Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Szegeden a déli Tisza-híd elkészülhet 2020

Megkapta a beruházó NIF Zrt. a környezetvédelmi engedélyt a szegedi déli Tisza-híd építésére. 2×1 sávos közút, egyvágányos nagyvasút, mindkét oldalon járda és egyirányú kerékpárút is lesz a hídon. (DM)

Közös pilléreken

A 38 oldalas dokumentum szerint a Tisza 172,3 folyókilométer-szelvényében épülő híd közös pilléreken és felszerkezeten kialakított 2×1 sávos közutat és 1 vágányos nagyvasutat tartalmaz. Ezenkívül a konzolokon mindkét oldalon járdát, egyirányú kerékpárutat és a két ívtartót foglalja magába a felfüggesztésekkel.

Mintegy 40 milliárd forintból épül meg a déli Tisza-híd Szegeden. A kormányhatározat szerint Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter feladata a vegyes forgalmú - közúti-vasúti - Tisza-híd megépítésének előkészítése és megvalósítása 2020-ig. A beruházáshoz a minisztereknek kell biztosítani a közösségi támogatási és hazai forráskeretet.



A déli Tisza-híd a Bécsi körutat köti majd össze az újszegedi Temesvári körúttal.

A beruházó NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő) Zrt. 26 millió forintot kapott tavaly a kormánytól a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítésére. A Trenecon Kft. végzett a munkával, és a NIF Zrt. megkapta a környezetvédelmi engedélyt a vegyes forgalmú híd építésére. A 38 oldalas dokumentum tartalmazza, milyen környezetvédelmi szempontokat kell figyelembe venni a híd tervezésekor és építésekor.

A vasúti pálya vonatkozásában például a híd íveinél biztosítani kell a csikorgásmentességet, az Oldal utcánál pedig 150 méter hosszan a zajterhelés csökkentése érdekében csendes aszfaltot kell alkalmazni.

"A temető környezetében a kegyeleti szertartások idejére a zajjal járó munkavégzést szüneteltetni kell" - olvasható a dokumentumban, ami első olvasásra meglepő, mert a déli Tisza-híd a Bécsi körutat köti össze a Temesvári körúttal, és a környezetében nincs temető. A hídépítéssel egyidejűleg azonban fejlesztik a Szeged és Szőreg közötti vasúti pályát, amelynek a mentén fekszik az újszegedi temető.

A híd építésekor nagyon komoly táj- és természetvédelmi szempontokat kell figyelembe venni. Eszerint a hullámtérben, az erdei élőhelyeken és az árvízi töltésen csak július 15. és március 15. között lehet fát és cserjét kivágni, gyepet hántani. Az odvas hullámtéri fáknál még szigorúbb a szabályozás, azokat csak október 15. és március 15. között, az esetleges denevérjelenlét kizárása után, a nemzeti park igazgatósága jóváhagyásával lehet kivágni. A nyitott, meredek falú munkaárkokat a lehető leghamarabb be kell temetniük az építőknek. A munkaárkokból pedig naponta ki kell menteni és biztonságos távolságra el kell szállítani a kétéltűeket, a hüllőket és a sünöket.

A vasúthatósági és útépítési engedélyezési eljárást megelőzően próbafeltárásokat kell végezni, és a kutatás eredményeivel kiegészített előzetes régészeti dokumentációt véleményezésre be kell nyújtani - olvasható a dokumentumban.

Előkészítették a terepet

A déli Tisza-híd a Bécsi körutat köti össze a Temesvári körúttal. Szegedi oldalon az új klinikai tömb környezetében technológiai parkot, Újszegeden, a hídfőnél Tisza Park néven városrészi központot alakítanak ki. Az önkormányzat 2009-ben az új klinikai tömb építése miatt vásárolta fel az ingatlanokat az Oldal utcán és környékén.

Szegedi oldalon a Bécsi körút folytatásaként az Oldal utcán vezet majd fel az út a déli Tisza-hídra. Újszegedi oldalon a SPAR üzletlánchoz kötődő osztrák ingatlancég vette meg 2004-ben az egykori Heavytex, a kenderfonó húszhektáros területét. 2008-ban ledózerolta a cég az újszegedi Gyimesi utcában a házakat, mert azok útjában állnak a Temesvári körúttól a Tisza Parkig vezető 750 méter hosszú, négysávos útnak.
(logsped)

2016.01.13.