LogSped  
  LogSped LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS és FUVAROZÁS

FŐOLDAL
   Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
   Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
   eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
   Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
   Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
   Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
   Információs társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
   Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
   Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
   EU
    Európai unió
   Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Archívum
      Oldaltérkép

Személyszállító kocsi

Magyarországra érkezett az utolsó 300., felújított német személyszállító kocsi

A MÁV személykocsiparkjának mintegy 10 százaléka megújult, miután Magyarországra érkezett a vasúttársaság által rendelt 300., felújított német személyszállító kocsi. A jó állapotú használt, korábban Németországban, a Deutsche Bahn (DB) hálózatán közlekedő vasúti személykocsik lízingeléséről még 2006 áprilisában kötött szerződést a Magyar Államvasutak Zrt. és a Verkehrsentwicklungsgesellschaft Südosteuropa GmbH. (VEG). A kocsikat a VEG és a DB képviselőitől a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. képviselői Hegyeshalomban vették át.

A 300. új kocsi üzembe állásával a vasúttársaság személykocsiparkjának mintegy 10 százaléka újult meg. A járművek a Dunántúl vasúti hálózatán 2006 nyara óta folyamatosan állnak forgalomba. A szerződésnek megfelelően szállításuk 2006 májusában kezdődött el, a MÁV ekkortól havonta átlagosan 20-20 darab kocsit vett át a német partnertől. A korábban ismert kocsiknál magasabb komfortú, világosabb, korszerűbb és megkímélt állapotú járművek többletszolgáltatásokat nyújtanak az utasok részére: számos közülük kerékpár szállítására is alkalmas.

A felújított, jelenleg többségében piros színű kocsik közül jelenleg 233 kocsi vesz részt a Dunántúl vasúti közlekedésében, s további 67 kocsi forgalomba állítására az év végéig kerül sor. A most beérkezett 300 kocsi részét képező 27 vezérlőkocsi egy része ugyancsak a nyáron állt forgalomba, egyelőre ideiglenes jelleggel. A vezérlőkocsikkal működni képes első mozdonyok átalakítása még az idei év végéig befejeződik. Várhatóan ekkor állnak üzembe az első átalakított vezérlőkocsik is. Az új kocsiktól költségcsökkenést és a szerelvény-gazdálkodás hatékonyságának javulását várja a vasúttársaság.

A forgalomba állítás előtt a kocsik mindegyikén el kellett végezni a honosítás által megkövetelt átalakításokat és a fővizsgát. Mielőbbi használatba vételük miatt a kocsik eddig a DB eredeti színezésével, főként piros színben futottak a MÁV vonalain. Annak érdekében, hogy a MÁV megszokott színvilágát képviseljék, - a MÁV-START Zrt. döntése nyomán - megkezdődött a járművek kék-szürke színűre fényezése. Az első öt, immár vasúttársasági arculatot tükröző kocsi másfél hete állt forgalomba.

A MÁV Zrt., illetve a MÁV-START Zrt. a fenti, most megvalósult fejlesztésen kívül továbbra is keresi járműparkjának és szolgáltatásainak fejlesztési lehetőségeit, ezen belül folyamatosan törekszik az utasok kiszolgálásának minőségi javítására. (logsped)
2007.10.03

Hirdessen Ön is itt eTarget linkek létrehozása  
  Hírlevél kérés  

LogSped
Tel.: 06/62/314-692, 06/62/449-783
Mobil: 06/30/380-7333
E-mail:logsped@logsped.hu
Copyright © LogSped