Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Az üzemanyag-fogyasztást 2%-kal csökkenthetik a Scania légterelők

Kapcsolódó oldal:  



Az üzemanyag-fogyasztást 2%-kal csökkenthetik a Scania által tesztelt légterelők

A Scania megkezdte a "hajólapátnak" nevezett, pótkocsira szerelhető hátsó légterelők tesztjét, amellyel akár 2%-os üzemanyag-megtakarítás érhető el.

Éves szinten egy 200.000 km-t futó tehergépjármű esetében ez 1.200 l üzemanyag-megtakarítást és 3 tonnával kevesebb szén-monoxid-kibocsátást jelent.

A hajólapát alakú légterelő egy normál háromtengelyes, hosszú távú fuvarozásra használt félpótkocsira került felszerelésre. A járműszerelvény hossza ezáltal 30 centiméterrel megnövekedett, így megfelel az EU 97/27 EC direktívájának, amely az emelőhátfallal vagy egyéb rakodásra alkalmas eszközzel felszerelt járművekről szól.

"A teszteket jelenleg Svédországban valamint Dániában végezzük, miközben a holland és német közlekedési hatóságok végső döntését várjuk az EU direktíva ilyen jellegű alkalmazásáról." - mondja Anders Gustavsson, a Scania Közlekedési Laboratóriumának ügyvezető igazgatója.

A 2%-os üzemanyag-megtakarítás nem csak a fuvarozási üzletág költségét csökkenti, hanem jelentős környezetvédelmi előnyökhöz

vezethet.
Hajólapát alakú Scania légterelő


"A Közlekedési Laboratóriumban tesztelt járművek esetében - amelyek évente 360.000 kilométert mennek és átlagos üzemanyag-fogyasztásuk 26 liter/100 km - ez közel 1900 liter üzemanyag-megtakarítást és 5 tonnával kevesebb szén-dioxidot kibocsátást jelent tehergépjárművenként. Ez a fajta aerodinamikai fejlesztés pozitív hatással van az iparág jövedelmezőségére és a környezetre, illetve egyenértékű több évnyi motor- és alvázfejlesztési munka eredményével." - tette hozzá Mr Gustavsson.

Egy mostanában benyújtott EU javaslat módosítaná az érvényben lévő 97/27 EC direktívát, lehetővé téve a pótkocsik hátsó légterelővel történő felszerelését és így a teljes járműszerelvény méretének 30 centiméterrel történő megnövelését.

"Ez a megoldás változatlanul hagyja a rakomány számára rendelkezésre álló helyet és a már forgalomban levő pótkocsikra is felszerelhető. Ennek fényében remélem, hogy az európai pótkocsigyártók érdekesnek találják majd az ötletet és közösen kezdenek a hátsó légterelők fejlesztésébe. Ez tulajdonképpen egy nagyon egyszerű technikai megoldás, amelynek segítségével csökkenthetők a fuvarozás költségei és a környezetre gyakorolt hatások." - összegzi MrGustavsson. (logsped)

2010.10.08.