapcsolat Románia, Erdély felé (M43).

Tavaly decemberben befejeződött az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből finanszírozott mindkét közúti beruházás. Az M70-es így már teljes hosszban négysávos kapcsolatot biztosít az M7-es autópályától Szlovénia irányába. Az M15-ös bővítésével Budapest és Pozsony között végig megvalósult a teljes értékű autópályás összeköttetés.

Nyáron birtokba vehetik az autósok az M4-es autópálya Berettyóújfalu utáni szakaszát is, ezzel a második sztráda éri el a román határt. Őszig befejeződik az új komáromi dunai átkelő építése, a Monostori híd csaknem száz kilométeren hiányzó teherforgalmi átkelési lehetőséget teremt a Dunán, miközben tehermentesíti Komárom és Révkomárom belvárosát.
(logsped)

2020.07.05.