A nagyállomás mellett építik fel az új buszpályaudvart, ezzel Szegednek is lesz intermodális csomópontja. (DM)
A nagyállomás mellett szeretnénk kialakítani az intermodális csomópontot, azaz ide költözne a helyközi-távolsági buszpályaudvar, erről közgyűlési döntés is született - mondta Solymos László, Szeged alpolgármestere.
Ez az elképzelés szerepel az időközben elkészült integrált településfejlesztési stratégiában, valamint az előzetes akcióterületi tervben. A Terület- és Településfejlesztési Operatív Programban a város számára biztosított 32 milliárd forintos forrás lehetővé teszi intermodális csomópontok létesítését. A tervezésben történő továbblépéshez az szükséges, hogy minisztériumokkal való egyeztetések során véglegessé váljanak a projektcsomagok, meghatározzák a továbbtervezésre javasolt beruházásokat.
Először történt meg uniós tagságunk során, hogy az idén kezdődő új, 7 éves fejlesztési ciklusra a megyei jogú városok lélekszámuk arányában előre meghatározott fejlesztési forrásokhoz jutnak. Ez az a bizonyos 32 milliárd forint, amit Szeged garantáltan megkap, függetlenül attól, milyen a közgyűlés összetétele.
Az intermodális központ azt jelenti, hogy egy helyen lehet felszállni vonatra, buszra, villamosra, tramtrainre. Ezért építenének egy új autóbusz-pályaudvart is az Indóház tértől keletre eső területen.
Kép: Kojnok Jenő
A Mars téren csak a helyi menetrend szerinti autóbuszok találkoznának. Úgy tudjuk, a szegedi intermodális központot a tereprendezéssel, parkosítással, kiegészítő létesítményekkel együtt mintegy 3,5 milliárd forintból ki lehetne hozni, hiszen a nagyállomásra már nem kell költeni.
Hogy a beruházás mikor kezdődhet el, az a további egyeztetések során derül ki. Így nem tudjuk, elkészülhet-e addigra, mint a kecskeméti, amelynek 3-5 év az átfutása
(logsped)
2014.10.02.