FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvarozás |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódó területek |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társadal. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó oldal:
|
Tarlós: öt év múlva fejeződhet be a 3-as metró felújítása
A 3-as metró legkritikusabb szakaszai készülhetnek el 2016-ra, a teljes felújított vonalat legkorábban 2019-re adhatják át - mondta Tarlós István a Magyar Nemzetnek, az InfoRádió Aréna című műsorában pénteken általa közölteket pontosítva. (MTI)
A lap hétfői számában Budapest főpolgármestere úgy fogalmazott, hogy a kormánydöntés részletei a 3-as metróról csak a határozat hétfőn várható aláírását követően lesznek nyilvánosak.
A korábbi döntések alapján annyi bizonyos, hogy a főváros 60-65 milliárd forint hitelt vehet fel a metrószerelvények felújítására. "Eldőlt, a régi (...) kocsik helyett nem veszünk újakat, viszont megújításukat és korszerűsítésüket még az idén megkezdjük, és 2015-ben be is fejezhetjük" - tette hozzá.
A csaknem 100 milliárdosra tervezett teljes rekonstrukció tervezési folyamata alapján bő két esztendő alatt azok a szakaszok készülhetnek el, amelyek ma még biztonságosak, de a szakértők szerint addigra balesetveszélyessé válhatnak - mondta.
Egy későbbi kormányhatározatnak kell majd tisztáznia, hogy az infrastruktúra, vagyis az alagút, a vasúti pálya, a sínek, a biztonsági és informatikai berendezések teljes felújításának fennmaradó részét, a megállók akadálymentesítését uniós forrásokból finanszírozzák-e - tette hozzá.
A vonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítására egyelőre megvalósíthatósági tanulmány készül, az biztosan nem lesz benne most a finanszírozási keretben - mondta a főpolgármester.
(logsped)
2014.08.18.
|
|
|
|
|