Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Tramtrain-el 20 perc alatt Vásárhelyről Szegedre

A 2020-ig Hódmezővásárhely és Szeged között elkészülő tramtrain-el 20 perc alatt érhetünk majd el az egyik városból a másikba - derült ki a szerdai vásárhelyi sajtótájékoztatón. (DM)

A tramtrain csúcsidőben 10 percenként jár majd, és akár 100 kilométer/órával is közlekedik a két település között.

- A tramtrain megépítésével gyors, kényelmes és korszerű összeköttetés jön létre a két megyei jogú város között, ami megkönnyíti a közlekedést - kezdte Almási István. Hódmezővásárhely polgármestere elmondta, a projekt mintaértékű, de nem egyszerű minta, hiszen az országban egyedülálló az elővárosi vasút kiépítése, amire már Nyugat-Európában van példa.

A két város nagyállomása között ingázó villamosok Vásárhely és Szeged között egy helyen, Algyőnél állnak majd meg. Vásárhelyre 3,5 kilométer hosszú, egyvágányú villamospálya épül 6 megállóval: a nagyállomáson, a Kálvin téren, a Kossuth téren, a Hősök terén, valamint a Bartók Béla utcában és a Népkertnél lehet majd felszállni a járművekre. Mindenhol akadálymentesített peronokat alakítanak ki, valamint a közelben kerékpártárolót helyeznek el.

Hódmezővásárhely Népkerttől a szerelvények a nagyvasúti pályát használják majd egészen Szeged-Rókusig, ahol a mellékvágányvonalon keresztül jutnak a szegedi 1-es villamos pályájára, amelyen egészen a nagyállomásig lehet eljutni - magyarázta Mercz Gábor, aki elmondta, Szegeden az 1-es villamos megállóinál áll majd meg a jármű.

A tervező konzorciumban részt vevő Utiber Kft. osztályvezetője hozzátette, a nagyvasúti pálya villamosítását a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. készíti elő. Vásárhely és Szeged között két helyen - Kopáncs és az algyői Tisza-híd, valamint az M43-as autópálya és Szeged-Rókus között - kétvágányúra bővítik a pályát.

A járművek alapparamétereit is meghatározták már a Nemzeti Közlekedési Hatóság bevonásával, így minden villamos akadálymentesített, légkondicionált lesz. 90 ülőhelyet alakítanak ki, de lehajtható üléseket is elhelyeznek majd a szerelvényekben.
(logsped)

2015.08.13.